ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Αυτή η νύχτα μένει: Πώς ντύνονται οι καρεκλάδες των 80s με φόντο ένα μπουζουξίδικο στο Αγρίνιο;

Alpha Tv

Αγρίνιο 1984. Νυχτερινό κέντρο το Όνειρο. Στην ελληνική επαρχία η δημοφιλία της ντίσκο εποχής μεταφράζεται σε απαστράπτουσα καψούρα, δημιουργικούς καημούς και σεκλέτια. Η νέα σειρά του Alpha, Αυτή η νύχτα μένει, έχει τραβήξει τα βλέμματα γιατί λάμπει, όχι μόνο μέσα από το ταλέντο των πρωταγωνιστών της (Βασίλης Μπισμπίκης, Γιάννης Στάνκογλου, Άννα Μάσχα, Ηλιάνα Μαυρομάτη, Κόρα Καρβούνη, Γιάννης Τσορτέκης, Γιάννος Περλέγκας, Νικολέτα Καρρά κ.α.), αλλά και λόγω των αντανακλάσεων που δημιουργούν τα φώτα της πίστας όταν συναντούν χούφτες από παγιέτες, στρας και λαμέ.

Η μόδα των 80s φαντάζει κιτς αν ιδωθεί από τη σύγχρονη, πιο μινιμαλιστική προσέγγιση των καθημερινών μας συνόλων και του street style. Είναι όμως εκείνη η απεικόνιση της Ελλάδας του ΠΑΣΟΚ που απολαμβάνει κάπως καθυστερημένα, τις τάσεις της παγκόσμιας εποχής που θέλουν τη γυναίκα δυναμική, να ξέρει τι θέλει και ταυτόχρονα απελευθερωμένη ως προς την διεκδίκηση της σεξουαλικότητας, των παθών και των λαθών της. Κάπου ανάμεσα σε ζεϊμπέκικα, λουλούδια, καψουροτράγουδα και πολύ αλκοόλ, η Ζέτα, η Νίτσα, η Διαμάντω, ο Στρατής, ο Χρήστος, συγκρούονται μέχρι τέλους. Οι στιλιστικές επιλογές των θαμόνων του ναού της νύχτας, το Όνειρο, μας μεταφέρουν σε εκείνη την αλλοτινή εποχή που όλα έδειχναν – ίσως και να ήταν – κάπως πιο αληθινά. Πώς ντύνει κανείς τους καρεκλάδες της Ελλάδας των 80s, το 2022; Η ενδυματολόγος της σειράς Αυτή η νύχτα μένει, Δομνίκη Βασιαγεώργη, ανοίγει την «ντουλάπα της εποχής» και αναλύει τι κρύβεται πίσω από τις στιλιστικές επιλογές των πρωταγωνιστών.

 Ποια είναι η έμπνευση πίσω από τα ρούχα των πρωταγωνιστών;

Αρχικά, διαβάζοντας το σενάριο, με βοηθάει πολυ να γνωρίζω ποιος ηθοποιός «κρύβεται» πίσω από τον ρόλο. Έτσι έχω εικόνα του και μπορώ να φανταστώ τα μαλλιά, το styling, το ύφος γενικά των ρούχων του. Κάνω έρευνα ψάχνοντας περιοδικά της εποχής, βλέποντας ταινίες και σειρές και στην προκειμένη περίπτωση με βοήθησε πολύ το ομώνυμο βιβλίο του Θάνου Αλεξανδρή, με το τεράστιο φωτογραφικό υλικό του για τις σκηνές στο σκυλάδικο.

Ποιο είναι για σένα το πιο αντιπροσωπευτικό, στιλιστικό trend από τα 80s; 

Τα 80s είναι μια ολόκληρη δεκαετία που δεν ειναι μόνο οι όγκοι και οι βατες που νομίζουν όλοι. Παρ’ ολ’ αυτά, κάπου στα μέσα της δεκαετίας, έκαναν την εμφάνιση τους οι μεγάλοι ώμοι, τα γεωμετρικά πατρόν στις γραμμές, έντονα χρώματα σε make up και ρούχα, τα sebago παπούτσια και τα scrunchies γύρω στο ‘87. Αυτά επανέρχονται πιο προσαρμοσμένα στο σήμερα. Μην ξεχνάμε ότι μόδα είναι και γυρίζει.

Πού αναζητάς συνήθως τα ρούχα που φορούν οι πρωταγωνιστές; Τι αλλάζει ανάλογα με τον χαρακτήρα;

Η βασική πηγή των ενδυματολογων σε ρούχο εποχής είναι τα βεστιάρια. Από εκεί και πέρα, μπορούμε να βρούμε υλικό σε μαγαζιά από δεύτερο χέρι, από την Αμερικανική αγορά ακόμα και από σύγχρονα καταστήματα, γνωρίζοντας όμως πολύ καλα τα trends της εποχης και συνδυάζοντας τα με κάτι αυθεντικό από τα βεστιάρια, για να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Τώρα, λαμβάνοντας υπόψη ότι έχουμε επαρχία, Ελλάδα, κάστες, νύχτα κτλ, μετράει και ο ρόλος.

Η Διαμάντω π.χ.(Άννα Μασχα) είναι πρώτο όνομα στο σκυλαδικο, αλλά είναι και μάνα, οποτε δεν μπορεί να είναι προκλητική.

Ο Στρατής (Βασίλης Μπισμπίκης) με λιτές γραμμές και σκοτεινός και στα ρούχα, που δηλώνει την διάθεση του.

Οι κόρες του δημάρχου, η μια πιο συντηρητική, η άλλη (και λόγω σπουδών στην Αθήνα) πιο χρωματιστή και ίσως πιο μοντέρνα.

Αυτό ισχύει για όλους τους χαρακτήρες, από τον πρωτο έως τον τελευταίο. Διάθεση, παρελθόν, τάξη, όλα μετράνε για το χτίσιμο ενός χαρακτήρα.

Υπάρχει κάποιο ρούχο που να έχουμε δει στην οθόνη και να έχει μια ξεχωριστή ιστορία; 

Στη φωτογράφιση της σειράς, είχαμε κάποια πολύ ιδιαίτερα κομμάτια που ευγενικά μας δάνεισε η τραγουδίστρια Χριστίνα Δελλή, που σίγουρα έχουν φοβερή ιστορία πίσω τους. Ρούχα που έχω φέρει εγώ από το προσωπικό μου βεστιάριο, είναι από γιαγιάδες φίλων και κάποιων συγγενών, που μόνο αγαπημένα μου μπορώ να πω ότι είναι.

Τι διαχωρίζει τα 80s από το σήμερα και πώς αποδίδεται στιλιστικά στο Αυτή η νύχτα μένει;

Την εποχή εκείνη και για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, στα μέσα του ’80, υπάρχει ένας συντηρητισμός και μία κομψότητα στα καθημερινά ρουχα. Ακόμα και η πιο εκκεντρική μοδα, δεν ήταν πρόστυχη και χυδαία. Αυτό προσπαθώ να αποδώσω και στη σειρά, ακόμα και στους χαρακτήρες των γυναικών της νύχτας. Να μην είναι χυδαίες. Πάντα προσπαθώ να προστατέψω τους ηθοποιούς φροντίζοντας να αισθάνονται άνετα μέσα στο κοστούμι τους χωρίς να ξεφεύγω από τον χαρακτήρα που υποδύονται.

Ποιο είναι το μεγαλύτερο στοίχημα όταν αναζητάς ρούχα για τους πρωταγωνιστές;

Αυτό που θέλω είναι οι ηθοποιοί να με εμπιστευτούν και να νιώσουν άνετα μέσα στο ρούχο του ρόλου, και ταυτόχρονα να αναδείξω τον χαρακτήρα στον θεατή, με μία μόνο μάτια. Να καταλάβει δηλαδή τι στιλ ανθρώπου είναι, παρολο που στην ζωή μας δεν ειναι ωραίο να κρίνουμε τον διπλανό μας από την εμφάνιση του. Νομίζω όμως πως σε ό,τι αφορά την δραματουργία, ειναι σημαντικό.

Πιστεύω ότι ο ηθοποιός, όταν νιώσει όμορφα μέσα στο κοστούμι του, θα τον βοηθήσει να καταλάβει και να αποδώσει καλύτερα τον χαρακτήρα. Το κοστούμι μπορεί να αναδείξει ή να «καταπιεί» τον ηθοποιό.

Υπάρχει κάποια σκηνή/χαρακτήρας που να σε δυσκολεύει περισσότερο και γιατί;

Τα 80s είναι λίγο δύσκολα γιατί δεν βρίσκεις πάντα ρούχα αντιπροσωπευτικά της εποχής. Μετα από αυτή την εποχή, ο κόσμος συνήθως έδινε τα ρούχα του σε φτωχούς ή τα πέταγε. Και αυτό επειδή τα ρούχα δεν ήταν vintage, αλλά αξίας. Και μιλάω για τα καθημερινά, απλά ρούχα. Οποτε η δυσκολία ήταν να βρεθούν τα ρούχα των καθημερινών looks, καθώς και τα αντρικά κοστούμια γιατί ήταν ψηλομεσα παντελόνια με ελαφριά καμπάνα και σακάκια χωρίς διπλό σκίσιμο πίσω. Επίσης και τα παπούτσια των γυναικών είχαν μια δυσκολία να βρεθούν. Επειδή όμως δεν κάνουμε ντοκιμαντέρ, δημιουργήσαμε κάτι όσο πιο κοντά στην εποχή μπορούσαμε.

Νομίζω όμως ότι την μεγαλύτερη δυσκολία της αντιμετώπισα στο styling των κοριτσιών του σκυλάδικου, όταν ήταν εκτός αυτού, ώστε να δείχνουν λαϊκές στην καθημερινότητα τους. Χαρακτήρες όπως η Διαμάντω, η Φωτεινή, η Μαρίνα είναι για μένα η καλύτερη εκδοχή της εποχής, ως προς το styling.

Υπάρχουν «πρέπει» και «μη» στο στιλ των πρωταγωνιστών της σειράς;

Δεν μου αρέσουν ούτε τα πρέπει ούτε τα μη. Όταν δημιουργείς τα αφήνεις αυτά στην άκρη. Μην ξεχνάμε ότι το ρούχο είναι σημαντικό αλλά είναι και συμπληρωματικό. Από κει και μετά η ερμηνεία το πάει παραπέρα.

Το Όνειρο είναι ο ναός της νύχτας, το σπίτι των ηρώων, το μπουζουξίδικο που ανοίγει για να υποδεχτεί και να αγκαλιάσει τον καημό, την καψούρα, το λυγμό, τον έρωτα, τη ζωή ξεγυμνωμένη από τα «πρέπει» της ημέρας. Κάθε μέρα, εξάλλου, τη νύχτα περιμένουμε για να χαθούμε στο όνειρο. Το σκοτάδι της νύχτας κρύβει ανθρώπινες ιστορίες γεμάτες αλήθεια, πόνο, πάθη και δίψα για ζωή. Ανθρώπους συχνά καθαρότερους από την υποκρισία της ημέρας. Αυτοί οι άνθρωποι με την αγάπη, τη συμπόνια, την ελπίδα και τη συγχώρεση μπορούν να καταφέρουν να ξεφύγουν από τη μοίρα τους και να βγουν στο φως.

Αυτή η νύχτα μένει: Δευτέρα έως Τετάρτη, στις 22:40 στον Alpha.

Exit mobile version