ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Αkira Μushi: Εδώ επιβάλλεται να έχεις ατέλειες

''Γεια σου Μάριον, καλωσήρθες. Λοιπόν, θα παίξουμε οπωσδήποτε με μονοχρωμίες που είναι στη μόδα και είναι και πιο japanese. Δε θα σου πρότεινα κάτι με ντεσέν, επειδή έχεις έντονο μαλλί'' άκουσα την Όλια να μουρμουράει καθώς έψαχνε ανάμεσα στα πολύχρωμα υφάσματα του καταστήματος στην οδό Φωκίωνος για εκείνο το ρούχο που θα ταίριαζε στην περιγραφή της.

Ανάμεσα σε ένα ανθοπωλείο και σε ένα καφέ, στον αριθμό 2 του πιο επιμελώς κρυμμένου στενού καθέτως της οδού Ερμού, θα δεις το κατάστημα Akira Mushi. Η αλήθεια είναι πως πρέπει να σου έχουν μιλήσει για το συγκεκριμένο μαγαζί για να το επισκεφθείς. Τουλάχιστον εγώ, τόσα χρόνια τρώω με το κουτάλι τα στενοσόκακα της πόλης, αλλά δεν είχα ξαναβρεθεί μπροστά στη βιτρίνα με το δικέφαλο σκυλάκι – λογότυπο – μασκότ του brand.

 

Η Όλια και η Άννα με περίμεναν για τη συνέντευξη, η οποία μάλλον εξελίχθηκε σε try on εμπειρία των ρούχων, αν και είχε όντως ξεκινήσει με τις προοπτικές μιας κανονικής συζήτησης που θα δημοσιευόταν στο site. Εγώ, η Όλια μια λεμονάδα ανά χείρας και το κινητό στην ηχογράφηση θα έπρεπε να είναι αρκετά. ”Όχι, πρέπει να δοκιμάσεις και τα ρούχα για να γράψεις για εμάς”, μου είπε με τη σιγουριά που έχει ένας άνθρωπος ο οποίος ξέρει πόσο δυνατό είναι το προϊόν του.

Μερικοί πρόχειροι υπολογισμοί

Το brand Akira Mushi γεννήθηκε έξι χρόνια πριν. Η Άννα έχει σπουδάσει fashion and business στο Λονδίνο, ενώ η Όλια σχεδίαζε και πουλούσε αξεσουάρ και ρούχα για να βγάλει το χαρτζιλίκι της όσο ήταν φοιτήτρια. Δεν ήταν φίλες, απλά συναντήθηκαν και η σχέση τους ήταν εξαρχής καρμική. Η μία συμπληρώνει την άλλη στις ανάγκες της δουλειάς. Η μεν έχει πιο οργανωτικά skills και ασχολείται με την παραγωγή, η δε καταπιάνεται περισσότερο με τον τομέα των πωλήσεων.

”Όταν έχεις να αντιμετωπίσεις τη σύγχρονη αγορά, δε μπορείς να μην είσαι προσγειωμένος και ρεαλιστής. Η απογείωση έρχεται κατά τη δημιουργία του προϊόντος. Βέβαια δεν κάνουμε τέχνη, αλλά παράγουμε ένα προϊόν το οποίο θέλουμε να σταθεί αξιοπρεπώς στην αγορά και να είναι λειτουργικό, ώστε να συνεχίσουμε να το παράγουμε. Καλώς ή κακώς, στο επιχειρηματικό κομμάτι δε χωράει ο ρομαντισμός.”, μου εξηγεί και μαντεύω ότι δε μπορεί η καθεμία από μας έτσι απλά να ανοίξει μια επιχείρηση.

Η καλύτερη συμβουλή που έχω να δώσω σε κάποιον που σκέφτεται να ανοίξει μια δική του επιχείρηση, είναι πριν το κάνει να δουλέψει σε μια αντίστοιχη ώστε να δει πώς λειτουργεί από μέσα, για να ξέρει αν μπορεί να ανταπεξέλθει. Το επιχειρείν απαιτεί συγκεκριμένα skills, δε μπορούν να το κάνουν όλοι.

”Το budget δεν έχει στην τελική τόση σημασία. Μπορεί με πολύ μικρό κεφάλαιο να κάνεις τις σωστές κινήσεις και να δημιουργήσεις μια πολύ δυνατή επιχείρηση, ενώ αν δεν το ‘χεις και διαθέτεις απλά τα χρήματα, να μη σου βγει. Θέλει σίγουρα να έχεις και αντοχή στην ανασφάλεια και το μη σταθερό”.

Η δοκιμή

”Έτυχε να έχουμε και οι δύο από έναν σκύλο και να έχουμε επιλέξει εξίσου κουλά ονόματα γι΄αυτούς. Στην αρχή ξεκίνησε σαν αστείο, αλλά ο Ακίρα και ο Μούσι κατέληξαν να είναι το brand name μας.”

Αν και μιλούσα με την πιο κυνική εκ των δύο, η αγάπη της για την φιλοσοφία και τα ρούχα που δημιουργούν δεν κρυβόταν. ”Ξέρεις, μόλις βρήκαμε τον πρώτο χώρο στο Χαλάνδρι το 2012, μέσα στην κρίση, και έπειτα το μαγαζί εδώ και έβλεπα ότι αποκτούμε το κοινό μας, πίστεψα ξανά ότι το όνειρο μπορεί και να γίνει πραγματικότητα.”

 

Συζητώντας πόσο δύσκολο είναι το να χτίζουν μόνες τους  εξ’ ολοκλήρου την επιχείρηση η Όλια μου μιλάει για τη γοητεία που έχει  να βιώνεις ταυτόχρονα την αγωνία του ανθρώπου που δεν ξέρει πώς θα πάει τελικά αυτό που κάνει, αλλά και την ομορφιά του να νιώθεις ότι τα καταφέρνεις και να προχωράς.

”Θέλουμε να μεγαλώσουμε σαν Akira Mushi. Να ζούμε μέσα απ’ αυτό που αγαπάμε και να το εξελίσσουμε συνεχώς. Να ξυπνάμε κάθε μέρα με όρεξη και να συνεχίσει ο κόσμος να μας αγαπά και να μας στηρίζει.”

 

Θα τις βρεις και τις δύο στο μαγαζί να προτείνουν στην κάθε πελάτισσα ξεχωριστά το ρούχο που πιστεύουν πως θα της ταιριάζει. Μόλις έβγαινα από το δοκιμαστήριο, μου σουλούπωνε ό,τι φορούσα και μου εξηγούσε τις εναλλακτικές. Βλέπεις τα περισσότερα κομμάτια πέρα από άνετα σαν γραμμή, είναι και πολυμορφικά, οπότε εσύ μπορεί να αγοράσεις ένα, αλλά τελικά έχεις τρία, αν το φορέσεις με άλλο τρόπο.

 

Η ”τζαπανίλα” του ονόματος δεν απέχει από τον χαρακτήρα των ρούχων. Κάθε εβδομάδα θα βρεις και κάτι καινούριο να σε περιμένει, το οποίο θα μένει πάντα πιστό στο υπάρχον ύφος του brand: απλό πατρόν, αλλά αντισυμβατικό σε σχέση με το κλασικό, στιλιζαρισμένο ρούχο.

Θέλουμε να σχεδιάζουμε ρούχα για νορμάλ ανθρώπους με τις ατέλειες τους, μέσα στα οποία θα ξεχωρίζουν διακριτικά και θα νιώθουν πολύ άνετα.

Ανάμεσα στα εναλλακτικά ρούχα των κοριτσιών, θα βρεις και κοσμήματα, swimwear, παιδικά ρούχα, αλλά και αξεσουάρ για σκυλάκια. Μέρος από τα έσοδα των τελευταίων, δωρίζεται στο stray.gr για να συνεχίσει τη δράση του για την προστασία των αδέσποτων.

Αφού διαλέξεις το δικό σου Akira Mushi και πάρεις τη δόση χρώματος και θετικής ενέργειας που χρειαζόσουν, να ξέρεις ότι αν σε ρωτήσουν στο δρόμο που μπορούν να βρουν το ρούχο σου, εσύ ναι μεν θα δώσεις τη σωστή διεύθυνση (είτε φυσική είτε ηλεκτρονική), αλλά οι πιθανότητες να βρουν ακριβώς το ίδιο είναι ελάχιστες. Τα ρούχα αυτά είναι μοναδικά (#diplis) και το κάθε σχέδιο παράγεται μία ή δυο φορές. Ναι, μπορείς να καμαρώνεις ότι δε φοράς κάτι που θα δεις σε όλες τις γυναίκες της πόλης.

Akira Mushi: Φωκίωνος 2, Σύνταγμα

Φωτογραφίες: Gertrude Gary Milk

Exit mobile version