H Chiara Ferragni δεν είναι απλώς μια επιτυχημένη influencer
- 30 ΙΟΥΛ 2021
Θα μπορούσες να πεις ότι η Chiara Ferragni είναι μια πολύ επιτυχημένη blogger και influencer (24,4 εκατομμύρια followers στο Instagram). Με φοβερές συνεργασίες (όπως η τελευταία της με τη Nespresso). Και δικό της brand. Και οικογένεια. Και την έχει συμπεριλάβει το Harvard ως case study. Πάνω από όλα όμως, η Chiara Ferragni είναι μια εξαιρετικά έξυπνη, πολυτάλαντη και εργατική νέα γυναίκα. Μιλήσαμε μαζί της ένα καυτό απόγευμα στη Βουλιαγμένη.
Στον απόηχο ενός -ακόμα- καύσωνα του φετινού καλοκαιριού, βρέθηκα στο Four Seasons στον αττικό νότο προσκεκλημένη της Nespresso. Όχι όμως για να μας παρουσιάσει απλώς κάτι καινούριο. Αλλά μια σειρά που υπογράφει για λογαριασμό της η Chiara Ferragni. Ροζ, pop, χαρούμενη και θηλυκή. Ωστόσο η guest of honor δεν ήταν π.χ. η (φανταστική) Vertuo Next σε μαύρο και παστέλ ροζ, με το μάτι στο πλάι, αλλά η ίδια η Chiara. Που είχε προσγειωθεί την προηγούμενη μέρα στην Αθήνα, χωρίς τον σύζυγό της, τον γνωστό Ιταλό ράπερ, Fadez και τα δυο τους παιδιά Leon και Vittoria (μόλις 4 μηνών).
Ψηλή, εντυπωσιακή (ντυμένη με Etro πουκάμισο και παντελόνι), όμορφη με αυτόν τον cherub τρόπο, μίλησε με τον παρουσιαστή του event, Κίμωνα Φραγκάκη, για πολλά και διάφορα. Από την επιχειρηματικότητα, μέχρι την αγάπη της για την Ελλάδα (έρχεται από μικρή διακοπές στη χώρα μας), τα μνημεία και την ιστορία της (μόλις το ίδιο πρωί είχε πάει στον ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο), τα κοινά στοιχεία Ελλήνων και Ιταλών, αλλά και τη σχέση της με τον καφέ (σχέση μεγάλου έρωτα).
Θυμήθηκε το ξεκίνημά της ως blogger του The Blonde Salad (before Instagram) και την προσπάθεια που κατέβαλε να γίνει αποδεκτή στον σνομπ προς εκείνη χώρο της μόδας, μίλησε για το πως αντιλαμβάνεται η ίδια τον φεμινισμό («να μπορείς να διαπρέπεις ως γυναίκα όπου και όσο θέλεις- είτε είναι η επιχειρηματικότητα, είτε η μητρότητα, είτε η θηλυκότητα ή και όλα μαζί»). Ξεχώρισε τη Mary Katrantzos και τα Ancient Greek Sandals ως αγαπημένα της ελληνικά brands, έφτιαξε μαζί με τον barista της Nespresso τον ροζ κρύο καφέ της (topped με μαλλί της γριάς και γεύση καρύδας) και παραδέχτηκε ότι «ο εορτασμός της limited edition συλλογής Nespresso X Chiara Ferragni στην Ελλάδα, είναι η ουσία του ιδανικού καλοκαιριού μου».
Λίγο πριν πάμε όλοι παρέα να φάμε στην Taverna 37, κάτσαμε οι δυο μας σε έναν καναπέ και μιλήσαμε για διάφορα. Αρχικά για την κοινή μας αγάπη/εμμονή με τον καφέ που η Chiara λατρεύει «από teenager – και από παιδί ακόμα έβλεπα τους μεγάλους να απολαμβάνουν τον καφέ τους και ζήλευα».
Το πρωί σου ξεκινάει όπως το δικό μου, με but first coffee attitude;
«Πλέον, πρώτα πάω και κοιτάζω τα παιδιά μου, οπότε ο καφές είναι το δεύτερο πράγμα που κάνω με το που ανοίξω τα μάτια μου. Λατρεύω όμως και το διάλειμμα για καφέ που κάνουμε στην Ιταλία και είδα ότι το κάνετε και εδώ, αυτό το να πιω ένα espresso με ένα φίλο ή ένα συνάδελφο από τη δουλειά. Αλλά ο καλύτερος καφές παραμένει ο πρωινός. Εκεί που η μυρωδιά του και η πρώτη γουλιά σου δίνει αυτό το φανταστικό kick ότι η μέρα σου ξεκινάει».
Πώς προλαβαίνεις και τις δικές σου επιχειρήσεις και τις συνεργασίες σου και το Instagram και τα ταξίδια και δυο μικρά παιδιά;
«Με ισορροπία. Έχω βοήθεια, με βοηθάει πολύ και ο σύζυγός μου και προσπαθούμε να μην είμαστε ταυτόχρονα φορτωμένοι με πολλή δουλειά, ώστε ο ένας από τους δύο να είναι με τα παιδιά. Οι παππούδες μου επίσης βοηθάνε, προφανώς έχω και νταντά».
Και αξιοθαύμαστη οργανωτική ικανότητα υποθέτω.
«Ναι είμαι τρομερά οργανωτικός άνθρωπος, όπως και ο βοηθός μου και όλη η ομάδα μου. Εγώ ήμουν πάντα έτσι. Παλιότερα, δεν είχα τους σωστούς ανθρώπους γύρω μου, εγώ δούλευα σαν εργασιομανής και κάποιοι όχι ιδιαίτερα, αλλά τώρα τα τελευταία 4-5 χρόνια, έχω την καλύτερη ομάδα».
Ο ορισμός σου για το τι είναι πολυτέλεια είναι ο ίδιος με πριν π.χ. 5 χρόνια;
«Τώρα η μεγαλύτερη μου πολυτέλεια είναι η ελευθερία να κάνω ό,τι θέλω. Όχι φυσικά εις βάρος των δουλειών και των projects μου και του επαγγελματισμού μου. Αλλά είναι σημαντικό να είσαι το αφεντικό του εαυτού σου. Να μπορώ να αποφασίζω πότε θέλω να περνάω χρόνο με την οικογένειά μου ή να ταξιδέψω κάπου. Παλαιότερα θεωρούσα πολυτέλεια και τα ακριβά αξεσουάρ, ενώ τώρα κυρίως τις εμπειρίες και μάλιστα αυτές που μοιράζομαι με τους αγαπημένους μου. Να πάμε π.χ. ένα τρελό ταξίδι ή να κλείσουμε πριβέ ξενάγηση σε ένα μουσείο με την οικογένειά μου».
Δουλεύει πολύ κάθε μέρα, αλλά «το 90% των ωρών που δουλεύω περνάω τόσο ωραία και απολαμβάνω τόσο πολύ αυτό που κάνω, που δεν νιώθω ότι είναι δουλειά».
Δεν σε πιάνει ποτέ ότι θέλεις να τα παρατήσεις όλα επί τόπου και να τρέξεις να πάρεις αγκαλιά την 4 μηνών κόρη σου;
«Ναι, εννοείται με πιάνει αυτό -αυτό το ταξίδι μάλιστα στην Ελλάδα είναι η πρώτη φορά που λείπω μακριά της. Πέντε μέρες θα είναι διακοπές στη θάλασσα με τους παππούδες της και μετά θα πάω να τους βρω κι εγώ. Έπαιξε ρόλο βέβαια και η καραντίνα. Πήγαινα μόνο στο γραφείο, δεν ταξίδευα πουθενά, οπότε ήμουν πάντα μαζί με τα παιδιά. Τώρα που άρχισα λίγο πάλι τα ταξίδια, μου λείπουν πολύ, αλλά καλό είναι να έχεις και λίγο χρόνο με τον εαυτό σου».
Ποιο είναι το τέλειο “me time” σου;
«Να βρεθώ με φίλους μου χωρίς τα παιδιά, με το κινητό αφημένο στο τραπέζι, να τεμπελιάζουμε, να μιλάμε, να βλέπουμε ταινία, να χάσουμε την αίσθηση του χρόνου. Είναι δύσκολο αλλά σημαντικό να μπορούμε που και που να τεμπελιάζουμε χωρίς ενοχές».
Πώς ήταν στο ξεκίνημά σου που ίσως δεν είχες περιθώριο επιλογής σε ό,τι έχει να κάνει με τις συνεργασίες σου;
«Παρ’ όλο που στις αρχές πάλευα να τα καταφέρω, δεν έλεγα ναι σε όλες τις συνεργασίες. Είπα αρκετά όχι προς brands που αν και οι προτάσεις τους ήταν δελεαστικές, δεν ένιωθα ότι μου ταιριάζουν».
Και τώρα που οι προτάσεις και οι επιλογές είναι συναρπαστικά περισσότερες πώς αποφασίζεις με ποιους συνεργάζεσαι;
«Είτε με brands που ήδη αγαπάω και χρησιμοποιώ, όπως π.χ. η Nespresso, η Lancome, η Bvlgari, είτε πείθομαι γιατί η οπτική ενός project μου φαίνεται ενδιαφέρουσα». Έχει όμως πλέον και άλλα κριτήρια. «Πλέον παίζουν ρόλο και διάφορα κοινωνικά και ηθικά στοιχεία κάθε brand. Π.χ. Η συμπεριληπτικότητα, η βιωσιμότητα. Πολλά από τα brands που συνεργάζομαι κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση. Με ενδιαφέρει πολύ να είμαι μέρος μιας προσπάθειας προς το καλύτερο, να χρησιμοποιώ την επιδραστικότητά μου για θετικές αλλαγές».
Ποιοι είναι οι τρεις λόγοι που είπες «ναι» στη Nespresso;
«Λατρεύω τον καφέ και πάντα ήθελα να κάνω μια συνεργασία σχετική με καφέ. Η Nespresso ήταν ανέκαθεν η πρώτη μου επιλογή. Έπινα ούτως ή άλλως πάντα Nespresso. Και έπειτα, γνωρίζοντας καλύτερα την εταιρεία είδα ότι κάνει τα σωστά βήματα προς τη βιωσιμότητα, ότι είχε 50% γυναίκες εργαζόμενες σε όλες τις θέσεις”. Η συλλογή Nespresso X Chiara Ferragni είναι με δικά της λόγια “παιχνιδιάρικη, pop, καλόγουστη και πολύ Ιταλική».
Ποιο ήταν το δικό σου μεγάλο μάθημα από την πανδημία;
«Παλιά πίστευα ότι η ευτυχία μου εξαρτάται από πολλά και διαφορετικά πράγματα. Τελικά εξαρτάται από το να είναι ασφαλής η οικογένειά μου, οι γονείς μου, η αδερφή μου, τα παιδιά μου, ο άντρας μου. Αν και ζούσαμε με lockdown, ένιωθα ευτυχισμένη μαζί τους. Η χαρά σίγουρα έρχεται και από τη δουλειά και από τα ταξίδια, αλλά η ευτυχία έρχεται κυρίως από τους ανθρώπους σου».
Αυτό που της έλειψε περισσότερο στις καραντίνες δεν ήταν τόσο τα ταξίδια, όσο «το να συνυπάρχεις ελεύερα, ανέμελα με ανθρώπους χωρίς να φοβάσαι. Ξαφνικά το να κάνεις κάτι πολύ απλό, όπως το να πας για καφέ με έναν φίλο σου, χρειαζόταν τεστ και, ακόμα κι έτσι, ένιωθες φόβο. Δεν βλέπω την ώρα να ξαναέχουμε αυτή την ανεμελιά».