ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Η Φιλοθέη είναι η νέα Drag Queen της Αθήνας

''Την πρώτη φορά που βάφτηκα, έβαλα την περούκα και κοιτάχτηκα στον καθρέφτη, ήταν η στιγμή που έπαψα να είμαι ο Θεόφιλος. Είδα τη Φιλοθέη. Ένιωθα πως ήμουν αυτή και άλλαξε εντελώς η συμπεριφορά μου. Είναι όπως όταν μεθάς, λες πράγματα που υπό άλλες συνθήκες δε θα έλεγες. Κάπως έτσι λειτουργώ κι εγώ με τη Φιλοθέη, κατηγορώ πάρα πολλά σε αυτή''.

Πράξη Πρώτη – Η προετοιμασία

Όταν άνοιξε την πόρτα, ο Θεόφιλος ήταν βαμμένος. Είχε σχεδόν ολοκληρώσει το μακιγιάζ του και το πρόσωπό του είχε υποστεί την “παραμόρφωση” του επαγγελματικού contouring, του κόκκινου κραγιόν, της πούδρας και του έντονου eyeliner. Ήταν όμως με τις φόρμες και δεν είχε βάλει ακόμα την περούκα και τα μακριά κόκκινα νύχια. Δεν με υποδέχτηκε ως Φιλοθέη, αλλά σίγουρα δε μπορούσα να δω και το 23χρονο αγόρι που μεταμορφώνεται κάθε Σάββατο για να κάνει drag show στο Apartment.

Είμαι περίπου 3 με 4 ώρες ντυμένος Φιλοθέη τα Σάββατα. Το πιο δύσκολο κομμάτι είναι τα πρώτα λεπτά. Μέχρι να συνηθίσω τα μαξιλάρια, τον κορσέ, τα τακούνια, είναι πολύ ενοχλητικά. Στην αρχή με τον κορσέ δυσκολευόμουν να αναπνεύσω, αλλά μετά το συνήθισα.

 

Μου εξηγεί τη διαδικασία που χρειάζεται για να ντυθεί Φιλοθέη, ενώ παράλληλα οι φίλοι του βοηθούν με την αλλαγή της εμφάνισής του. Του προσθέτουν μαξιλάρια για να δημιουργήσουν καμπύλες και οπίσθια, και του φορούν αρκετά καλσόν ώστε να τα συγκρατούν στη θέση τους. “Δεν είχαμε ιδέα πώς γίνεται όλο αυτό όταν ξεκινήσαμε να το κάνουμε. Παρακολουθώντας Ru Paul’s Drag Race, μάθαμε πώς γίνεται το βάψιμο και η μεταμόρφωση του κορμιού κι έτσι αρχίσαμε όλη η παρέα να πειραματιζόμαστε”.

Ο Θεόφιλος σπουδάζει θεατρολογία και αγαπάει πολύ τα musical. Το drag show ωστόσο είναι ένα “ακριβό hobby” που του αρέσει πολύ. Η Φιλοθέη, είναι κάτι σαν το alter ego του, την υποδύεται, κάνει lipsync και διασκεδάζει τον κόσμο. Το drag show είναι ουσιαστικά μια μίμηση του αντίθετου φύλου. Ο performer δηλαδή δεν ντύνεται έτσι ώστε να νομίζουν όλοι πως είναι γυναίκα. Πρόκειται για μια πιο υπερβολική, πιο θεατρική αναπαράσταση της γυναικείας φύσης. Έντονα φρύδια, υπερβολικό make up, τεράστιες καμπύλες.

 

Μετά από ένα 3ωρο είναι τρομακτικό το πόσο θέλω να τα βγάλω όλα από πάνω μου. Το make up είναι ο εφιάλτης μου. Έχεις κάτι στο πρόσωπό σου και δε μπορείς να το ακουμπήσεις καθόλου.

”Σαν άντρας απλά βάζεις κολώνια όταν είναι να βγεις έξω. Άντε να φτιάξεις και τα μαλλιά σου. Κι αυτά τα δυο δεν τα κάνουν απαραίτητα όλοι. Μια γυναίκα όμως πρέπει να κάνει τόσα πολλά πράγματα που τώρα πια λόγω Φιλοθέης καταλαβαίνω πόσο βάναυσο είναι. Πλέον αν δω μια γυναίκα με τακούνια στο μετρό στις 5 το πρωί, σηκώνομαι για να κάτσει γιατί καταλαβαίνω τον πόνο. Αν μπορούσα θα της έτριβα και τα πόδια”.

Πρέπει να πίνω τα πάντα με καλαμάκι, να μην κάνω απότομες κινήσεις όταν ταμπονάρω το πρόσωπό μου και να προσέχω να μη μπει ιδρώτας στα μάτια γιατί θα φύγουν οι ψεύτικες βλεφαρίδες.

Η όλη προετοιμασία παίρνει περίπου 2.5 ώρες. Στη συνέχεια η Φιλοθέη βγαίνει στη σκηνή και κάνει ένα show κουνώντας τα χείλη της και κάνοντας χορευτικά σε πολύ γνωστά κομμάτια. ”Μόλις αναλάβω ένα τραγούδι, παίρνω τα ακουστικά μου, κλείνομαι στο μπάνιο, στέκομαι μπροστά στον καθρέφτη και το προβάρω για όση ώρα χρειαστεί. Πρέπει να το κάνω όσο πιο πιστευτό γίνεται. Εκμεταλλεύομαι κάθε λεπτό. Αν με πετύχεις στο μετρό κάνω πάντα lipsync και χορεύω μόνος μου, όλη την ώρα. Όσο πιο άδεια η αποβάθρα, τόσο πιο πολύ χορεύω.”

 

Σίγουρα είχα αφομοιώσει πλήρως πόσο fun είναι όλο αυτό. Πόσο διασκεδάζει το κοινό βλέποντας την εντυπωσιακή Φιλοθέη να βάζει το δικό της στοιχείο σε τραγούδια της Rihanna ή της Beyonce. Σίγουρα δεν είναι κάτι που βλέπεις κάθε μέρα. Πάντα όμως υπάρχει και ο παράγοντας “κοινή γνώμη”. Όταν ρωτάω τον Θεόφιλο αν κυκλοφορεί έξω ντυμένος ”Φιλοθέη” μου μιλάει για την τελευταία φορά που χρειάστηκε να κάνει κάτι τέτοιο.

“Πριν 2 εβδομάδες βγήκα ως Φιλοθέη και περπάτησα από την Ιερά Οδό μέχρι το μαγαζί, με κορμάκι βελούδινο, φουλ βαμμένος και μαλλί λάχανο. Ήμουν έτοιμος ν’ ακούσω πολλά σχόλια. Πράγματι στα 7 λεπτά απόστασης μέχρι το μαγαζί ένιωσα ότι περπατούσα τουλάχιστον ένα μισάωρο και άκουσα πάρα πολλά. Ένα απ’ αυτά που θυμάμαι είναι το “Ωχ, τι είναι αυτό;” και το “Πού πας μωρή χοντροκώλα;”. Τα αυτοκίνητα σταματούσαν και με κοίταζαν. Οι περαστικοί ήταν σοκαρισμένοι, δεν γελούσαν. Δε με ένοιαξε ιδιαίτερα”.

 

Δε φοβήθηκα τόσο γιατί όταν βγήκα από το αυτοκίνητο για να κατέβω, δεν είχα συνειδητοποιήσει πως ήμουν ντυμένος. Όταν το κατάλαβα, προσπάθησα να το εκλογικεύσω “είμαι εδώ με ένα κορμάκι και τακούνια και κατεβαίνω την Ιερά Οδό. Πού είναι το τρομερό;”

”Αν κάτσει κάποιος να ασχοληθεί με μένα και αφιερώσει χρόνο για να θυμώσει και να μου πει πράγματα για την εμφάνισή μου, δε φταίω εγώ. Αυτός έχει κάποιο θέμα, δεν θα ασχοληθώ εγώ μαζί του, ούτε θα ανοίξω συζήτηση για να εξηγήσω σε κάποιον τι είναι αυτό που κάνω. Στην τελική δε με νοιάζει τι θα πει ο κόσμος”.

Πράξη Δεύτερη – In drag

Μόλις ολοκληρώνεται η μεταμόρφωση, ζητώ να μου ξανασυστηθεί και να μου πει λίγα πράγματα για τον εαυτό της. Η Φιλοθέη είναι μια εντυπωσιακή γυναίκα γύρω στα 40. Δεν τη ρωτάω την ηλικία της γιατί δεν είναι ευγενικό. Είναι παντρεμένη με τον επιχειρηματία Ιάσονα Φρεδερίκο Παπούλια. Είναι μια κλασική κυρία, όπως το διαχρονικό Dior ταγέρ και η Birkin. Έχει 2 παιδιά, τον Οδυσσέα και την Άρια, τη δική της εφημερίδα και το δικό της online περιοδικό, τον “Παλμό των εξελίξεων”. Είναι κάτι σαν την Ελληνίδα Oprah. Έχει κάνει τα πάντα εκτός από πρωινό. Στο βιογραφικό της βρίσκει κανείς ένα πτυχίο στη Νομική, και ένα δεύτερο στη δημοσιογραφία, καθώς και μαραθώνιους αγάπης, πολεμικά ρεπορτάζ, αλλά και παρουσίαση δελτίων ειδήσεων. Μεγάλωσε στο Παλαιό Ψυχικό, στο σπίτι της γιαγιάς της Διονυσίας.

“Στην αρχή η Φιλοθέη ξεκίνησε ως μια πιο κλασάτη κυρία, πλέον όμως είμαι κάτι σαν τη 40άρα μητέρα του φίλου σου με την οποία θες να κάνεις σεξ. Είμαι αυτό ακριβώς, το τερματισμένο milf. Κι αυτό αρέσει πάρα πολύ στον κόσμο”.

Mου μιλάνε πολύ, με αγγίζουν, μου λένε ότι είμαι πάρα πολύ όμορφη. Υπάρχουν κι αρκετοί που και με τη δικαιολογία του αλκοόλ μου την πέφτουν και με κάνουν να νιώθω πολύ ωραία. Με βλέπουν σαν μια τέλεια παρουσία, ψηλή νταρντάνα,  μου λένε πόσο τους αρέσω και αυτό είναι ένα είδος προσοχής που μου αρέσει πολύ ως Φιλοθέη.

 

“Φυσικά ξέρουν ότι πίσω από τη Φιλοθέη κρύβεται κάποιος σαν εμένα. Όταν όμως γδύνομαι και ξεβάφομαι δε με παρατηρεί κανείς, δεν με κοιτάζουν καν”.

Μετά από λίγη ώρα που με πιάνουν και με χουφτώνουν όλοι, το απολαμβάνω ως ένα βαθμό, αλλά έχω αισθανθεί σαν ένα κομμάτι κρέας. Μπορεί να τα έχω όλα στην υπερβολή τους, αλλά βλέπω ότι πολλούς τους νοιάζει μόνο η εμφάνιση στις γυναίκες. Μου πιάνουν τον κώλο και μόλις πάω να τους μιλήσω αδιαφορούν. Βλέπω πως δεν τους νοιάζει κάτι περισσότερο.

“Μέσα από τη Φιλοθέη δεν έμαθα μόνο το πόσο μπορεί μια γυναίκα να την κρίνουν καθαρά από την εξωτερική τους εμφάνιση, αλλά έγινα κι εγω ο ίδιος πολύ πιο ανοιχτός και είδα πόσο πιο ρευστά είναι τα πράγματα πλέον, και από θέματα σεξουαλικοτητας ή τι μπορεί να αρέσει σε κάποιον. Έχω δει στο μετρό πολλές κοπέλες να τις κοιτάνε σαν ένα κομμάτι κρέας. Είναι πολύ άσχημο αυτό να το βλέπεις μπροστά στα μάτια σου. Πριν τη Φιλοθέη τα είχα όλα αυτά στο νου μου, αλλά τώρα πια βλέπω πως συμβαίνουν πολύ πιο έντονα απ’ ότι παλιότερα. Είναι λίγο τρομακτικό όταν συνειδητοποιείς σε τι βαθμό γίνεται όλο αυτό”.

Πράξη Τρίτη – Το περιβάλλον

 

Καθώς τα μαντηλάκια ντεμακιγιάζ καταπίνουν τη Φιλοθέη, προσέχω τα τεράστια, στραφταλιζέ, φούξια τακούνια που φιγουράρουν στο δωμάτιό του. Οι γονείς του άραγε πώς το έχουν πάρει όλο αυτό; “Δεν γνωρίζουν τι ακριβώς show κάνω. Η μητέρα μου σίγουρα έχει δει τα τακούνια εδώ πέρα και το υποψιάζεται, αλλά πιστεύω πως και να το μάθει δε θα μου δημιουργήσει θέμα. Είναι αρκετά ανοιχτόμυαλοι. Φτάνει απλά να περνάω καλά με ό,τι κάνω. Θα ήθελα πάρα πολύ να έρθουν οι γονείς μου να με δουν να κάνω σόου. Πλέον το θεωρώ ένα κομμάτι μου όλο αυτό”.

“Όταν εξομολογήθηκα στους γονείς και τους αδερφούς μου ότι είμαι gay, δεν άλλαξε τίποτα. Είμαι πολύ τυχερός που τους έχω. Μου είπαν “Αν εσύ είσαι χαρούμενος, για μας είναι το ίδιο”. Δεν είχα λόγο να φοβάμαι τι θα πουν”.

Μόλις τους μίλησα ανοιχτά για το ποιος είμαι, τότε ήταν που άρχισα ουσιαστικά να τους γνωρίζω και να μην τους αγαπώ απλά και μόνο επειδή με υποχρεώνουν οι δεσμοί αίματος.

Για τους φίλους του δεν είχα αμφιβολία. Άλλωστε αυτοί είναι η οικογένεια που διαλέγουμε. Ο καθένας τους έχει υιοθετήσει μια διαφορετική περσόνα και το drag show τους δένει πολύ σαν παρέα. Ο ένας βοηθάει τον άλλον και πραγματικά δεν έχω δει ποτέ πιο χαρούμενους και χαμογελαστούς ανθρώπους. Έδειχναν απόλυτα συμφιλιωμένοι με τον εαυτό τους και συνεχώς γελούσαν. Όπως μου είπε ο Θεόφιλος, ξέρει πως κάθε φορά που δεν είναι καλά, 10 λεπτά με τους φίλους του αρκούν για να του φτιάξει αμέσως η διάθεση.

Ο κόσμος δεν έχει συνηθίσει να βλέπει τους ανθρώπους να γελούν, οπότε όταν μπαίνουμε εμείς κάπου φωτίζει ο χώρος. Τα καταστήματα είναι πολύ μίζερα κι εμείς γελάμε με το παραμικρό. Θες δε θες θα καταλάβεις πως βρισκόμαστε κάπου γύρω σου.

 

Λίγα λεπτά μετά χτυπάει το κινητό του Θεόφιλου “θεέ μου, μου στέλνει μήνυμα το ίδιο, το Viber, πόσο θλιβερή είναι η ζωή μου!”, μου λέει και σκάει στα γέλια. Τι γινεται όμως όταν έρχεται όντως η ώρα να πει στο αγόρι που τον ενδιαφέρει ποιο είναι το… χόμπι του; “Έχουν υπάρξει φορές που μόλις κάποιος μαθαίνει ότι κάνω drag ενοχλείται. Μου λένε “αα δηλαδή είσαι θηλυπρεπής, συγγνώμη, ξενέρωσα”. Τότε είναι που πρέπει να εξηγήσω πως εγώ δεν είμαι η Φιλοθέη όλη την ώρα”

Παλιά έλεγα ότι για τον έρωτα θα παρατούσα τα πάντα. Πλεόν όμως το drag είναι ένα κομμάτι μου. Δε θα το άφηνα για να είμαι με κάποιον. Εγώ αυτός είμαι, αν δε με θες, γεια.

Με αυτές τις σοφές κουβέντες έφτασε στο τέλος και η ηχογράφηση του κινητού μου. Η συνέχεια ήταν άπειρες selfie με ένα selfie stick, γέλια σε τρομακτικά υψηλά ντεσιμπέλ και περούκες που άλλαζαν κεφάλια, φωνές και χαρακτήρες. Το κουτί από ένα μπανόφι το οποίο δεν είδαμε ποτέ, και μια μισοτελειωμένη κόλλα UHU που αντικαθιστά την κόλλα νυχιών στις δύσκολες ώρες ήταν στη ροτόντα της κουζίνας δίπλα σε ζευγάρια από βλεφαρίδες, γκλίτερ και συσκευασίες μεικ απ. Όλ’ αυτά ήταν σύνεργα για τη μεταμόρφωση. Χρειάζεται πολύ κόπο να παριστάνεις κάτι άλλο απ’ αυτό που είσαι και να το κάνεις καλά. Είναι όμως πολύ ευκολότερο όταν οι άνθρωποί σου σε αγαπούν. Και τις μέρες που λέγεσαι Θεόφιλος, κι εκείνες που ακούς στο “Φιλοθέη”.

Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου – Watkinson

Μake up artist: Κατερίνα Σούσουλα

Φόρεμα: Βασίλης Παπαδόπουλος

Συνεργάτης: Rafael Papad

*H Φιλοθέη εμφανίζεται κάθε Σάββατο στο Αpartment, Μεγάλου Αλεξάνδρου 141, Κεραμεικός.

Exit mobile version