ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Η Klavdia έχει μια φωνή που ενώνει τον Σαββόπουλο με την Christina Aguilera

Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου Watkinson. MUA & Hair Styling: Ιωάννα Μεθενίτη

Tην Klavdia την έχεις ακούσει- σίγουρα- στο Lonely Heart. Ίσως, όπως εγώ, έτσι κι εσύ να υπέθεσες ότι πρόκειται για ένα ξένο single, από αυτά που γίνονται παγκόσμια hits, κι αυτό δεν είναι λίγο ως κατάκτηση για ένα 20χρονο κορίτσι από την Ελλάδα. Πριν κάνει το διεθνών προδιαγραφών ντεμπούτο της, η Κλαυδία Παπαδοπούλου κατέκτησε τη σκηνή του The Voice, τραγούδησε παρέα με τον Διονύση Σαββόπουλο και κέρδισε την προσοχή της Christina Aguilera ερμηνεύοντας μια δική της μπαλάντα, στο TikTok. 

 

H Klavdia έχει μια φωνή που μπορεί να τα πει όλα, ελληνικά και ξένα, όπως μία πραγματικά ταλαντούχα τραγουδίστρια μπορεί. Το νέο της κομμάτι, το «Χαράματα» έχει ελληνικούς στίχους και μπορεί άνετα να παίξει στο repeat, μέχρι τα χαράματα.

Η Klavdia ήξερε από πάντα ότι η μουσική είναι το πεπρωμένο της

«Η πρώτη μου επαφή με τη μουσική ήταν απ’ όταν είχα την ικανότητα να μιλάω. Ήταν ανέκαθεν μέσα μου. Μεγαλώνοντας το συνειδητοποιούσα όλο και περισσότερο πως η μουσική είναι αυτό που αγαπώ και αυτό που θέλω να κάνω περισσότερο απ’ οτιδήποτε άλλο στη ζωή μου. Το συναίσθημα που ένιωθα όταν τραγουδούσα, δεν θα το ένιωθα κάνοντας τίποτα άλλο.

Klavdia Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου Watkinson. MUA & Hair Styling: Ιωάννα Μεθενίτη
Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου Watkinson. MUA & Hair Styling: Ιωάννα Μεθενίτη

Ήμουν από τις τυχερές, που με την ελάχιστη προσπάθεια που χρειαζόταν να καταβάλλω, τα κατάφερνα. Ήμουν αυτή που ήμουν. Πήγαινα και έδειχνα αυτό που ήθελα να κάνω. Ήμουν ο εαυτός μου. Αυτό το αποδεχόταν ο κόσμος και οι άνθρωποι του χώρου. Οπότε, κατέβαλα μεν μια προσπάθεια να εξελιχθώ φωνητικά και να αποκτήσω κάποιες γνώσεις, αλλά όσον αφορά την αποδοχή του κόσμου και των συνεργατών μου, ήταν πολύ εύκολο για εμένα.

Φέτος δήλωσα συμμετοχή στη Eurovision και θα ξαναδηλώσω 100%. Είναι ένα όνειρο που έχω από πάρα πολύ μικρή. Μεγαλώνοντας και βλέποντας την Έλενα Παπαρίζου να μας εκπροσωπεί στη Eurovision και να κερδίζει, ήταν κάτι που με εντυπωσίασε. Γενικά, με εντυπωσιάζει όλο το show. Είναι μία σκηνή που κάθε καλλιτέχνης, νομίζω, θα ήθελε να ανέβει και να εκπροσωπήσει τη χώρα. Η Eurovision είναι ένα όνειρο ζωής. Νιώθω τυχερή που φέτος που είχα την ευκαιρία να δηλώσω την υποψηφιότητά μου. Θα το προσπαθήσω και του χρόνου και γενικά θα το προσπαθήσω μέχρι τελικά να πάω.

Klavdia: Δεν θα σταματήσω μέχρι τελικά να εκπροσωπήσω τη χώρα μου στη Eurovision.

Klavdia Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου Watkinson. MUA & Hair Styling: Ιωάννα Μεθενίτη
Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου Watkinson. MUA & Hair Styling: Ιωάννα Μεθενίτη

Τα Χαράματα είναι ένα τραγούδι που γράφτηκε μια μέρα στο studio πολύ αβίαστα, πολύ ανοργάνωτα. Απλά καθίσαμε στο studio και είπαμε με την εταιρία μου, Panik Records-Arcade Music, να γράψουμε ένα τραγούδι που ήταν, τελικά, τα Χαράματα. Εξαρχής το αποτέλεσμα που βγήκε, άρεσε σε όλους μας. Συνήθως, όταν γράφεις ένα τραγούδι, στο πολύ πρώιμο στάδιό του, γίνονται αλλαγές. Ωστόσο, με τα Χαράματα, τα πράγματα δεν έγιναν έτσι. Με το που γράφτηκε, άρεσε σε όλους. Δεν κάναμε αλλαγές, το πιστέψαμε όλοι, το κυκλοφορήσαμε και το απολαμβάνουμε.

Οι εποχές αλλάζουν. Τα χρόνια περνάνε και δεν γίνεται να εξελιχθούμε αν μένουμε στα ίδια. Αυτή είναι η απάντησή μου σε όσους λένε ότι η μουσική του σήμερα δεν είναι διαχρονική και ότι δεν βγαίνουν πια μεγαλειώδη τραγούδια. Θεωρώ ότι ο κάθε άνθρωπος που ασχολείται με τη μουσική, θα πρέπει να τον εκφράζει αυτό που κάνει. Θα πρέπει να κάνει αυτό που λέει η ψυχή του. Αυτό που νιώθει, αυτό που καταλαβαίνει και αυτό που αντιλαμβάνεται ο ίδιος. Στο τέλος, ο κόσμος είναι αυτός που θα το κρίνει.

Δεν γίνεται να μένουμε στάσιμοι. Εξελισσόμαστε γιατί αλλάζουν τα χρόνια, αλλάζουν και οι γενιές.

Έχουν αλλάξει πάρα πολλά. Κάποια προς το καλό, κάποια προς το κακό, οπότε it is what it is.»

Ο Διονύσης Σαββόπουλος ήταν το μεγαλύτερο μάθημα για την Klavdia

«Ονομάζω τον Διονύση Σαββόπουλο σχολείο. Όποια εμπειρία είχα με τον άνθρωπο αυτόν, ήταν μάθημα. Αυτός είναι το σχολείο. Οι εμπειρίες μου μαζί του ήταν μαθήματα. Κυριολεκτικά. Ήμουν και πολύ μικρή τότε, ήταν 17 όταν συνεργάστηκα με τον κύριο Διονύση. Με προσέγγισε ένα καλοκαίρι η manager του για το Woodstock που έκανε το 2019. Δέχθηκα μετά χαράς και τον ρώτησα πώς με βρήκε και με προσέγγισε. Εκείνη την εποχή, είχαν περάσει και κάποιοι μήνες από τη συμμετοχή μου στο The Voice.

Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου Watkinson. MUA & Hair Styling: Ιωάννα Μεθενίτη
Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου Watkinson. MUA & Hair Styling: Ιωάννα Μεθενίτη

Klavdia: Ο Διονύσης Σαββόπουλος μού είπε ότι έκανε την έρευνά του για νέους καλλιτέχνες που έχουν καλή σχέση με το ξένο ρεπερτόριο. Και κάπως έτσι, έπεσε πάνω σε δικά μου βιντεάκια από auditions του The Voice.

Μου έκανε τεράστια εντύπωση, όπως και του ίδιου, που ανακάλυψε έναν νέο καλλιτέχνη μέσα από αυτό. Η συνεργασία μας πήγε πάρα πολύ καλά. Συνεχίστηκε και τον χειμώνα, παρόλο που είχαμε συμφωνήσει για μια μόνο συναυλία στο Summer Nostos Festival. Αφού, λοιπόν, δέσαμε, είχαμε χημεία και ήμασταν ικανοποιημένοι από τη συνεργασία μας, συνεχίσαμε τον χειμώνα στο Πεδίον του Άρεως στο Άλσος.

Η συνεργασία μου με τον Διονύση Σαββόπουλο ήταν η πιο δυνατή, μουσική στιγμή που έζησα και η μεγαλύτερη ανάμνηση για εμένα. Ήταν η πρώτη μου, επαγγελματική επαφή με το τραγούδι. Ήταν αυτό που μου έδωσε την εμπειρία να λειτουργώ ως επαγγελματίας τραγουδίστρια πια. Το The Voice, από την άλλη, ήταν αυτό που με βοήθησε πάρα πολύ να δω πώς λειτουργεί ο χώρος και να χτίσω την αυτοπεποίθησή μου, να στέκομαι στη σκηνή σαν επαγγελματίας στα 17 μου, με την άνεση που χρειάζεται.

Klavdia Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου Watkinson. MUA & Hair Styling: Ιωάννα Μεθενίτη
Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου Watkinson. MUA & Hair Styling: Ιωάννα Μεθενίτη

Τα social media στις μέρες μας είναι ένα «όπλο». Αν το εκμεταλλευτείς σωστά, έχει να σου αποφέρει πολλά πλεονεκτήματα. Ειδικότερα σε ανθρώπους του καλλιτεχνικού χώρου, οι οποίοι θέλουν να αναγνωριστούν σε ένα ευρύτερο κοινό. Οπότε οι πλατφόρμες λειτουργούν 100% υπέρ του καλλιτέχνη. Είναι must.

Θαυμάζω πάρα πολύ τον Bruno Mars. Τόσο σαν καλλιτέχνη, όσο και σαν άνθρωπο, σαν φωνή, σαν songwriter, σαν προσέγγιση και σαν ερμηνεία. Τον θαυμάζω φωνητικά απίστευτα. Είναι από τους καλύτερους για εμένα τη δεδομένη στιγμή. Μ’ αρέσουν πάρα πολύ τα τραγούδια του, εδώ και πολλά χρόνια. Βασικά με αυτά μεγάλωσα.

Μ’ αρέσει πάρα πολύ και η Jessie J, περισσότερο σαν vocalist. Για εμένα, είναι τη δεδομένη στιγμή, η καλύτερη vocalist στον κόσμο. Οι φωνητικές και οι ερμηνευτικές της ικανότητες, είναι αυτήν τη στιγμή οι καλύτερες για εμένα. Τέλος, δεν θα μπορούσα να μην αναφέρω την Ariana Grande, την  Beyoncé και τον Michael Jackson, ο οποίος ήταν για εμένα τεράστια επιρροή καθώς μεγάλωνα. Ήταν ο Βασιλιάς της Pop.

Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου Watkinson. MUA & Hair Styling: Ιωάννα Μεθενίτη
Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου Watkinson. MUA & Hair Styling: Ιωάννα Μεθενίτη

Όταν έχεις κάποιο ταλέντο, δεν αρκεί να το αφήσεις στο στάδιο του ταλέντου. Χρειάζεται εξέλιξη και δουλειά. Ό,τι πρακτική γνώση μπορείς να προσφέρεις στον εαυτό σου, είναι καλό να το κάνεις. Χρειάζεται, με λίγα λόγια, προσωπική εξέλιξη.

Αν τραγουδάς, η φωνητική σού είναι απαραίτητη. Είναι πραγματικά πάρα πολύ σημαντικό. Εγώ ήμουν από αυτούς που δεν πίστευα ότι μπορεί να εξελιχθεί η φωνή μου και ο τρόπος που τραγουδάω. Έλεγα ότι αν δεν έχεις φωνή, απλά δεν μπορείς να τραγουδήσεις. Δεν είναι καθόλου έτσι. Διαψεύστηκα απόλυτα από τότε που άρχισα φωνητική. Δεν νομίζω να τη σταματήσω ποτέ.

Klavdia Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου Watkinson. MUA & Hair Styling: Ιωάννα Μεθενίτη
Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου Watkinson. MUA & Hair Styling: Ιωάννα Μεθενίτη

H φωνή είναι κάτι σαν τον πρωταθλητισμό. Ο πρωταθλητής, με σκοπό να κυνηγήσει τα χρυσά, να διακριθεί και να κάνει τα ρεκόρ του, προσωπικά ή παγκόσμια, πρέπει να προπονείται σκληρά καθημερινά. Αυτό ακριβώς ισχύει και με το τραγούδι. Πρέπει να κρατάς τη φωνή σου σε φόρμα συνέχεια ώστε να μπορέσεις να διατηρήσεις ένα «εργαλείο» υγιές, αλλά και να το εξελίξεις. Επίσης, πρέπει να υπάρχει διάρκεια σε αυτό που κάνεις. Οι φωνητικές σου χορδές, είναι ζωντανές. Αν δεν τις προσέξεις, φθείρονται με το πέρασμα του χρόνου.

Είναι πολύ σημαντικό να εξελίξεις τον τομέα σου. Να μάθεις πράγματα γι’ αυτό που κάνεις.

Και εννοείται πρέπει να το δουλέψεις. Χωρίς δουλειά, και το μεγαλύτερο ταλέντο να είσαι, δεν θα φτάσεις εκεί που θες.»

Ευχαριστούμε πολύ το Abstract για τη φιλοξενία.

Αρκτινού 10, Παγκράτι