ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Κλέων Φυσέκης, ο ενδυματολόγος του Σασμού: «Στις σειρές και τον κινηματογράφο δεν κάνουμε μόδα. Δημιουργούμε χαρακτήρες»

Ηρακλής Κωστάκης

Ξέρω τον Κλέων πολλά χρόνια τώρα. Γνωριστήκαμε στα σετ μιας τηλεοπτικής σειράς, και εγώ ήμουν η protégé του. Τότε ακόμη, σαν πιο νέα και με λιγότερες ευθύνες απ’ ότι τώρα, ήθελα να τεστάρω όλους τους διαφορετικούς τομείς της μόδας, μέχρι να βρω αυτόν που μου έκανε περισσότερο. Δεν θα σου κρύψω, ότι μου άρεσε πολύ αυτή η δουλειά του ενδυματολόγου. Δεν υπάρχει «λάμψη» πίσω από τις κάμερες, αλλά υπάρχει μεράκι για δουλειά. Κάθε φορά που διαβάζεις ένα σενάριο, οραματίζεσαι την εικόνα που θα έχει κάθε χαρακτήρας. Τι μπορεί να φορέσει για να δείξεις το κοινωνικό του/της status. Τι αξεσουάρ θα προσθέσεις, για να αποκαλύψεις μια μυστική πτυχή του χαρακτήρα. Όλα αυτά συζητούσαμε ξανά και ξανά με τον Κλέων. Ο Κλέων Φυσέκης είχε πάντα την απάντηση σε όλα αυτά (και ακόμη περισσότερα) ερωτήματα.

Αλλά ήταν όλος ο τρόπος με τον οποίο «έφερε» τον εαυτό του στα ζητήματα της δουλειάς, που νομίζω ότι έχει βοηθήσει στη συνεχώς ανοδική πορεία της καριέρας του. Επικοινωνούσε πάντα καλά με την ομάδα (βασικό, αν θέλεις να έχεις μια καλή συνεργασία), έβρισκε πάντα λύσεις on the spot και έμπαινε στο σετ πάντα με χαμόγελο. Με λίγα λόγια, έκανε τη συνεργασία μας πάντα εύκολη. Με αφορμή, λοιπόν, την Παγκόσμια Ημέρα της τηλεόρασης και τη δουλειά του στην hit σειρά του Alpha, Σασμός, κάναμε με τον Κλέων Φυσέκη μια κουβέντα, εφ’ όλη της ύλης.

Τα πρώτα ξεκινήματα

Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, ήμουν μέσα σε κινηματογραφικές αίθουσες. Απλά θεωρούσα ότι είναι κάτι το μακρινό και άπιαστο μια και στην οικογένεια μου κανείς δεν ήταν του χώρου, ενώ και εκείνα τα χρόνια οι ηθοποιοί μου φαίνονταν σαν άνθρωποι από άλλο πλανήτη. Σπούδασα σχέδιο μόδας γιατί πάντα με ενδιέφερε η μόδα, αλλά και γιατί ήθελα να δημιουργήσω το δικό μου brand.

Τελειώνοντας τις σπουδές μου βρέθηκα στα πλατό μιας πρωινής εκπομπής αναζητώντας εργασία. Γιατί πρωινής; Πολύ απλά γιατί τότε αυτές οι εκπομπές είχαν και στήλη μόδας. Ξεκίνησα να εργάζομαι εκεί αμισθί στα πλαίσια της απόκτησης γνώσεων στο πως λειτουργεί μια τηλεοπτική εκπομπή. Τότε μου προτάθηκε από τον Μιχάλη Δεναξά που ήταν διευθυντής παραγωγής στον ΑΝΤ1, αν θα με ενδιέφερε να είμαι ενδυματολόγος σε μια σειρά που ξεκινούσε. Δεν χρειάστηκε απ’ ότι καταλαβαίνεις πολύ σκέψη εκ μέρους μου. Είπα «ναι» στην μεγάλη μου αγάπη που ήταν πάντα η τηλεόραση και ο κινηματογράφος. Υπό αυτή την έννοια, μπορώ να πω πως η μικρή και η μεγάλη οθόνη με διάλεξαν.

Μόδα στις πασαρέλες vs μόδα στις τηλεοπτικές σειρές και τον κινηματογράφο;

Στις σειρές και τον κινηματογράφο δεν κάνουμε μόδα. Δημιουργούμε χαρακτήρες. Υπάρχουν φορές που κάνουμε και μόδα, αλλά πολύ απλά γιατί το απαιτεί ο ρόλος. Μπορεί να ντύνεις από έναν ζητιάνο, μέχρι έναν μεγαλοαστό. Από μία καθημερινή γυναίκα, μέχρι μια influencer. Από κάτι εποχής μέχρι κάτι μελλοντικό. Αυτή ακριβώς είναι η μαγεία και το ταξίδι της δημιουργίας στην ενδυματολογία.

Στην ερώτηση, «Ποιο είναι το πιο δύσκολο κομμάτι της δουλειάς», Ο Κλέων απαντάει: «Η δημιουργία ξεχωριστών χαρακτήρων.»

Σασμός: Η πολυσυλλεκτικότητα των γυναικείων χαρακτήρων και η έμπνευση των κοστουμιών

Καταρχήν να σου πω ότι η χαρά μου σαν Κρητικός, είναι μεγάλη που έχω την τιμή να ντύνω το βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη. Η γοητεία του Σασμού βρίσκεται στην πολυσυλλεκτικότητα των χαρακτήρων του και οι γυναίκες αυτού δεν θα μπορούσαν να αποτελούν εξαίρεση. Από την μία έχουμε την αυστηρή Καλλιόπη, την Μαρίνα σαν ενδιάμεση στάση χαρακτήρα και την Βασιλική σαν την μετάβαση στο νέο.

Μετάβαση στην οποία υπάρχει η Αργυρώ που αέρινη σαν ξωτικό εισβάλει, σε έναν τόπο με δικά του στερεότυπα και αντιλήψεις για να ξορκίσει το παρελθόν της. Υπάρχουν γυναίκες απλές του χωριού όπως η Άννα, η Άσπα και η Κατερίνα, η κάθε μία όμως ξεχωριστή. Το νέο αίμα του χωριού με όνειρα εκεί ή και μακριά από εκεί όπως η Τζένη και η Θεοδώρα. Κάθε μία με τα δικά της όπλα και αξίες. Γυναίκες καλλιεργημένες σαν την Στέλλα. «Ψωνισμένες» σαν την μητέρα της. Φιλόδοξες σαν την Σεμίνα. Στοργικές σαν την γιαγιά Ειρήνη. Όλες συνυπάρχουν και εγώ προσπαθώ σε συνεννόηση με τον σκηνοθέτη Κώστα Κωστόπουλο, να δώσω στον θεατή την ευκαιρία πατώντας το mute στο τηλεχειριστήριο να καταλάβει τον χαρακτήρα αυτών μέσα από τα κοστούμια τους.

Κλέων Φυσέκης: «Όλοι οι χαρακτήρες είναι σαν παιδιά μου»

Στην ερώτηση, αν έχει αγαπημένο χαρακτήρα, ο Κλέων Φυσέκης απαντά: «Δεν έχω. Στο κομμάτι που μου αναλογεί, είναι όλοι τους δημιουργικά παιδιά μου. Ο Κλέων μάλιστα, αποκαλύπτει ότι δεν έχει κάποιον αγαπημένο χαρακτήρα από τον οποίο εμπνέεται για τα κοστούμια στις σειρές που δουλεύει.

«Για μένα το στιλ κρύβεται στην αλήθεια του χαρακτήρα. Εφόσον υπάρχει αλήθεια, υπάρχει και έμπνευση»

Ο πιο καλοντυμένος χαρακτήρας στην ελληνική τηλεόραση, μπορεί να είναι ο/η οποιοσδήποτε

Για μένα δεν υπάρχει ο όρος «καλοντυμένη». Μπορεί να μου άρεσε πως ήταν ντυμένη και μία αγρότισσα. Ακριβώς γιατί μου θύμισε αγρότισσα. Θα πω λοιπόν, «σωστά ντυμένη».

Ο Κλέων Φυσέκης για το μέλλον της ελληνικής τηλεόρασης

Είμαι φύση αισιόδοξος. Πιστεύω ότι τα καλύτερα είναι μπροστά μας. Ότι η τεχνολογία και το διαδίκτυο έχει κάνει τον κόσμο μικρό και την αγορά μεγάλη. Όσο και αν κάποιοι δεν θέλουν να το δεχτούν γίνονται επί το πλείστον όλο και καλύτερα πράγματα. Απόδειξη ότι ταινίες και σειρές που αγαπήσαμε και μεγαλώσαμε μαζί τους, δεν κάνουν την ίδια εντύπωση αν τις δούμε σήμερα. Ο πήχης έχει ανέβει. Και δεν μιλάω μόνο για την Ελλάδα, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Exit mobile version