ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ναταλί Βαγιωνή, CEO Fresh Line: “Οι γυναίκες σε διοικητικές θέσεις αντιμετωπίζουν προκλήσεις που σχετίζονται με επιφυλακτικές στάσεις και προκαταλήψεις”

Τη Ναταλί τη γνωρίζω αρκετά χρόνια τώρα. Εγώ beauty editor και εκείνη στο τιμόνι ενός εκ των πιο αγαπημένων μου, ελληνικών brands ομορφιάς, της Fresh Line. Και δεν ήταν μόνο ο ρόλος της ως CEO της Fresh Line, ήταν ο δυναμικός χαρακτήρας της, το πείσμα, το όραμα, η όρεξη για δουλειά και καινοτομίες, οι προκλήσεις που είχε να αντιμετωπίσει στο κεφάλαιο γυναικεία επιχειρηματικότητα, οι ανησυχίες της να αφουγκραστεί τις ανάγκες των καταναλωτών, που κάθε φορά μας έκαναν να πιάνουμε επί ώρες συζήτηση. Αυτή τη φορά,  με τη Ναταλί μιλήσαμε στο πλαίσιο του συνεδρίου στο οποίο είμαστε χορηγοί επικοινωνίας,  ''Τhe Business of Beauty Forum'' που διοργανώνεται από το Fashion Daily και το Marketing Week της Boussias Communications και πραγματοποιείται στις 4 Οκτωβρίου 2019, στο αμφιθέατρο Maroussi Plaza.

Λίγο πριν πάρει τη θέση της στο πάνελ του συνεδρίου «Challenges & Opportunities in a Disrupted Industry!» συζητήσαμε για την ιστορία του brand (Fresh Line), την πετυχημένη του πορεία στο εξωτερικό, για μυστικά επιτυχίας και ομορφιάς,  τις σημαντικότερες καταναλωτικές τάσεις και το πώς αυτές «μετουσιώνονται» σε προϊόντα, αλλά και τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει μία γυναίκα σήμερα στο τιμόνι ενός beauty brand, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Πώς ξεκίνησε η επιχειρηματική ιδέα της Fresh Line και η σύνδεσή της με συστατικά από την ελληνική φύση;

«Η Fresh Line, μια αμιγώς ελληνική εταιρεία, ιδρύθηκε από την Μάυρα Βαγιωνή το 1992 ως μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση, ξεκινώντας με ένα μικρό μαγαζί στο Χαλάνδρι.  Οι συνταγές που ανέπτυξε ήταν όλες βασισμένες στις γνώσεις που είχε αποκτήσει από τη Ζακυνθινή γιαγιά της πάνω σε σπιτικές συνταγές ομορφιάς με εκλεκτά βότανα και φρέσκα υλικά από την κουζίνα και τον κήπο. Σε όλη αυτήν την πορεία 25 ετών της η Fresh Line, εξέλιξε τις συνταγές σύμφωνα με τις αρχές τις ελληνικής αρωματοθεραπείας και βοτανοθεραπείας αλλά και με σημαντική επένδυση στην Έρευνα & Ανάπτυξη δραστικών συστατικών με κλινικά αποτελέσματα».

Πάνω σε ποιο motto για την ομορφιά βασίζεται το brand; Ποια είναι η προσέγγισή του;

«Η ολιστική φροντίδα εαυτού και η Φύση στην υπηρεσία της καλλυντικής περιποίησης της επιδερμίδας . Δε θα μπορούσα να βρω πιο συνοπτική περιγραφή για το έργο το οποίο καθημερινά και με μεράκι η εταιρεία εργάζεται για να παράξει. Η Fresh Line παντρεύει 2 concepts: Την προσφορά ολοκληρωμένων συλλογών με εξειδικευμένα προϊόντα για το πρόσωπο, τα μαλλιά και το σώμα με σύνθετες συνταγές και κλινικά-αποδεδειγμένα συστατικά. Ενώ στο Fresh Bar μας, διαθέτουμε μια μεγάλη ποικιλία από χαρούμενα αφρόλουτρα, γαλακτώματα, χειροποίητα σαπούνια και πιστοποιημένες μάσκες προσώπου που πωλούνται με το ζύγι σε όλα τα καταστήματα μας. Εδώ οι συνθέσεις είναι εξίσου φυσικές αλλά πιο απλές & νεανικές. Είναι σημαντικό για μας να προσφέρουμε καθημερινά και ανελλιπώς αυτό που έχει ανάγκη ο κάθε καταναλωτής».

Πόσο εύκολο είναι για ένα ελληνικό brand να δραστηριοποιείται στο εξωτερικό εν μέσω κρίσης; Υπάρχουν μυστικά επιτυχίας;

«Ένα είναι το μυστικό και το μοιράζομαι πάντα ακούραστα: Η πίστη στο όραμα και στην φιλοσοφία που υπηρετεί το brand και ο συνδυασμός της αδιαπραγμάτευτης υψηλής ποιότητας με προσιτές τιμές. Το αποτέλεσμα δε μπορεί να είναι άλλο από την ανάπτυξη και την επιτυχή εξωστρέφεια. Όταν είσαι ειλικρινής σε αυτό που προσφέρεις και αποδεικνύεις ότι είσαι άξιος εμπιστοσύνης, η κρίση δεν αποτελεί απειλή. Δεν ισχυρίζομαι σαφώς πως είναι εύκολο να τηρείς υψηλές προδιαγραφές σε όλα αυτά, αλλά αυτό είναι το μυστικό της Fresh Line».

 

Τα ονόματα των συλλογών των προϊόντων προέρχονται από την αρχαία Ελλάδα. Πώς συντέλεσε το γεγονός αυτό στην αναγνώριση του brand στο εξωτερικό;

«Τα αρχαία ελληνικά ονόματα είναι στοιχείο ιστορικής ταυτότητας της Ελλάδας και αναγνωρισιμότητας παγκοσμίως. Τα αρχαία ελληνικά ονόματα όμως είναι στοιχείο και της δικής μας εταιρικής ταυτότητας και δίνουν μια ξεχωριστή προσωπικότητα στον προϊοντικό μας κατάλογο που βασίζεται σε θεμελιώδεις αρχές αρωματοθεραπείας. Επομένως, αυτή η πολύπλευρη συνοχή είναι ένα από τα κλειδιά στην αναγνώριση του brand».

Η Fresh Line είναι μία εταιρία που βασίζει τα προϊόντα της κυρίως σε φυσικά συστατικά και βότανα. Πώς ξεχωρίζετε και στη συνέχεια επιλέγετε κάθε φορά το hero product της νέας σειράς; 

«Στα λανσαρίσματα γίνεται πολλή και σοβαρή δουλειά. Τα κριτήρια επιλογής μας είναι η καινοτομία με την ταυτόχρονη διατήρηση υψηλών ποσοστών φυσικότητας, το τι καινούργιο και φρέσκο θα προσφέρει στο καταναλωτικό κοινό ένα νέο δραστικό συστατικό που θα περιέχεται στο κάθε νέο hero product. Σε αυτό το σημείο οφείλω να σημειώσω πως τα νέα δραστικά συστατικά μας διαθέτουν in vivo και in vitro κλινικές μελέτες που πιστοποιούν την αποτελεσματικότητα τους».

Τι είναι αυτό που σας δίνει κάθε φορά κίνητρο να δημιουργείτε ένα καινούργιο προϊόν; Η αφούγκραση των αναγκών των γυναικών, οι παγκόσμιες τάσεις της κοσμετολογίας;

«Σε αυτήν την εποχή είναι οι ανάγκες του καταναλωτή που πλέον δημιουργούν τα trends! Οι καταναλωτές ξέρουν τι αναζητούν αλλά και γιατί το αναζητούν και αυτό δημιουργεί τις εξελίξεις που εμείς με την υψηλή ποιότητα, την μεγάλη ποικιλία αλλά και τα τακτικά μας λανσαρίσματα ακολουθούμε ασταμάτητα. Το κίνητρο μας είναι αυτό που υπαγορεύει ο άγρυπνος καταναλωτής».

 

Πόσο εύκολο είναι για ένα ελληνικό brand ομορφιάς που ο πυρήνας του βρίσκεται στα φυσικά συστατικά να ακολουθεί τα παγκόσμια trends; 

«Δεν είναι εύκολο το ότι καλούμαστε να ανταγωνιστούμε και προϊόντα που περιέχουν κυρίως τεχνολογία. Ο λόγος δεν είναι άλλος από το ότι η σύνθεση tailor made συστατικών τεχνολογίας εξελίσσεται πολύ πιο γρήγορα. Παρόλα αυτά η έρευνα στα φυσικά δραστικά συστατικά σημειώνει μεγάλες επιτυχίες και εξελίξεις και είναι εδώ για να μας δίνει λύσεις και επιλογές για προϊόντα που στέκονται επάξια στον κλάδο. Επιπλέον αναπτύσσουμε μεθόδους παραγωγής που μας επιτρέπουν να κρατήσουμε τη φυσικότητα και να ακολουθήσουμε παράλληλα τα παγκόσμια trends».

Ποια είναι τα top 3 best-selling προϊόντα της Fresh Line αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά; Ταυτίζονται με αυτά που έχουν ξεχωρίσει από τις πωλήσεις στο εξωτερικό;

«Σε Ελλάδα και εξωτερικό τα 2 από τα 3 best-sellers είναι από την κατηγορία της περιποίησης προσώπου. Σταθερά η πρώτη σε πωλήσεις είναι η  Ήρα Lift Serum, για άμεσο αποτέλεσμα lifting και έπειτα ακολουθεί η κρέμα της συλλογής Ωκεανίδας για ενυδάτωση και προστασία. Η τριάδα συμπληρώνεται με προϊόντα από την κατηγορία του σώματος, όπου εκεί υπάρχει μια διαφοροποίηση στην ελληνική αγορά σε σχέση με αυτήν του εξωτερικού ως προς τις προτιμήσεις των αρωμάτων. Λόγω διαφοροποιημένων καιρικών συνθηκών αλλά και κουλτούρας στο εξωτερικό προτιμώνται τα πιο όξινα και δροσερά αρώματα σε αντιδιαστολή με την Ελλάδα που προτιμώνται πιο ζεστά ή και γλυκά αρώματα».

Πόσο διαφέρουν οι ανάγκες της Ελληνίδας καταναλώτριας  με τις τάσεις του γυναικείου καταναλωτικού κοινού παγκοσμίως;

«Η Ελληνίδα καταναλώτρια παρακολουθεί τις εξελίξεις στο καλλυντικό ενώ παράλληλα πάντα ενδιαφέρεται για την περιποίηση της καθώς και το well being. Επομένως, η τάσης της Ελληνίδας καταναλώτριας προς την υψηλή ποιότητα είναι και διαχρονική αλλά και αντίστοιχη με αυτήν που επικρατεί στον υπόλοιπο κόσμο.  Δεν είναι λοιπόν ιδιαιτέρως διαφοροποιημένα αυτά που προσφέρουμε στους καταναλωτές μας».

 

Μία γυναίκα στο τιμόνι ενός beauty brand. Υπάρχει διαφορά στον τρόπο αντιμετώπισής σας στο εξωτερικό σε σχέση με την Ελλάδα; Ποιες οι προκλήσεις που καλείστε να αντιμετωπίσετε;

«Παρότι η γυναικεία επιχειρηματικότητα αποτελεί στην Ελλάδα έναν από τους πλέον αναπτυσσόμενους τομείς, οι γυναίκες που βρίσκονται σε διοικητικές, νευραλγικές θέσεις αντιμετωπίζουν ή θα αντιμετωπίσουν με βεβαιότητα στην πορεία τους προκλήσεις που σχετίζονται με επιφυλακτικές στάσεις και προκαταλήψεις. Ωστόσο, βλέποντας την εξέλιξη  της εταιρείας μας σε Ελλάδα και εξωτερικό, θεωρώ πως το έδαφος είναι πλέον πιο προσοδοφόρο για την ανέλιξη των γυναικών. Στην δική μας περίπτωση, δεν είναι μόνο η φύση του προϊόντος τέτοια η οποία ενισχύει την εμπιστοσύνη προς το πρόσωπο μιας γυναίκας στην ηγεσία, είναι επιπλέον και η συνεκτική εικόνα που έχει η Fresh Line απέναντι σε όλους τους συνεργάτες και καταναλωτές».

Τα 5 must have προϊόντα ομορφιάς που δεν αποχωρίζεστε στην καθημερινή ρουτίνα ομορφιάς σας.

«Αυτή είναι μια πολύ δύσκολη ερώτηση μιας και τα αγαπώ όλα πολύ. Δε θα μπορούσε να λείπει από την ρουτίνα καθαρισμού μου ο Αφρός της Λεβάντας, με καταπληκτικό άρωμα και τέλειο αποτέλεσμα. Φυσικά αμέσως μετά ακολουθεί ο ορός της Ωκεανίδας εμπλουτισμένος με το δραστικό συστατικό Blue Oléoactif® που προστατεύει από το blue light που εκπέμπουν οι οθόνες αλλά και από τους περιβαλλοντικούς ρύπους. Κάτω από κάθε μακιγιάζ ή μετά από κάθε εφαρμογή scrub το Dry Oil των Εσπερίδων είναι το μυστικό λάμψης μου. Το Leave-in από τη σειρά Κλειώ αφήνει ένα εθιστικό άρωμα γιασεμιού στο μαλλί μου και με βοηθάει να τα ξεμπερδεύω αμέσως. Και τέλος δε θα μπορούσε να λείπει από την τσάντα μου το Lip με γεύση Ρόδι και απαλό φρουτένιο χρώμα!»

Exit mobile version