Ο Alexandros Giantsis μιλάει για την άγνωστη πλευρά της μόδας
- 3 ΜΑΡ 2017
O Alexandros Giantsis ανήκει τα τελευταία επτάμιση χρόνια στο δυναμικό της Mary Katrantzou, με τη θέση του εμπορικού διευθυντή στο κομμάτι της χονδρικής πώλησης. Με ένα αξιοσημείωτο επαγγελματικό αλλά και ακαδημαϊκό παρελθόν έχει καταφέρει να πάρει τα ηνία μίας πολύ σημαντικής θέση σε ένα φρέσκο αλλά επιτυχημένο οίκο μόδας, όπως αυτός της Mary Katrantzou. Με αφορμή αυτή του τη θέση, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, τον προσκάλεσε να είναι ένας από τους ομιλητές του Fashion Business Course που διοργανώνει το ΟΠΑ σε συνεργασία με την Αlly. Εμείς μιλήσαμε μαζί του για να τον γνωρίσουμε καλύτερα και να μάθουμε όσα περισσότερα μπορούμε για τον μαγικό κόσμο της μόδας εκ των έσω.
Είναι πλέον γνωστό και εμφανές για τον κόσμο που έχει τα μάτια του μονίμως στραμμένα στον κόσμο της μόδας, ότι το brand της Ελληνίδας σχεδιάστριας έχει καταφέρει να ξεπεράσει τα βρετανικά σύνορα (όπου βρίσκεται η έδρα του brand) και έχει ξεκινήσει μία πορεία εξάπλωσης σε αγορές πέραν των ευρωπαϊκών συνόρων.
Πώς όμως έφτασε ο Alexandros στο σημείο να ανήκει σε μία νευραλγική θέση όσον αφορά στην εξάπλωση του brand; Πώς αντιμετωπίζει ο ίδιος το brand και που αποδίδει την επιτυχία του; Ο ίδιος υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει κανένα μυστικό επιτυχίας, παρά μόνο σκληρή δουλειά, αφοσίωση και θετική σκέψη. ”Ο χώρος της μόδας είναι πολύ ανταγωνιστικός, σκληρός και κινείται με γοργούς ρυθμούς αρα πρέπει να είσαι αποφασισμένος και συγκεντρωμένος στους στόχους σου για να αντέξεις και να ανταπεξέλθεις… να έχεις ένα δυνατό και καθαρό όραμα του brand και της ταυτότητάς σου καθώς και το ποιος είναι ο καταναλωτής σου” σημειώνει ο Alexandros και συνεχίζει λέγοντας ότι η εξέλιξη είναι απαραίτητη χωρίς όμως να προδίδει κανείς τις αξίες του. Η ισορροπία μεταξύ της εξέλιξης και τις σταθερότητας είναι αυτό πρέπει κανείς να βρει για να επιβιώσει στον συνεχώς εξελισσόμενο χώρο της μόδας.
Δεν υπάρχει κανένα μυστικό επιτυχίας, παρά μόνο σκληρή δουελιά, αφοσίωση και θετική σκέψη
Πώς όμως η Mary Katrantzoy κατάφερε να επιβιώσει ανάμεσα σε ονόματα θρύλους του χώρου και να συγκαταλέγεται στη λίστα με τους πιο αγαπημένους fashion designers; Σύμφωνα με τον Alexandros, η σχεδιάστρια έχει έναν δικό της τρόπο να βλέπει το χώρο της μόδας και το σχέδιο κι αυτό είναι που τη διαφοροποιεί από τους υπόλοιπους. Η πρωτότυπη οπτική της είναι αυτή που της δίνει τη δυνατότητα να βρίσκει μία δική της, ξεχωριστή θέση στο χώρο. Η προσέγγισή της στο σχεδιασμό αλλά και στο γυναικείο σώμα είναι τρισδιάστατη και αυτό βοηθάει πολύ την ομάδα της και τον ίδιο τον Alexandros να προχωρήσουν και να πετύχουν.
Η θέση όμως του Alexandros Giantsis μέσα στο brand έχει απαιτήσεις που ξεπερνούν τη δημιουργικότητα και την αισθητική κι έχουν να κάνουν με την αγορά που ομολογουμένως είναι δύσκολο κομμάτι με πολλές απαιτήσεις. Τo brand έχει εξαπλωθεί σε πολλές ευρωπαϊκές κι άλλες πρωτεύουσες. Πόσο εύκολο είναι να συμβεί αυτό και ποια είναι η δική του οπτική; Όπως μας είπε, είναι πολύ σημαντικό να καταλάβει κανελιές τις ανάγκες της κάθε αγοράς καθώς και τις ιδιαιτερότητές της. Η κάθε χώρα έχει καταναλωτές με διαφορετική συμπεριφορά που πρέπει να αντιληφθείς για να καλύψεις τις ανάγκες τους. Το διαδίκτυο είναι ομολογουμένως ένα από τα δυνατά του όπλα για να μπορέσεις να προσελκύσει όσο καλύτερα γίνεται την κάθε αγορά, να καλύψεις τα κενά που αφήνουν τα άλλα brands.
Κάτι επίσης εντυπωσιακό σχετικά με το fashion brand της Mary Katrantzou, που ο Alexander είναι καθ’ όλα αρμόδιος να σχολιάσει, είναι το γεγονός ότι γεννήθηκε κι αναπτύσσεται σε μία πολύ δύσκολη κι απαιτητική αγορά, όπως είναι αυτή του Λονδίνου. ”Είναι πολύ ανταγωνιστικό άλλα παράλληλα πολύ υποστηρικτικό για τα νέα ταλέντα. Έχει συστήματα υποστήριξης των νέων σχεδιαστών που τους δίνει την δυνατότητα και το υπόβαθρο να παρουσιάσουν τα brands τους στην διεθνή αγορά.” σημειώνει ο Alexandros και συνεχίζει λέγοντας ότι και ο εν λόγο οίκος ήταν μέρος ενός τέτοιου κύματος, που ξεκίνησε την ίδια περίοδο με αυτή πού μία καινούρια αισθητική προσπαθούσε να επιβληθεί. Η εξάπλωσή του συνέπεσε την ίδια στιγμή με αυτή των social media κι το γεγονός βοήθησε το brand κατά τη γνώμη του Alexandros. Ωστόσο, όπως επισημαίνει πρέπει όλη αυτή η διαχείριση του brand σε σχέση με τα social media να έχει πολύ προσεκτικό και σωστό χειρισμό καθώς και πολύ καλή προετοιμασία για να μπορείς να το διαχειριστείς και να έχει συνέχεια.
Μιλώντας με τον Alexandros όμως δεν θα μπορούσαμε παρά να αναφερθούμε και στους celebrities και στο ρόλο που έπαιξαν σχετικά με το awareness του brand αλλά και στον τομέων των πωλήσεων. Προφανώς και βοηθούν στην αναγνωρισιμότητα του brand καθώς και στην εξάπλωσή του. Είναι μία ευκαιρία να αναδείξεις το προϊόν σε ένα κοινό που ενδεχομένως θα δυσκολευόσουν να το πετύχεις με άλλους τρόπους.
Είναι πολύ σημαντικό να στηρίζεις νέους ανθρώπους στα πρώτα τους βήματα και ιδιαιτέρως μία πρωτοβουλία που προέρχεται από τη χώρα που κατάγομαι
Αυτή τη στιγμή ο Alexandros Giantsis θα είναι ομιλητής στο Fashion Bussiness Course του Πανεπιστημίου Αθηνών μαζί με άλλου διακεκριμένους Έλληνες στο χώρο της βιομηχανίας της μόδας. ”Είναι πολύ σημαντικό να στηρίζεις νέους ανθρώπους στα πρώτα τους βήματα και ιδιαιτέρως μία πρωτοβουλία που κατάγομαι από τη χώρα που προέρχομαι”, σημειώνει ο Alexandros και συνεχίζει λέγοντας ότι ”η διοργάνωση είναι εξαιρετική και φαίνεται ότι έχει δημιουργηθεί με μεγάλο ενδιαφέρον και επιμονή. Είναι ένα course που θεωρώ ότι συνεισφέρει στον Ελληνικό χώρο και στο οποίο είναι τιμή μου να είμαι μέλος”.
Η ομιλία του Alexandros θα σχετίζεται προφανώς με τον κόσμο της μόδας γενικότερα αλλά και με τις πρώτες ύλες ειδικότερα. Ο Alexandros έχει την προνομιακή θέση, ως Commercial Director, να ασχολείται με κάθε ανάγκη που προκύπτει στην εταιρία. Αυτό του δίνει τη δυνατότητα να μπορεί να έχει εμπεριστατωμένη άποψη για πολλές πτυχές που αφορούν στη μόδα και στη βιομηχανία που είναι στημένη γύρω της. Θυμάται τον εαυτό του ως φοιτητή και τη δυσκολία που αντιμετώπισε μέχρι να βρει τρόπο να εισχωρήσει και να καταλάβει πώς λειτουργούν τα πάντα στο χώρο. Επομένως, όταν του δίνεται η ευκαιρία να μπορεί να ρίξει φως και να δώσει συμβουλές σε νέους ανθρώπους είναι πάντα πρόθυμος να το κάνει.