Οι γυναίκες του Release Athens είναι οι πραγματικές rockstar των συναυλιών
- 8 ΜΑΡ 2025
Στο Release Athens Festival, το κοινό βλέπει τα φώτα, τα μεγάλα ονόματα, τις εκρηκτικές εμφανίσεις. Αυτό που δεν βλέπει είναι τις γυναίκες που τρέχουν ασταμάτητα από τα παρασκήνια μέχρι την τελευταία νότα. Αυτές που από το μηδέν στήνουν, οργανώνουν, προγραμματίζουν και φροντίζουν ώστε κάθε live να είναι μια αξέχαστη εμπειρία για εμάς.
Από την παραγωγή, την οικονομική διαχείριση μέχρι τη διαχείριση του κοινού και την επικοινωνία, οι γυναίκες του Release Athens δεν είναι μόνο παρούσες – είναι απαραίτητες. Είναι αυτές που διαπραγματεύονται με καλλιτέχνες και μάνατζερ, που σχεδιάζουν τα logistics με χειρουργική ακρίβεια, που εξασφαλίζουν ότι όλα θα λειτουργήσουν ρολόι. Και αν κάτι πάει στραβά; Είναι εκεί για να το διορθώσουν πριν καν το καταλάβει κανείς.
Σε μια βιομηχανία που συχνά παρουσιάζεται ως ανδροκρατούμενη, οι γυναίκες του Release Athens Festival αποδεικνύουν κάθε χρόνο πως η μουσική δεν έχει φύλο – έχει μόνο πάθος, ταλέντο και σκληρή δουλειά. Είναι οι γυναίκες που κάνουν τη «μαγεία» να συμβεί backstage, με άπειρες ώρες προετοιμασίας, άγχος και αδρεναλίνη, αλλά και με τη μοναδική ικανοποίηση να βλέπουν εκατοντάδες χιλιάδες θεατές να απολαμβάνουν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους.
Με αφορμή την Ημέρα της Γυναίκας, μίλησα με μερικές από αυτές τις δυναμικές προσωπικότητες που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στο να φέρνουν τη μουσική πιο κοντά μας. Για τις στιγμές που νιώθουν πως τα κατάφεραν, για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και για το τι σημαίνει να είσαι γυναίκα στον συναυλιακό κόσμο, όχι μπροστά αλλά πίσω από τα φώτα. Γιατί χωρίς εκείνες, το Release Athens Festival δεν θα ήταν το ίδιο.
-Το Release Athens Festival έχει καθιερωθεί ως ένα από τα σημαντικότερα μουσικά γεγονότα της Ελλάδας. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας του;
Κατερίνα Δρακούλη Commercial Manager:
«Το μυστικό της επιτυχίας του Release Athens Festival έγκειται στη δυνατή και επαγγελματική ομάδα που με επιτυχία συνδυάζει την επιλογή των καλλιτεχνών, την άψογη οργάνωση και την αφοσίωση στην εμπειρία του κοινού. Με έμφαση στη λεπτομέρεια, από την επιλογή των κορυφαίων καλλιτεχνών μέχρι τη χρήση καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων και την άμεση επικοινωνία με το κοινό, καταφέρνουμε να δημιουργήσουμε ένα μουσικό φεστιβάλ υψηλών προδιαγραφών που ελπίζουμε πως ικανοποιεί τις προσδοκίες των θεατών και πως γίνεται καλύτερο και μεγαλύτερο κάθε χρόνο».
Μίνα Αγγελοπούλου, Customer Service Director:
«Στην εδραίωση του Release Athens έχει παίξει ρόλο και ο αντίκτυπός του στην τοπική κοινωνία και τον πολιτιστικό χάρτη της πόλης, καθώς και η απήχηση που έχει στο εξωτερικό. Είναι χαρακτηριστικό πως ανάμεσα στους περισσότερους από 1.000.000 θεατές που έχει προσελκύσει στα 7 πρώτα χρόνια του, υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό ανθρώπων (παραπάνω από 10%, συνολικά) που το έρχονται από ολόκληρο τον κόσμο, καθιστώντας την Αθήνα ελκυστικό προορισμό για έναν ακόμα λόγο!»
-Το κοινό του Release Athens είναι ιδιαίτερα πολυσυλλεκτικό, αφού κάθε μέρα του φεστιβάλ έχει διαφορετικό μουσικό προσανατολισμό. Πώς διαμορφώνετε την επικοινωνιακή στρατηγική ώστε να προσεγγίσετε τόσο διαφορετικές μουσικές κοινότητες;
Φοίβη Κωνσταντινίδη, Marketing & Communications Manager:
«Η πρόκληση αυτή ουσιαστικά συνδέεται με το όραμα του Release Athens, από την πρώτη ημέρα της ύπαρξής του. Γνωρίζουμε εξαρχής πως θα έχουμε ένα πολυσυλλεκτικό lineup και, κατά συνέπεια, απευθυνόμαστε σε ποικίλα μουσικά γούστα και προτιμήσεις, χωρίς στεγανά και περιορισμούς. Για να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα, παράγουμε συγκεκριμένο περιεχόμενο ανά φεστιβαλική ημέρα, εστιάζοντας στο εκάστοτε μουσικό είδος, τον headliner και το lineup, στοχεύοντας στα αντίστοιχα Μέσα που θεωρούμε καταλληλότερα ανά περίπτωση (socials, web, radio, tv κ.λπ.), με σκοπό να προσεγγίσουμε το κατάλληλο κοινό, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Ταυτόχρονα, όμως, όλες αυτές οι διαφορετικές ημέρες και μουσικές κοινότητες έχουν ως κοινό σημείο αναφοράς τη φεστιβαλική εμπειρία. Είναι κάτι το οποίο υπάρχει σε όλες τις επικοινωνιακές μας δράσεις, ουσιαστικά συνδέοντας όλες αυτές τις διαφορετικές ημέρες κάτω από την ομπρέλα μιας συνολικής μοναδικής εμπειρίας που, πέρα από τη μουσική και τους καλλιτέχνες, έχει να κάνει με την ατμόσφαιρα, το υψηλό επίπεδο παραγωγής, τα vibes και τις αναμνήσεις που μένουν χαραγμένες στο μυαλό κάθε επισκέπτη στο τέλος του φεστιβάλ».
-Αν μπορούσατε να αλλάξετε ένα πράγμα στον χώρο των live events και των φεστιβάλ στην Ελλάδα, τι θα ήταν αυτό;
«Σίγουρα την προσέγγιση της Πολιτείας και των Αρχών. Ο κλάδος μας προσφέρει πολλά, σε διάφορα επίπεδα, και χρειάζεται την έμπρακτη στήριξή τους – όχι τη σημερινή αντιμετώπιση της οποίας τυγχάνει, η οποία κινείται κατά βάση μεταξύ αδιαφορίας και εχθρικότητας».
-Η παρουσία γυναικών σε θέσεις ευθύνης αυξάνεται, αλλά υπάρχουν ακόμα ανισότητες. Έχετε βιώσει προκλήσεις λόγω του φύλου σας;
Βιολέττα Γύρα, Director of Production:
«Οι ανισότητες υπάρχουν ακόμη σε πολλούς τομείς, και σίγουρα δεν αποτελεί εξαίρεση η μουσική βιομηχανία. Παρ’ όλα αυτά, πιστεύω ότι βρισκόμαστε σε καλό δρόμο και ότι η κοινωνία σταδιακά γίνεται πιο ίση και δίκαιη. Στη Fuzz Productions, ευτυχώς, υπάρχει πολύ θετικό κλίμα και η παρουσία γυναικών σε σημαντικές θέσεις έχει προσφέρει καθοριστική βοήθεια στην ανάπτυξη και εξέλιξη της εταιρείας. Όσον αφορά στις προκλήσεις, αυτές συχνά προέρχονται από εξωτερικούς συνεργάτες, γεγονός που μπορεί να δημιουργήσει δυσκολίες, αλλά το κλίμα που επικρατεί στην εταιρεία μας βοηθά να αντιμετωπίζουμε τις καταστάσεις με επαγγελματισμό και σεβασμό».
Φοίβη Κωνσταντινίδη, Marketing & Communications Manager:
«Δεν είναι λίγες οι ιστορίες που έχω ακούσει από φίλες για ανισότητες λόγω φύλου στον εργασιακό τομέα. Ωστόσο, η πραγματικότητα γύρω από τους ρόλους που καλείται η γυναίκα να παίξει, επαγγελματικά, κοινωνικά και συνδυαστικά, συνεχώς αλλάζει και σταδιακά φαίνεται να επέρχεται ισορροπία, μετά από προσπάθειες πολλών ετών.
Στη Fuzz Productions, η πλειοψηφία της ομάδας αποτελείται από γυναίκες, με αρκετές να έχουν βασικούς ρόλους σε διάφορους τομείς της δραστηριότητάς της.
Κάτι που δηλώνει και το γενικότερο mindset της εταιρείας πάνω στο συγκεκριμένο θέμα».
-Μία ακραία ή απρόοπτη κατάσταση σε συναυλία ή φεστιβάλ που θα θυμάστε για πάντα;
Βιολέττα Γύρα, Director of Production:
«Οι απρόβλεπτες καταστάσεις αποτελούν συχνά μέρος της δουλειάς μας. Μια από τις πιο ακραίες καταστάσεις που θυμάμαι ήταν όταν ένας tour manager με ενημέρωσε ότι το ιδιωτικό τζετ του καλλιτέχνη είχε συγκρουστεί με ένα πτηνό και δεν μπορούσε να απογειωθεί ξανά χωρίς τεχνικό έλεγχο. Ήταν μια πολύ αγχωτική κατάσταση αλλά τελικά η λύση βρέθηκε.
Φυσικά, έχουν υπάρξει και στιγμές με παράξενες απαιτήσεις, όπως στην περίπτωση όπου ζητήθηκαν λιμουζίνες με θερμαινόμενα καθίσματα, όταν στην Αθήνα είχαμε 40°C»
Εκεί, καλείσαι να παραμένεις ψύχραιμη, να βρίσκεις λύσεις γρήγορα και αποτελεσματικά, διατηρώντας παράλληλα το χιούμορ σου.
Φοίβη Κωνσταντινίδη, Marketing & Communications Manager
Μία από τις πιο ακραίες και ταυτόχρονα ψυχαγωγικές καταστάσεις, ήταν όταν ο tour manager ενός πολύ δημοφιλούς metal συγκροτήματος, με πολύ αυστηρές οδηγίες σχετικά με την κάλυψη του show από το κεντρικό management, επέμενε να κατέβει το drone με το οποίο καλύπταμε μέρος του show, η πτήση του οποίου είχε συμφωνηθεί για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Μετά από κάποιες στιγμές έντονου στρες, το drone προσγειώθηκε, ωστόσο ο manager συνέχισε να επιμένει ότι το βλέπει να… πετάει, δείχνοντας με laser stick ένα αστέρι (του ουρανού). Το σκηνικό συνεχίστηκε με μια αρκετά διασκεδαστική στιχομυθία με τον, κατά τα άλλα, συμπαθέστατο tour manager, που ακόμα και σήμερα δεν είμαι απόλυτα σίγουρη ότι έχει πειστεί ότι το αστέρι ήταν αστέρι και όχι drone!
-Η διεθνής μουσική βιομηχανία αλλάζει διαρκώς. Πώς βλέπετε το μέλλον των φεστιβάλ και των live συναυλιών στην Ελλάδα και παγκοσμίως;
Νικολέττα Πατρίκη, Head of Finance:
«Ως επαγγελματίας στον χώρο της διοργάνωσης συναυλιών, εδώ και χρόνια, βλέπω ότι το μέλλον των φεστιβάλ και των live συναυλιών, τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως, είναι δυναμικό και συνεχώς εξελισσόμενο. Η διεθνής μουσική βιομηχανία προσαρμόζεται σε νέες τεχνολογίες, καταναλωτικές συνήθειες και προκλήσεις, κάτι που επηρεάζει άμεσα και τον τρόπο που σχεδιάζονται οι ζωντανές εκδηλώσεις. Όσο εξελίσσεται η τεχνολογία και αλλάζουν οι συνθήκες, τόσο οι διοργανώσεις θα προσαρμόζονται, προσφέροντας νέες εμπειρίες στο κοινό. Το σίγουρο, όμως, είναι ότι το live στοιχείο παραμένει αναντικατάστατο».
-Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, τι μήνυμα θα θέλατε να στείλετε σε νέες γυναίκες που επιθυμούν να εργαστούν στη μουσική βιομηχανία;
«Ως γυναίκα επαγγελματίας στον χώρο της διοργάνωσης συναυλιών, ξέρω από πρώτο χέρι ότι η μουσική βιομηχανία μπορεί να είναι απαιτητική, αλλά προσφέρει απίστευτες ευκαιρίες για δημιουργία, εξέλιξη και επιρροή.
Το μήνυμά μου προς τις νέες γυναίκες που θέλουν να ακολουθήσουν αυτόν τον δρόμο είναι απλό: διεκδικήστε τη θέση σας, πιστέψτε στις ικανότητές σας και μην αφήσετε κανέναν να σας πει ότι αυτός ο χώρος δεν είναι για σας».
Δημιουργήστε δίκτυα, συνεργαστείτε, υποστηρίξτε άλλες γυναίκες και μην φοβηθείτε να διεκδικήσετε ηγετικές θέσεις. Ο χώρος αλλάζει, και εμείς είμαστε κομμάτι αυτής της αλλαγής. Η μουσική ενώνει, εμπνέει και μεταμορφώνει. Και εσείς μπορείτε να είστε μέρος αυτής της μαγείας».
-Ποια είναι η άποψή σας για τη σύγχρονη μουσική σκηνή στην Ελλάδα; Υπάρχουν τάσεις που σας ενθουσιάζουν;
Ακριβή Γιαννούλα, B2B Coordinator
«Στη σημερινή εποχή, με τόσες διαθέσιμες πηγές πληροφόρησης και μουσικής αλλά και την εύκολη πρόσβαση στην παραγωγή, βλέπουμε συνεχώς νέα είδη να αναπτύσσονται, να συνδυάζονται ή ακόμα και να αναβιώνουν, τόσο στο εξωτερικό όσο και στην εγχώρια σκηνή. Πολλά acts αποκτούν ένα πιο νεανικό fanbase (Gen Z), ενώ τα όρια ανάμεσα στα genres γίνονται όλο και πιο δυσδιάκριτα.
Στην ελληνική σκηνή, βρίσκω πολύ ενδιαφέρον το πως παραδοσιακά τραγούδια συνδυάζονται με κιθάρες και synths, κάνοντάς τα προσιτά σε νεότερες γενιές. Η trap/ rap μπορεί να έχει υπερισχύσει (από πλευράς δημοτικότητας, κυρίως στις μικρές ηλικίες), αλλά υπάρχει πλέον και μία στροφή προς την ηλεκτρονική / techno μουσική.
Ως καθημερινή χρήστης του TikTok, δεν γίνεται να μην αναφέρω το πόσο έχει επηρεάσει τη μουσική και τον τρόπο που ενημερωνόμαστε γι’ αυτήν. Πλέον, τα περισσότερα τραγούδια και τους περισσότερους νέους καλλιτέχνες τους ανακαλύπτω μέσα από το For You page μου. Το θετικό της πλατφόρμας, τουλάχιστον για εμένα, είναι ότι δίνει βήμα σε πολλούς καλλιτέχνες να αναδείξουν τη δουλειά τους και να μοιραστούν τη μουσική που τους αρέσει. Χάρη στο TikTok, κομμάτια από άλλες εποχές γίνονται trends, καταλήγουν στις Spotify playlists νεότερων ακροατών, δημιουργώντας υπό κάποια έννοια μία αναβίωση και ένα νέο fanbase.
Αυτό που με ενθουσιάζει περισσότερο στη μουσική σήμερα είναι η ελευθερία του πειραματισμού και ο τρόπος που συνδυάζονται στοιχεία από διάφορα είδη.
Μπορεί να κυριαρχούν τα synths και οι λούπες, κάτι που έχει αλλάξει τον φυσικό χαρακτήρα της μουσικής σκηνής με το παραδοσιακό μοτίβο μουσικών και οργάνων, παρ’ όλα αυτά αναδύονται νέοι ήχοι και ακούσματα».
-Ποιο είναι το πιο συγκινητικό ή αξέχαστο feedback που έχετε λάβει από θεατές σε μια συναυλία ή φεστιβάλ;
Μίνα Αγγελοπούλου, Customer Service Director:
«Μέσα στα χρόνια έχουν υπάρξει πολλές συγκινητικές στιγμές που στο τέλος αυτό που μας θυμίζουν είναι το πόσο δυνατή είναι η επίδραση της μουσικής και της συνολικής φεστιβαλικής εμπειρίας και πόσο βαθιά μπορεί να αγγίξει την καρδιά μας, σε όλες τις περιόδους της ζωής μας».
-Το Release Athens και οι συναυλίες που διοργανώνετε προσελκύουν χιλιάδες θεατές. Πώς διασφαλίζετε ότι η εμπειρία τους είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλή και ευχάριστη;
«Αυτό σίγουρα δεν διασφαλίζεται μόνο από τη δική μας ομάδα αλλά και από τη στενή συνεργασία που έχουμε με όλους τους υπόλοιπους τομείς στο φεστιβάλ. Παραγωγή, ασφάλεια του χώρου, τεχνικό προσωπικό, customer service επικοινωνούμε συνεχώς μεταξύ μας για την άμεση αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων. Επενδύουμε στην εκπαίδευση και την ευελιξία του προσωπικού μας ώστε να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις ανάγκες και τα αιτήματα των θεατών, κάνοντας την εμπειρία όλων των επισκεπτών όσο το δυνατόν πιο άνετη. Λαμβάνουμε πάντα υπόψη το feedback των θεατών ώστε οι υπηρεσίες μας να βελτιώνονται χρόνο με το χρόνο και, όπως δείχνουν όλες οι μέχρι τώρα έρευνες ικανοποίησης, το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος αυτών έχουν απόλυτα θετική άποψη για τις προσπάθειές μας.
Μην ξεχνάμε ότι τελικά ο στόχος του Release Athens είναι το #making memories together».
Ακριβή Γιαννούλα (B2B coordinator), Φοίβη Κωνσταντινίδη (Marketing & Communications Manager), Κατερίνα Δρακούλη (Commercial Manager), Πηνελόπη Παπακωνσταντίνου (Production Assistant), Κούλα Μουσταφέλλου (Accountant), Νικολέττα Πατρίκη (Director of Finance), Αθηνά Παπαβασιλοπούλου (Accountant), Κατερίνα Ψυλλινάκη (Accountant), Μάρω Μαντζαβίνου (Customer Support Assistant), Βιολέττα Γύρα (Director of Production), Μάρσα Παπαχριστοπούλου (Production Assistant), Μίνα Αγγελοπούλου (Customer Service Director), Χαρά Φυλακτού (Customer Support Assistant), Αναστασία Βαλίρη (Customer Support Assistant)
-Το κοινό του Release Athens είναι ιδιαίτερα πολυσυλλεκτικό, αφού κάθε μέρα του φεστιβάλ έχει διαφορετικό μουσικό προσανατολισμό. Πώς διαμορφώνετε την επικοινωνιακή στρατηγική ώστε να προσεγγίσετε τόσο διαφορετικές μουσικές κοινότητες;
Φοίβη Κωνσταντινίδη – Marketing & Communications Manager:
«Η πρόκληση που αναφέρετε ουσιαστικά συνδέεται με το όραμα του Release Athens, από την πρώτη ημέρα της ύπαρξής του. Γνωρίζουμε εξαρχής πως θα έχουμε ένα πολυσυλλεκτικό lineup και, κατά συνέπεια, απευθυνόμαστε σε ποικίλα μουσικά γούστα και προτιμήσεις, χωρίς στεγανά και περιορισμούς. Για να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα, παράγουμε συγκεκριμένο περιεχόμενο ανά φεστιβαλική ημέρα, εστιάζοντας στο εκάστοτε μουσικό είδος, τον headliner και το lineup, στοχεύοντας στα αντίστοιχα Μέσα που θεωρούμε καταλληλότερα ανά περίπτωση (socials, web, radio, tv κ.λπ.), με σκοπό να προσεγγίσουμε το κατάλληλο κοινό, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Ταυτόχρονα, όμως, όλες αυτές οι διαφορετικές ημέρες και μουσικές κοινότητες έχουν ως κοινό σημείο αναφοράς τη φεστιβαλική εμπειρία. Είναι κάτι το οποίο υπάρχει σε όλες τις επικοινωνιακές μας δράσεις, ουσιαστικά συνδέοντας όλες αυτές τις διαφορετικές ημέρες κάτω από την ομπρέλα μιας συνολικής μοναδικής εμπειρίας που, πέρα από τη μουσική και τους καλλιτέχνες, έχει να κάνει με την ατμόσφαιρα, το υψηλό επίπεδο παραγωγής, τα vibes και τις αναμνήσεις που μένουν χαραγμένες στο μυαλό κάθε επισκέπτη στο τέλος του φεστιβάλ».
–Έχετε δει αλλαγές στις συνήθειες και στις προτιμήσεις του κοινού τα τελευταία χρόνια; Πώς έχει εξελιχθεί η προσέγγιση των θεατών απέναντι στις συναυλίες και τα φεστιβάλ;
«Είναι αλήθεια πως τα τελευταία χρόνια οι προτιμήσεις του κοινού έχουν αλλάξει. Οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις, τα social media, η πανδημία και η έλευση των νεότερων γενιών θεατών τείνουν να αλλάξουν το τοπίο δραστικά. Η εμπειρία του live είναι πλέον ένας συνδυασμός πολιτισμού, τεχνολογίας και διάδρασης σε διάφορα επίπεδα. Μεγάλο μέρος του κοινού ζει τις συναυλίες μέσα από το κινητό του, κάτι που μάλλον δύσκολα θα αλλάξει μέσα στα επόμενα χρόνια.
Παράλληλα, κάθε γενιά έχει τη δική της ταυτότητα και τις δικές της προτιμήσεις.
Η Gen Z φαίνεται να προτιμά πιο πολυσυλλεκτικά lineups, ενώ δίνει μεγαλύτερη προσοχή σε θέματα όπως η βιωσιμότητα και η συμπεριληπτικότητα στα φεστιβάλ.
Ταυτόχρονα, υπάρχει στροφή προς πιο ανεξάρτητους καλλιτέχνες, οι οποίοι αναδεικνύονται μέσω TikTok, Spotify ή short viral video forms.
Επιστρέφοντας στην ολιστική εμπειρία που αναφέραμε πριν, παρατηρούμε ότι υπάρχει αυξημένη ζήτηση για VIP εισιτήρια, meet & greets, και γενικότερα πάσης φύσης premium εμπειρίες. Το κοινό αναζητά μεγαλύτερη άνεση, όπως για παράδειγμα κοντινό χώρο στάθμευσης, εύκολη πρόσβαση / προνομιακή θέα, open bar και άλλες αντίστοιχες προσαρμοσμένες εμπειρίες, προκειμένου να δημιουργήσουν και να κρατήσει στο μυαλό του ζωντανές αναμνήσεις, μέχρι το επόμενο Live show.
Για να έχεις επιτυχία σε έναν χώρο που εξελίσσεται συνεχώς πρέπει να είσαι πρόθυμος να μαθαίνεις νέα πράγματα, να πειραματίζεσαι και, κυρίως, να προσαρμόζεσαι.
Η ομάδα marketing του Release Athens απαρτίζεται από νέους ανθρώπους που έχουν αντίστοιχη φιλοσοφία και νοοτροπία, αναζητώντας και εφαρμόζοντας καινοτόμες ιδέες και μηνύματα».
-Ποια είναι η πιο απαιτητική πτυχή της δουλειάς σας;
Βιολέττα Γύρα, Director of production:
«Χωρίς αμφιβολία, είναι η διαχείριση της πολυπλοκότητας και της συνεχούς αλλαγής. Κάθε εκδήλωση έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες, και η δυνατότητα να προσαρμοζόμαστε γρήγορα στις νέες καταστάσεις είναι καθοριστική για την επιτυχία της. Στο Release Athens Festival έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε μια πολύ δυνατή και συντονισμένη ομάδα, όπου ο καθένας γνωρίζει τις ευθύνες του και την αξία της συνεργασίας.
Η μεγαλύτερη πρόκληση παραμένει η διαχείριση των ανθρώπινων σχέσεων και η ανάγκη να κρατάς την ψυχραιμία σου όταν οι συνθήκες είναι πιεστικές ή όταν προκύπτουν απρόβλεπτα ζητήματα.
Το να κρατάς την ομάδα ενωμένη γύρω από έναν κοινό στόχο, καθώς και το να είσαι προετοιμασμένος για οποιαδήποτε ανατροπή, είναι τα πιο κρίσιμα σημεία για μένα. Όταν όλοι κατανοούν τις ανάγκες της κάθε κατάστασης και ξέρουν πού να απευθυνθούν για βοήθεια, τότε τα πράγματα γίνονται πολύ πιο ομαλά».
-Έχετε συνεργαστεί με μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής. Υπάρχουν συγκεκριμένες απαιτήσεις ή ιδιαιτερότητες στις παραγωγές που σας έχουν εντυπωσιάσει;
«Το βασικό μυστικό σε τέτοιου είδους παραγωγές είναι η παραδοχή ότι δεν υπάρχει «κανονικότητα». Κάθε μπάντα έχει τις δικές της προτιμήσεις και περιορισμούς, που πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη και να προσαρμόζουμε την παραγωγή ανάλογα. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα περιστατικά που έχουμε να αντιμετωπίσουμε φέτος είναι η απαγόρευση κατανάλωσης κρέατος σε όλο το venue, μετά από απαίτηση ενός πολύ γνωστού headliner. Είναι κάτι που δεν είχαμε ξανασυναντήσει, αλλά συμφωνήσαμε να το υλοποιήσουμε».
-Πώς αλλάζει η παραγωγή ενός event όταν μιλάμε για ένα open-air φεστιβάλ σε σχέση με ένα live σε κλειστό χώρο;
«Η βασική διαφορά μεταξύ των open-air φεστιβάλ και των live σε κλειστό χώρο είναι οι εξωτερικοί παράγοντες, όπως οι καιρικές συνθήκες και το μέγεθος της εκδήλωσης. Στο Release Athens, για παράδειγμα, οι συνθήκες μπορούν να αλλάξουν δραστικά, από κακοκαιρία (σπανιότερα) μέχρι καύσωνα. Όλα αυτά επηρεάζουν άμεσα την παραγωγή και απαιτούν επιπλέον προετοιμασία και ευελιξία. Χρειάζεται να έχουμε πάντα εναλλακτικά σχέδια για τυχόν αλλαγές και για να είμαστε σε θέση να εξυπηρετήσουμε το κοινό με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ανεξαρτήτως συνθηκών.
Επίσης, τα open-air φεστιβάλ απαιτούν περισσότερο χρόνο για το στήσιμο και έχουν μεγαλύτερο εξοπλισμό, καθώς οι συναυλίες συνήθως περιλαμβάνουν πολλές μπάντες και απευθύνονται σε μεγαλύτερο κοινό. Αντίθετα, στα κλειστά venue, η διαδικασία του στησίματος είναι πιο γρήγορη και συνήθως περιορίζεται σε μία ή 2 μπάντες».
-Πώς επηρεάζει η εμπορική στρατηγική τη συνολική εμπειρία του θεατή, τόσο στο Release Athens όσο και στις υπόλοιπες συναυλίες που διοργανώνετε;
Κατερίνα Δρακούλη, Commercial Manager:
«Η εμπορική στρατηγική του Release ήταν ξεκάθαρη, εξαρχής. Θέλαμε συνεργάτες / χορηγούς για να χτίσουμε μία μουσική εμπειρία που το συναυλιακό κοινό δεν είχε ξανασυναντήσει στην Ελλάδα. Όλοι οι συντελεστές είμαστε φανατικοί των συναυλιών και της μουσικής, οπότε δημιουργήσαμε ένα φεστιβάλ όπως θα θέλαμε εμείς να το ζούμε. Το να έχει ο θεατής μία ολοκληρωμένη εμπειρία ήταν για εμάς το βασικότερο ζητούμενο και αυτό διέπει τη φιλοσοφία όλων των τμημάτων του Release Athens και της Fuzz Productions. Οι εμπορικοί χορηγοί ήταν αρωγοί σε όλη αυτή την προσπάθεια μας και με χαρά τους βλέπουμε κάθε χρόνο να έχουν και αυτοί την ίδια προσέγγιση δημιουργώντας εντυπωσιακές κατασκευές, ευφάνταστα παιχνίδια για «μεγάλα» παιδιά και πολλές ενδιαφέρουσες δράσεις τις οποίες το κοινό αγκαλιάζει κάθε χρόνο».
-Τι είναι αυτό που σας δίνει τη μεγαλύτερη ικανοποίηση στη δουλειά σας και σας κάνει να νιώθετε περήφανη;
«Μου δίνει μεγάλη ικανοποίηση όταν βλέπω το τελικό αποτέλεσμα και μεγάλη συγκίνηση που βλέπω τόσους ανθρώπους χαρούμενους, ανέμελους και χαμογελαστούς την ώρα της συναυλίας. Είμαι περήφανη που είμαι κι εγώ κομμάτι αυτής της ομάδας, που μένει πιστή στα όνειρα και τις αξίες της. Σήμερα, το Release Athens Festival και η Fuzz Productions είναι εταιρείες συνυφασμένες με μουσικές διοργανώσεις υψηλών προδιαγραφών που συναγωνίζονται διοργανώσεις του εξωτερικού, τόσο στην υποδομή όσο και τη μουσική εμπειρία.
Το Release Athens Festival πρέπει να το ζήσεις για να το καταλάβεις!»