ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Στη Μύκονο με τον Tommy Hilfiger

Tommy Hilfiger

Τα Tommy Hilfiger έχουν ξεχωριστή θέση στην γκαρνταρόμπα των Ελλήνων κι ας είναι ο ορισμός του all american στιλ. Είναι cool και ευκολοσυνδύαστα. Πλέον, ο δημιουργός τους έχει και μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου.

Συνάντησα τον Tommy Hilfiger στη Μύκονο στα εγκαίνια της boutique του, event για το οποίο είχαν φτάσει στο νησί και αρκετοί stars εκτός συνόρων χώρας. Όπως ο Lucien Laviscount, δηλαδή ο Alfie στo Emily in Paris, που ίσως ξεροστάλιαζα κοντά του μέχρι να βγάλουμε μια φωτογραφία. 

Στα εγκαίνια της boutique του στη Μύκονο.
Tommy Hilfiger, Lucien Laviscount

Το ίδιο βράδυ, κάτσαμε πλάι πλάι με τον Tommy στο Remezzo που διατηρεί το όνομα των νεανικών μας πάρτι, αλλά είναι πλέον ένα εστιατόριο, με τη Χώρα πιάτο. 

Εκεί συζητήσαμε πάνω από 2 ώρες για τα πάντα (και μοιράστηκε μαζί μου το αρνάκι που είχε παραγγείλει). Από το πώς ένα ακυρωμένο ραντεβού με τον Calvin Klein οδήγησε μέσα από μια σειρά ευτυχών συγκυριών στη γέννηση του brand Tommy Hilfiger, από το πώς είναι να περνάς τις νύχτες σου στο Studio 54 γύρω από είδωλά σου, όπως ο David Bowie και ο Mick Jagger και η Diana Ross, μέχρι την ενέργεια της Δήλου, την παγκόσμια πολιτική σκηνή και τη μεγάλη του οικογένεια (η σύζυγός του η Dee, καθόταν από την άλλη μεριά δίπλα του και πολύ μου άρεσε όταν τους έβλεπα να πιάνουν χέρια κάτω από το τραπέζι σαν ερωτευμένα πιτσιρίκια). 

Είναι οξυδερκής, αεικίνητος, απόλυτα σύγχρονος, είναι εξαιρετικός συνομιλητής και παρέα και στην περίπτωσή του, το περίφημο «η ηλικία δεν είναι παρά ένας αριθμός» είναι απολύτως αλήθεια. 

Το επόμενο πρωί στην boutique, το κινητό έγραψε την on the record συνέντευξη. Και πάλι είχε καινούρια πράγματα να πει, καινούριες εκπλήξεις να δώσει. Όπως ότι μέχρι τα 18, που άρχισε τις πρώτες του επιχειρήσεις δεν είχε ιδέα τί ήθελε να κάνει. «Ήθελα να γίνω μπασκετμπολίστας, αλλά ήμουν πολύ κοντός. Ήθελα να γίνω παίχτης του NFL, αλλά ήμουν πολύ μικροκαμωμένος. Και μετά ήθελα να γίνω μουσικός, αγόρασα μια κιθάρα, αλλά κατάλαβα ότι δεν ήμουν πολύ καλός». Οπότε αποφάσισε να το γυρίσει στις business, και συγκεκριμένα στην πώληση του πιο αγαπητού παγκοσμίως (και ειδικά στην Αμερική τότε) ρούχου, του τζιν. «Τότε ξεκίνησα να πουλάω, τα πιο hippy jeans, αυτή ήταν η μόδα»

Το 1984 άρχισε να σχεδιάζει το brand του και το 1985 βγήκε η πρώτη συλλογή του. Είχε ξεκινήσει και κάποια άλλα brands αλλά δεν προχώρησαν (κακοί συνέταιροι, λάθος επιλογές, κλπ). Μέχρι που

«Όταν ξεκίνησα την Tommy Hilfiger, σχεδίασα ρούχα για εμένα. Ρούχα που εγώ ήθελα να φοράω, ρούχα που έλειπαν από τη δική μου ντουλάπα».

Πώς όμως μένει κοντά στην εποχή μετά από τόσα χρόνια στη βιομηχανία της μόδας. Η απάντησή του σαφής. Μένει συνδεδεμένος με την ποπ κουλτούρα «Σαν brand είμαστε πάντα συνδεδεμένοι με το zeitgeist, με αυτό που εγώ αποκαλώ FAMES – μόδα (fashion), τέχνη (art), μουσική (music), θέαμα (entertainment) και αθλητισμός (sports). Για εμένα, αυτά τα 5 αλλάζουν τα δεδομένα των κοινωνιών».

Παραδέχεται επίσης ότι είναι περίεργος. Για τα πάντα. Και ήταν από πάντα. Ενδιαφέρεται για το οτιδήποτε γύρω του και θέλει συνέχεια να μαθαίνει. 

Οπότε, εκτός μόδας με τι άλλο ασχολείται για διασκέδαση ή για χαλάρωση; «Μου αρέσουν οι βόλτες με το σκάφος, το σκι στο βουνό, να περνάω χρόνο με την οικογένειά μου, και έχω εμμονή με την τεχνητή νοημοσύνη και τα video games». Σταμάτησα να γνέφω αυτόματα. Video games; «Ναι, ναι. Μαζί με συνεργάτες φτιάξαμε και ένα video game που λέγεται Fashionverse και είναι στο Netflix, νομίζω πρέπει να το τσεκάρεις»

Ο Tommy Hilfiger μόλις έγινε ακόμα πιο cool. Και τώρα που αναφέρθηκε σε AI και τεχνολογία, έχει ενσωματώσει την τεχνητή νοημοσύνη στη γραμμή παραγωγής του; «Είμαστε έτοιμοι και θα γίνει άμεσα. Εννοείται ότι είμαι υπέρ 100% είναι το μέλλον. Και ναι, μπορεί να αντικαταστήσει κάποιες δουλειές, αλλά δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δημιουργικότητα, την αυθεντικότητα».

«Φυσικά το ΑΙ μπορεί να σχεδιάσει ένα φόρεμα, ένα παπούτσι, να φτιάξει μια διαφημιστική καμπάνια, να σχεδιάσει ένα κατάστημα. Αλλά όταν υπάρχει ένας σχεδιαστής, ένας δημιουργός, υπάρχει κάτι αυθεντικό, έχουν ψυχή».

Γυρίζω στην ποπ κουλτούρα, που όντως είναι ένα μεγάλο κομμάτι του DNA του brand. Έχει συνεργαστεί με πολλούς, με πιο πρόσφατη μούσα του τη Sofia Richie Grainge. Πώς διαλέγει τους ανθρώπους με τους οποίους κάνει συνεργασίες; 

«Πρέπει να τους συμπαθούμε, να μας αρέσει ο χαρακτήρας τους. Και θέλουμε να αγαπούν όντως το brand. Δεν θέλουμε απλώς να δώσουμε σε κάποιον χρήματα να είναι το πρόσωπο της Tommy Hilfiger, αλλά να μην αγαπάει το brand. Δεν χρειάζεται να ξέρουν σχέδιο μόδας, έχουμε ανθρώπους για αυτό. Θέλουμε τις ιδέες τους, για να τις βάλουμε σε ένα blender με τις δικές μας, κρατώντας το DNA μας άθικτο, αλλά ανανεωμένο»

Ξεχωρίζει από προηγούμενες συνεργασίες αυτή με τη Gigi Hadid, με τη Zendaya, με τον Lewis Hamilton. Μου θυμίζει την πρόσφατη καμπάνια με την Kendall Jenner και μου εξηγεί ότι όλο αυτό το vibe παρέας είναι γιατί οι υπόλοιποι στη φωτογραφία είναι όντως οι φίλοι της. O Tommy είναι όντως contemporary και ξέρει να σερφάρει έξυπνα στο κύμα της εκάστοτε εποχής. Και με τις συνεργασίες του, σχεδόν έχει προβλέψει κάθε φορά το next big thing. Για τη Sofia έχει πει «Η Sofia είναι ένα από εκείνα τα είδωλα που αναδιαμορφώνουν το τι σημαίνει να επηρεάζεις τη μόδα σήμερα. Η εμφάνισή της αποπνέει αυθεντικότητα. Χαίρομαι που η Sofia θα φέρει το αβίαστα δροσερό στυλ της στη γυναικεία συλλογή μας από το φετινό καλοκαίρι, μέχρι το 2025».

H Sofia Richie Grainge στην καμπάνια για τη Summer 2024 συλλογή Tommy Hilfiger.

Ποια είναι όμως η κληρονομιά που τελικά θέλει να αφήσει πίσω του μετά από τόσες δεκαετίες στη μόδα;

«Βασικά θα ήθελα το brand να συνεχίσει να υπάρχει και μετά από εμένα και να ξέρω ότι αφήνω πίσω ανθρώπους που θα φροντίσουν το DNA της Tommy να μείνει όπως είναι. Γιατί ένα brand χωρίς δικό του DNA είναι σαν άνθρωπος χωρίς ψυχή. Χωρίς ευδιάκριτο DNA ένα πουκάμισο είναι απλώς ένα πουκάμισο. Καμία μαγεία». 

Τί όμως τον κρατάει σε εγρήγορση. Προσπαθώ να καταλάβω πώς γίνεται να μην σκέφτεται λεπτό να χαλαρώσει λίγο αφού η Tommy Hilfiger είναι εκεί, έχει πατήσει το μαξιλάρι της επιτυχίας. Η απάντησή του πληρωμένη. «Κάθε συλλογή. Πάντα ψάχνομαι. Μόλις τελειώσει μια επίδειξη, μια συλλογή, μια καμπάνια, πάντα ψάχνω τα επόμενα γιατί ποτέ δεν είμαι απολύτως ικανοποιημένος. Πάντα θέλω να γίνω καλύτερος, να εξελιχθώ κι άλλο. Να μένω πιστός σε αυτό που είμαστε, αλλά με εκπλήξεις».

Πιέζω να δώσει μερικές εκπλήξεις που ετοιμάζει. «Το ΑΙ είναι βασικό. Θα αλλάξει πολλά στο design και στην ταχύτητα». Αλλά θέλει να κάνει ξανά τομή στο κομμάτι της διαφήμισης, όπως το έχει ξανακάνει στο παρελθόν. «Και να είναι κάτι με ουσία που θα θυμόμαστε καιρό»

Μιλώντας για διαφήμιση και marketing. Όλα τώρα είναι διαφορετικά. Πώς έχουν αλλάξει τον χάρτη της μόδας; «Αυτοί που έχουν καλό marketing, έχουν μεγαλύτερη επιτυχία. Αλλά πρώτα χρειάζεσαι καλό προϊόν. Αν το έχεις και έχεις καλό marketing και social media, έχεις φωνή να ακουστείς και στο αγοραστικό κοινό. Ίσως είναι και ο βασικός τρόπος πλέον»

Xenia Adonts, Tommy Hilfiger, Romee Strijd

Συμφωνούμε ότι παλιά αν είχες καλό προϊόν αρκούσε. Τώρα, αν το έχεις, χρειάζεσαι αυτόν τον μηχανισμό. Χρειάζεσαι αυτό το marketing, χρειάζεσαι να φτάσεις στον καταναλωτή γιατί υπάρχει πολύς θόρυβος γύρω του. Και πώς ξεχωρίζεις όμως;

«Πλέον το κάνεις μέσα από τους σωστούς celebrities. Βέβαια, όλοι το κάνουν αυτό. Οπότε πρέπει πάντα να βρίσκεις νέους τρόπους, διαφορετικούς τρόπους να συνεργαστείς μαζί τους».

Μου μιλάει ένας άνθρωπος που δουλεύει 24/7. Το μυαλό του σίγουρα. Κι αυτή η περίφημη ισορροπία ζωής και δουλειάς (ιδίως όταν η δουλειά είναι να διευθύνεις ένα διεθνές brand που συνεχώς αλλάζει και εξελίσσεται); 

«Το μυαλό μου δεν φεύγει ποτέ από αυτό. Αν και όταν είμαι με την οικογένειά μου, συγκεντρώνομαι σε αυτούς. Αλλά με ξέρουν, ότι ακόμα και τότε, πάλι κάτι σκέφτομαι. Μιλάμε, τους ρωτάω γνώμη, μου προτείνουν πράγματα, η γυναίκα μου έχει κι αυτή δικό της brand, οπότε της δίνω συχνά συμβουλές, γενικά είναι όλο κομμάτι της καθημερινής μας ζωής»

Πώς εξηγεί ότι ένα καθαρά American style brand βρίσκει χώρο σε τόσες διαφορετικής κουλτούρας χώρες και αγορές (όπως στους Έλληνες); Η σωστή τοποθέτηση είναι το κλειδί. «Έχουμε αυτό που θέλουν να φοράνε, να είναι η εικόνα τους στη δουλειά, στο σχολείο, με τους φίλους τους, σε ένα ταξίδι. Είμαστε lifestyle brand, αλλά έχει σημασία ότι είμαστε ένα premium brand, ένα designer brand με εξαιρετική ποιότητα και καλή τιμή. Είμαστε προβάσιμοι». 

Η κουβέντα γυρίζει στην Ελλάδα. Έρχεται συχνά. Τί του αρέσει; 

«Πρώτα οι άνθρωποι. Είναι πολύ διαφορετικοί από άλλες χώρες. Είναι ευγενικοί, φιλόξενοι, ανοιχτοί και ειλικρινείς. Το φαγητό είναι φανταστικό και η ατμόσφαιρα. Και υπάρχουν κάποια νησιά όπως η Ιθάκη και οι Παξοί που δεν είναι γεμάτα κόσμο. Αυτά τα λατρεύω. Η ομορφιά τους, τα νερά τους και τα μικρά οικογενειακά εστιατόρια, που μαγειρεύει η μαμά πίσω. Είναι υπέροχα»

Βοήθησέ με να πακετάρω έξυπνα. Ποια είναι η ιδανική γκαρνταρόμπα διακοπών.

«Άνετη, κλασική και λίγο φρέσκια. Και μπλε με άσπρο». Φοράω άσπρο παντελόνι και ριγέ μπλε άσπρο πουκάμισο. Γελάμε. 

Συνομιλώντας με τον Tommy Hilfiger.

«Δεν ταιριάζει μόνο στην Ελλάδα, αυτός ο συνδυασμός είναι κομμάτι του DNA του brand μας. Είναι σαν καλοκαιρινό αεράκι στο στιλ»

Και αφού λύσαμε τη βαλίτσα, ποιες είναι οι ιδανικές του διακοπές. Που κάπως θα τον σταματήσουν από το να σκέφτεται μόνο τη δουλειά. 

«Στο γιότ μου, με την οικογένειά μου, να κάνουμε jet ski, paddle boarding, κανό, κολύμπι. Το βράδυ παίζουμε τάβλι ή επιτραπέζια ή βλέπουμε καμιά ταινία. Αυτό όμως που με ιντριγκάρει είναι η τοπική κουζίνα, όπου κι αν είμαστε. Ελλάδα, Ιταλία ή Τουρκία. Για εμένα, αυτές είναι ιδανικές διακοπές». 

Και για εμένα Tommy. Με ένα ριγέ άσπρο – μπλε πουκάμισο. 

Exit mobile version