ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Το The Modern Society της Μελίνας Βασιλείου, δεν είναι ένα ακόμη πρακτορείο μοντέλων. Είναι κοινότητα

Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου-Watkinson

Ασχολούμαι με τη μόδα από μικρή ηλικία, και δεν υπολογίζω μέσα απαραίτητα το επαγγελματικό κομμάτι. Η μόδα είναι ένα προσωπικό βίωμα, ανεξαρτήτως ιδιότητας, και για εμένα, ήταν πάντα ένα μέσο έκφρασης και διαφυγής. Έχω διαβάσει πολύ γι’ αυτή, συνεχίζω να διαβάζω, την έχω σπουδάσει, είναι η δουλειά μου, και ξεφυλλίζω περιοδικά μόδας (εγχώρια και διεθνή), πολύ πριν μάθω τα βασικά.

Στα 35 μου χρόνια, λοιπόν, έχω δει τον χώρο αυτό να αλλάζει, άλλοτε προς το καλύτερο, άλλοτε προς το χειρότερο, να κάνει πισωγυρίσματα, να κάνει λάθη, να κάνει σωστά και να εξελίσσεται, όσο εξελίσσεται και η κοινωνία. Πιστεύω, λοιπόν, ότι το The Modern Society της Μελίνας Βασιλείου είναι μέρος αυτής της εξελικτικής πλευράς της μόδας. Αυτής της πλευράς που είναι συμπεριληπτική, αναγνωρίζει τη διαφορετικότητα και είναι έτοιμη να εκπροσωπήσει και να βάλει, επιτέλους, στο προσκήνιο ανθρώπους που, υπό άλλες συνθήκες, μπορεί να βρίσκονταν στο περιθώριο. Στο περιθώριο της κοινωνίας ή της μόδας.

Το The Modern Society είναι η φυσική εξέλιξη του χώρου αυτού (και πολλών ακόμη), που γιορτάζουν τη μοναδικότητα του κάθε ανθρώπου, όσο κλισέ κι αν μπορεί να ακούγεται αυτό.

Η γέννηση μιας πρωτότυπης ιδέας

Όταν, λοιπόν, η Μελίνα Βασιλείου (ιδρύτρια του agency), μου ανακοίνωσε την ιδέα του The Modern Society, σκέφτηκα δυο πράγματα: Πρώτον, ότι, ως τότε, δεν είχα ξανακούσει κάτι τέτοιο να συμβαίνει στην Ελλάδα -οπότε το βρήκα πρωτότυπο και συμπεριληπτικό (από την άποψη ότι τα ταλέντα που εκπροσωπεί δεν περιορίζονται μόνο σε ανθρώπους ιδανικούς για το catwalk). Και δεύτερον, σκέφτηκα αμέσως, ότι πρόκειται για το ξεκίνημα μιας πολύ δημιουργικής κοινότητας. Τη Μελίνα τη γνώριζα πριν ξεκινήσει το The Modern Society, οπότε ήμουν σίγουρη ότι θα υπάρχει αυτό το στοιχείο της ομάδας και της κοινότητας.

Φυσικά, η μόνη μου σκέψη ήταν πώς μπορεί κάποιος να έχει τα κότσια και την ανθεκτικότητα να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση, εν καιρώ πανδημίας και κυρίως πώς να αντιμετωπίσει τα συχνά φαινόμενα μισογυνισμού τα οποία αντιμετωπίζουν όλες οι δυναμικές (και μη) παρουσίες στον επαγγελματικό χώρο. Η Μελίνα όμως, δεν μασάει. Όταν έχει στόχο, θα αφήσει όλες τις προκαταλήψεις και όλα τα «μα, πώς θα τα καταφέρεις;», στην άκρη και θα φέρει τη δουλειά εις πέρας. Θα το κάνει χωρίς να κάνει εκπτώσεις από τα πιστεύω της, υποστηρίζοντας όσους εκπροσωπεί και αυτό στα μάτια μου, είναι μια υγιής εικόνα ενός καλού μάνατζερ. Μανατζάρει, λοιπόν, το agency της, τη «σύγχρονη κοινωνία» της, τη σύγχρονη κοινότητα που έχει δημιουργήσει και που επιτρέπει σε όλα τα δημιουργικά πρόσωπα να εκφραστούν, όντας ο εαυτός τους. Αυτή για εμένα, είναι η σωστή εξέλιξη της μόδας, ενός χώρου που έχει τόσες φορές καταπιέσει τις «διαφορετικές» φωνές ανθρώπων που πρέπει να γιορτάζονται. Το The Modern Society, λοιπόν, είναι ένας εορτασμός της μοναδικότητας, της αυτοέκφρασης και της συμπεριλιψημότητας. Δεν είναι, σε καμία περίπτωση, το τυπικό σου πρακτορείο μοντέλων.

Εξήγησέ μου τι είναι ακριβώς το The Modern Society.

Το The Modern Society, στα χαρτιά, είναι ένα full service marketing & creative agency που εκπροσωπεί αποκλειστικά ένα επιλεκτικό κατάλογο με δημιουργικές προσωπικότητες. Από influencers, μοντέλα, περσόνες, ηθοποιούς, χορευτές αλλά και διάφορα άλλα ταλέντα των behind the scenes, όπως φωτογράφους, art directors, videographers, content creators, μακιγιέρ και η λίστα συνεχίζεται.

Στην πραγματικότητα όμως, είναι ένα σύγχρονο agency που, πέρα από τις υπηρεσίες που παρέχει, δίνει ευκαιρίες, αναδεικνύει νέους δημιουργούς, αλλά κυρίως είναι μια κοινότητα με δημιουργικές προσωπικότητες, που σκέφτονται το ίδιο, που συνυπάρχουν, που συμπορεύονται, και που όλοι μαζί συμβάλλουν και έχουν ως στόχο να αναδείξουν και προβάλλουν τις πολύπλευρες προσωπικότητες τους, τη διαφορετικότητα τους, τη συλλογικότητα, τη δημιουργικότητα, την ελεύθερη έκφραση, τη δουλειά τους. Ο σκοπός τους είναι να βοηθήσουν να αλλάξουν το αφήγημα, στο πως ερμηνεύεται η ύπαρξη, των ιδίων αλλά και των ομοιών τους στην online/offline πραγματικότητα μέσα από τους τομείς του της μόδας, της ομορφιάς, του στιλ της κουλτούρας, του lifestyle και όχι μόνο.

Πώς προέκυψε η ιδέα;

Η ιδέα προέκυψε από την ανάγκη μας να συνδυάσουμε αυτούς τους πολύπλευρους κλάδους. Με σκοπό αυτοί να μπορέσουν να λειτουργήσουν αυτόνομα μεν, αλλά να είναι ενταγμένοι στην εταιρεία/στέγη μας. Στην πραγματικότητα όμως, για να είμαι ειλικρινής, όταν σκεφτόμουν την δημιουργία του The Modern Society, δεν σκέφτηκα ούτε τις υπηρεσίες που θα παρέχουμε, ούτε τους πελάτες που μπορεί να αποκτήσουμε και τις ανάγκες τους. Ήταν ξεκάθαρα ένας εσωτερικός αναβρασμός, σαν να φώναζε το μέσα μου, για κάτι καινούργιο. Σκεφτόμουν, σε προσωπικό επίπεδο, πόσο τελικά, με καλύπτουν και με εμπνέουν όσα συμβαίνουν στο επάγγελμά μου, όσα βλέπω στα social media, στον δρόμο, τα ερεθίσματα που λαμβάνω καθημερινά και τα πρότυπα που προβάλλονται και αν νιώθω άνετα τελικά με αυτό. Οπότε με βάση τις κοινωνικές συνθήκες, οραματίστηκα την αλλαγή, την εξέλιξη, και αναρωτήθηκα τι μπορώ να κάνω σήμερα για να βελτιώσω το αύριο. Και το δικό μου αλλά και των άλλων. Αυτά με κινητοποίησαν, «κατέβηκε η ιδέα» και πήρα την απόφαση να κάνω την προσπάθεια μου.

Ποια η διαφορά του από ένα κλασικό πρακτορείο μοντέλων;

Το βασικό κριτήριο επιλογής των προσώπων στο The Modern Society, αφορά την προσωπικότητα και τα ταλέντα τους, όχι τις «μετρήσεις τους».

Είμαστε ένα diverse και inclusive πρακτορείο που αντανακλά και εκπροσωπεί τη σύγχρονη κοινωνία. Αυτή που είναι απελευθερωμένη από τα καλούπια, τις ταμπέλες και δεν βάζει «ημερομηνία λήξης» πάνω απ’ τα κεφάλια τους.

Ένας άνθρωπος δεν είναι μόνο ένα πράγμα. Ούτε θα πρέπει να έχει μόνο μια ιδιότητα. Αξιοποιούμε τα πρόσωπα που εκπροσωπούμε στους χώρους που τους ενδιαφέρουν, που τους ταιριάζουν και που μπορούν και οι ίδιοι να ανταπεξέλθουν φυσικά. Είναι ο χώρος του μόντελινγκ των social media, της τηλεόρασης κ.ο.κ.

Οι εποχές έχουν αλλάξει και αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχουν συγκεκριμένα κουτάκια τα οποία πρέπει να αντιπροσωπεύουν κάποιους. Δεν χρειάζεται να ακολουθήσουμε τη μάζα, ούτε κάποιο συγκεκριμένο «πρότυπο» που δεν μας ταιριάζει και οι καταναλωτές το αναγνωρίζουν αυτό πλέον. Ξέρουν ότι δεν χρειάζεται να προσπαθήσουν για να χωρέσουν στα κουτάκια στα οποία μας υποβάλλει η κοινωνία. Ξέρουν ότι πλέον, μπορούν να αγκαλιάσουν τη διαφορετικότητα και τη μοναδικότητά τους τους, απαιτώντας πλέον να δουν πρόσωπα στην αγορά με τα οποία όντως ταυτίζονται γιατί τους μοιάζουν.

Η μόδα, οι δρόμοι, οι άνθρωποι ηγούνται της διαφορετικότητας αλλά πρέπει και η αγορά να ακολουθήσει το πνεύμα της εποχής.

Φυσικά, ειδικά στο εξωτερικό, βλέπουμε να συμβαίνει αυτό, με πολλά πρωτοποριακά brands και σχεδιαστές που αλλάζουν την κουλτούρα.

Πώς ανακαλύπτεις το επόμενο μεγάλο ταλέντο; Τι είναι αυτό που σε κάνει να βλέπεις ότι το πρόσωπο που φέρνεις στο agency σου, έχει «κάτι» που το κάνει ιδανικό για τη φιλοσοφία του The Modern Society;

Όσο ψάχνεις, βρίσκεις (γέλια). Στα social media, στον δρόμο, σε συναυλίες, σε πάρτι, από τα ίδια τα άτομα που εκπροσωπούνται από το agency μας, οι οποίοι προτείνουν δικούς τους ανθρώπους, και φυσικά από όσους ψάχνουν από μόνοι τους και έρχονται τελικά σε εμάς. Η προσωπικότητα, το vibe, η αύρα, η αισθητική, οι ασχολίες, η δημιουργικότητα, η έκφραση το πώς κινείται και υπάρχει κάποιος στον οποιονδήποτε χώρο, η επικοινωνία, η γλώσσα του σώματος, οι δουλειές τους ως τώρα και φυσικά, το τι μου λέει το ένστικτό μου, είναι τα βασικά κριτήρια. Φυσικά, σε αυτή τη δουλειά πάντα ρισκάρεις, δεν σημαίνει ότι αυτό που βλέπεις εσύ στον άλλον θα το δει και ο υπόλοιπος κόσμος, αλλά για αυτό υπάρχουμε. Για να καταβάλουμε έστω την προσπάθεια, να τους δώσουμε το ερέθισμα και να παρακινήσουμε τον κόσμο να δει ό,τι βλέπουμε κι εμείς.

Ξεκίνησες το The Modern Society σε μια δύσκολη κοινωνικά περίοδο, με την πανδημία και με τα lockdowns όπου τα projects στον χώρο της μόδας ήταν περιορισμένα. Πώς ανταποκρίθηκες σε αυτό;

Προσωπικά ο κοινωνικός αποκλεισμός και το lockdown, λειτούργησαν πολύ ευεργετικά στην ζωή μου. Σε μια περίοδο που όλα ήταν αβέβαια και ρευστά, εστίασα στο μέσα μου, είδα την ζωή μου μελλοντικά, και τελικά ακολούθησα την καρδιά μου. Δεν το σκέφτηκα πολύ είναι η αλήθεια. Ήταν τόσο έντονη η ανάγκη μου για μια κοινωνική αλλαγή και συνεισφορά που σκέφτηκα, «αν όχι τώρα, πότε;». Όλες αυτές οι δυσκολίες στη ζωή, εκτός από τα αρνητικά τους βέβαια, μας δίνουν τον «χώρο» για μια μικρή (ή μεγάλη) επανάσταση.

Πώς τα καταφέρνει κάποιος να ξεκινήσει για πρώτη φορά τη δική του επιχείρηση, υπό αυτές τις συνθήκες;

Ζόρικα, αλλά λόγω της πανδημίας, μου δόθηκε ο χρόνος που, υπό άλλες συνθήκες δεν θα είχα, για να το ξεκινήσω και για να προετοιμαστώ με τα λιγοστά χρήματα που είχα χάρη στους γονείς μου. Βρήκα τον χρόνο να το δουλέψω όλο αυτό με υπομονή και επιμονή. Όλα άλλαξαν προς το καλύτερο, πιστεύω. Βγήκαμε όλοι από τη ζώνη ασφαλείας και είδαμε, σε βάθος χρόνου, πόσο σημαντική είναι η τεχνολογία, και στην συγκεκριμένη περίπτωση, πόσο βοήθησε στο e-commerce και τη ψηφιακή δημιουργία περιεχομένου, κάτι που βοήθησε πολλές επιχειρήσεις, όπως και τη δική μας. Αναγκαστήκαμε να σκεφτούμε καινούργια πράγματα out of the box, γιατί μέχρι πριν είχαμε βολευτεί στο κουτάκι μας.

Είναι δύσκολο να είσαι γυναίκα σε αυτόν τον χώρο; Νιώθεις ότι σε έχουν αντιμετωπίσει διαφορετικά, λόγω του φύλου σου;

Σίγουρα είναι λίγο πιο δύσκολο γιατί έχεις πολλά περισσότερα να αποδείξεις, από έναν άνδρα. Ίσως σε κάποιες περιπτώσεις να με είχαν αντιμετωπίσει διαφορετικά, αλλά, από ένα σημείο και έπειτα, σταμάτησε να με αποθαρρύνει όλο αυτό. Παίζει ρόλο και το πώς επιβάλλεσαι, τι δέχεσαι, τι ανέχεσαι, τα όρια που βάζεις και πόσο επίμονος είσαι. Σίγουρα καταλυτικός παράγοντας αποτελεί και το πόσο καλός είσαι στην δουλειά σου, τι αποτέλεσμα φέρνεις, οπότε εν τέλει, πιστεύω αυτό, από κάποια στιγμή κι έπειτα, αναγνωρίζεται, ανεξαρτήτως του φύλου σου.

Το inclusivity στα σώματα, τις εθνικότητες κτλ. είναι ένα τεράστιο ζήτημα στον χώρο της μόδας. Πώς το αντιμετωπίζεις εσύ αυτό στη δουλειά σου; Βλέπεις να υπάρχει «χώρος» για εξέλιξη;

Το inclusivity είναι για εμάς το μεγάλο μας ατού, αλλά και ο μεγάλος μας ανταγωνισμός, ταυτόχρονα. Από τη μια, δεν μπορώ ακόμη να διανοηθώ πως δεν θεωρείται αυτονόητο και πρέπει να παλέψουμε για αυτό, αλλά από την άλλη, ήταν το κίνητρο, ο πυρήνας μας και ο λόγος που δημιουργήσαμε το The Modern Society. Έτσι, μπορούμε κι εμείς να συμβάλουμε όσο μπορούμε στην εξέλιξη της αγοράς και των συνειδήσεων. Βλέπω διάφορα στον χώρο αυτό, γενικά, αλλά δεν τα αφήνω να με επηρεάζουν, γιατί είμαι πεπεισμένη ότι θα αλλάξουμε και μπορούμε να αλλάξουμε. Ήδη βλέπω την εξέλιξη να έρχεται, και σε ένα βαθμό, οι νοοτροπίες σταδιακά εξελίσσονται. Μια ένδειξη είναι και η αύξηση ζήτησης από εγχώριους πελάτες, όσον αφορά το inclusivity, μιας και στο διεθνές πελατολόγιο μας, δεν θεωρήθηκε τόσο καινοτόμο.

Σίγουρα είναι πιο δύσκολο να είσαι γυναίκα επιχειρηματίας, γιατί έχεις πολλά περισσότερα να αποδείξεις, από έναν άνδρα. Ίσως σε κάποιες περιπτώσεις να με είχαν αντιμετωπίσει διαφορετικά, αλλά, από ένα σημείο και έπειτα, σταμάτησε να με αποθαρρύνει όλο αυτό.

Ποιο είναι το καλύτερο μέρος της δουλειάς σου;

Το να ανακαλύπτω καινούργια πρόσωπα και ταλέντα και να τους βλέπω να εξελίσσονται, να προοδεύουν, να κατακτούν τους στόχους τους, και να χαίρονται με τις νίκες τους. Αυτό με γεμίζει πραγματικά και περισσότερο απ’ όλα σαν άνθρωπο και κυρίως μου δίνει το κίνητρο και τη δύναμη να συνεχίσω.

Τι να περιμένουμε στο μέλλον από το The Modern Society;

Πάρα πάρα πολλά, από τα οποία κάποια έχουν ήδη δρομολογηθεί. Υπάρχουν βέβαια, και όλες αυτές οι ιδέες που βρίσκονται σε αναμονή, αλλά θα έρθει και γι’ αυτά η ώρα τους. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το μέλλον του The Modern Society έχει πολύ ενδιαφέρον, so stay tuned!

Exit mobile version