BUSINESS

4 τρόποι να συγκεντρώνεσαι και να μην αποσπάσαι στη δουλειά

Unsplash

Αν θέλεις να παραδεχτείς ότι αποσυντονίζεσαι εύκολα στη δουλειά, μην ντρέπεσαι. Σύμφωνα με έρευνα του 2018 από την Udemy, μία online εκπαιδευτική πλατφόρμα, 3 στους 4 εργαζόμενους παραδέχτηκαν ότι αποσπάται εύκολα η προσοχή τους στη δουλειά. Η φασαρία, οι δυνατές ομιλίες, τηλέφωνα που χτυπούν ασταμάτητα. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις γιατί αδυνατείς να συγκεντρωθείς.

Ωστόσο, η Melissa Gratias, που ειδικεύεται στην οργανωτική ψυχολογία, σου λέει ότι το 50% των πραγμάτων που αποσπούν την προσοχή μας στη δουλειά, είναι στον δικό μας έλεγχο. Όποια και αν είναι η περίπτωση, υπάρχουν 4 απλοί τρόποι να οργανώσεις την ημέρα σου και να μη ρισκάρεις την παραγωγικότητα στη δουλειά.

Εντόπισε τις πιο παραγωγικές ώρες στη δουλειά

Η πλειοψηφία των εργαζομένων δουλεύει πιο εντατικά και παραγωγικά το πρωί. Αυτό όμως δεν ισχύει για όλους. Εντόπισε λοιπόν το δικό σου peak παραγωγικότητας και βάλε τότε τα πιο δημιουργικά projects, που απαιτούν συγκέντρωση και περισσότερο κόπο. Γι αυτό και είναι σημαντικό να ξέρεις εκ των προτέρων ποια καθήκοντα είναι πιο σημαντικά και πιο απαιτητικά.

O κανόνας «πάρε δέκα, δώσε πέντε»

Θα σου εξηγήσω αμέσως τι σημαίνει. Ας πούμε ότι κάνεις κάτι σημαντικό και ένας συνάδελφος έρχεται από πάνω σου. Σταμάτα αμέσως αυτό που κάνεις και πάρε δέκα δευτερόλεπτα για να σημειώσεις τι είναι αυτό που έκανες και διέκοψες. Μετά μίλα με τον συνάδελφο και ρώτησέ τον τι χρειάζεται. Αν θέλει περισσότερα από 5 λεπτά από τον χρόνο σου, κανόνισέ το κάποια στιγμή που θα μπορείς. Ή την ώρα που γευματίζετε.

Σωστή διάρκεια των meetings

Τώρα αυτό δεν περνάει πάντα από το χέρι σου. Κάποια meetings που θα έπρεπε να διαρκούν 10 λεπτά, μπορούν να ξεπεράσουν τη 1 ώρα. Μπορείς όμως να θέσεις τα όριά σου και να ενημερώσεις για τον χρόνο στον οποίο είσαι διαθέσιμη. Όπως ήδη θα γνωρίζεις από πρώτο χέρι, αρκετά meetings είναι περιττά και θα μπορούσες να ζητήσεις να μη συμμετάσχεις, αν κρίνεις ότι η παρουσία σου δε βοηθά.

Κλείσε τα social media στη δουλειά

Ας είμαστε ειλικρινείς μεταξύ μας. Όταν δουλεύεις από υπολογιστή, έχεις τη δυνατότητα να έχεις ανοιχτά τα social media, ενίοτε και για λόγους δουλειάς. Ακόμα κι αν διακόπτεις αυτό που κάνεις για λίγο, ώστε να απαντήσεις στην κολλητή σου που σου στέλνει μηνύματα από το δικό της γραφείο, χάνεις πολύ χρόνο. Και τον ειρμό της σκέψης σου. Κάνε turn off στις ειδοποιήσεις για τις ώρες που δουλεύεις. Θα κερδίσεις σημαντικό χρόνο και θα δουλεύεις χωρίς κάτι να σου αποσπά την προσοχή.

Exit mobile version