ΚΑΡΙΕΡΑ

5 συμβουλές για να δέχεσαι κριτική σαν επαγγελματίας

iStock

Στον επαγγελματικό κόσμο, η συνεργασία είναι συχνά ο κανόνας, πράγμα που σημαίνει ότι η δουλειά μας περνά από συνεχείς αξιολογήσεις. Είτε πρόκειται για κριτική από ανωτέρους, συναδέλφους ή πελάτες, λαμβάνουμε σχεδόν σταθερά σχόλια σχετικά με την ακρίβεια και την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών μας.

Τα θετικά σχόλια μπορούν να χρησιμεύσουν ως εξαιρετικός δείκτης μέτρησης της επαγγελματικής προόδου, καθώς υποστηρίζουν την αίσθηση της επαγγελματικής μας ολοκλήρωσης, μας κάνουν να νιώθουμε ότι μας εκτιμούν και μας εμπνέουν για αποδίδουμε σε υψηλό επίπεδο. Ωστόσο, υπάρχει και μια δυσάρεστη πλευρά στο εργασιακό feedback: Η αρνητική κριτική.

Η διαχείριση αρνητικών σχολίων στη δουλειά, είναι απαιτητική υπόθεση. Και αυτό γιατί μπορεί να τα εκλάβουμε σαν μια προσωπική επίθεση στις δεξιότητες και την τεχνογνωσία μας. Όταν διακυβεύονται η φήμη και η εξέλιξη της σταδιοδρομίας μας, τα αρνητικά σχόλια μπορεί να κλονίσουν την αυτοπεποίθησή μας.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι κάθε αρνητική κριτική και κάθε αρνητικό σχόλιο, δεν έχει σκοπό να μας βλάψει. Μια αρνητική κριτική, ειδικά σε επαγγελματικό επίπεδο, μπορεί να είναι εξαιρετικά εποικοδομητική. Στην πραγματικότητα είναι ένα απολύτως φυσιολογικό μέρος της επαγγελματικής μας εξέλιξης.

Όταν μια αρνητική κριτική γίνεται με σεβασμό και με υποστηρικτικό τρόπο, μπορεί να μας βοηθήσει στο να εντοπίσουμε τους τομείς που μπορούμε να βελτιώσουμε. Και ο τρόπος με τον οποίο ανταποκρινόμαστε σε αυτή την κριτική, μπορεί πραγματικά να βελτιώσει την επαγγελματική μας θέση.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές για να μάθεις να αντιμετωπίζεις με χάρη κάθε αρνητική κριτική:

5 συμβουλές για να δέχεσαι κριτική σαν επαγγελματίας

Μείνε ήρεμη

Όταν δέχεσαι κριτική, είναι σημαντικό να παραμένεις ψύχραιμη.

Ενώ το να αισθάνεσαι αμυντικά, είναι μια φυσική απάντηση στο αίσθημα κριτικής ή επίθεσης, απόφυγε σπασμωδικές αντιδράσεις, οι οποίες μπορεί να βλάψουν την επαγγελματική επικοινωνία και τις επαγγελματικές σου σχέσεις.

Αντίθετα, προσπάθησε να μείνεις ήρεμη και να ακούσεις προσεκτικά τα αρνητικά σχόλια. Αυτό θα σου επιτρέψει να συγκεντρώσεις τις σκέψεις σου και να απαντήσεις στοχευμένα, αυξάνοντας τις πιθανότητες για μια πιο παραγωγική ανταλλαγή ιδεών.

Απόφυγε τις δικαιολογίες

Όταν κάνεις ένα λάθος, μάθε να αναλαμβάνεις την ευθύνη. Μην υποβαθμίζεις τον αντίκτυπο του λάθους και μην φτιάχνεις δικαιολογίες.

Προσπάθησε να είσαι ειλικρινής για το τί και γιατί συνέβη. Εάν είναι και όποτε είναι δυνατόν, προσπάθησε να δώσεις μια λύση και σκέψου τι μπορείς να κάνεις διαφορετικά στο μέλλον για ένα πιο επιτυχημένο αποτέλεσμα.

Η επίδειξη υπευθυνότητας και δέσμευσης για ανάπτυξη και βελτίωση, χτίζει εμπιστοσύνη και σεβασμό στις επαγγελματικές σχέσεις.

Μην πυροβολείς τον αγγελιοφόρο επειδή δεν σου αρέσει το μήνυμα

Εστίασε στο περιεχόμενο του μηνύματος και όχι στο άτομο που το μεταδίδει.

Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα δύσκολο εάν η επαγγελματική σου προσέγγιση δεν ευθυγραμμίζεται με την προσέγγιση κάποιου άλλου.

Αλλά είναι σημαντικό να αξιολογήσεις το περιεχόμενο των σχολίων, ανεξάρτητα από το ποιος τα κάνει. Υπάρχει αλήθεια στην κριτική; Μπορείς να μάθετε κάτι από αυτή;

Σε ένα επαγγελματικό περιβάλλον, ο στόχος πρέπει να είναι το καλύτερο αποτέλεσμα και όχι να αποδείξεις ότι η ιδέα ή η μέθοδός σου είναι η καλύτερη.

Ζήτα διευκρινίσεις για την κριτική

Βεβαιώσου ότι κατανοείς πλήρως την πρόθεση των σχολίων κάποιου για να αποφύγεις παρεξηγήσεις.

Αφού ακούσεις προσεκτικά, κάνε μια περίληψη όσων άκουσες με δικά σου λόγια και διευκρίνισε το περιεχόμενο της κριτικής.

Μπορείς επίσης να κάνεις σχετικές ερωτήσεις, για να πάρεις περισσότερες λεπτομέρειες γύρω από το όποιο λάθος και να κατανοήσεις καλύτερα την κριτική.

Πάρε τα μέτρα σου

Χρησιμοποίησε την εποικοδομητική κριτική, ως ευκαιρία για να αναλάβεις δράση και να βελτιώσεις την απόδοσή σου.

Να θυμάσαι ότι μια κριτική, όταν γίνεται με εποικοδομητικό τρόπο, προάγει την ανάπτυξη και παρέχει επαγγελματική αξιοπιστία με διάφορους τρόπους.

Δείχνει ότι είσαι πρόθυμη να ακούσεις τους άλλους και να εκτιμήσεις την άποψή τους, κάτι που βοηθά στη δημιουργία ισχυρότερων σχέσεων.

Ανοίγει επίσης την πόρτα για να μάθεις νέα πράγματα, να βελτιώσεις τις δεξιότητές σου και τελικά να γίνεις καλύτερη και πιο αποτελεσματική στη δουλειά σου.

Μια σημαντική επισήμανση

Ενώ το να μάθεις να δέχεσαι κριτική στον χώρο εργασίας σου είναι μια εξαιρετικά χρήσιμη επαγγελματική δεξιότητα, είναι εξίσου σημαντικό να θέτεις όρια όταν τα σχόλια δεν είναι ευγενικά ή χρήσιμα.

Έχεις πάντα το δικαίωμα να απορρίψεις άχρηστα ή ασεβή σχόλια, προστατεύοντας την επαγγελματική σου φήμη.

Χρησιμοποίησε την κρίση σου για να προσδιορίσεις ποια κριτική είναι χρήσιμη και σχετική με τα εργασιακά σου καθήκοντα και ποια απλά γίνεται για να σε βλάψει με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.

Exit mobile version