ΚΑΡΙΕΡΑ

Ask the Mentor: Πώς μπορώ να ανοίξω μία μικρή boutique ρούχων;

iStock

Θέλω να ανοίξω μία μικρή boutique ρούχων. Ποιες συμβουλές μου δίνετε και τι θα πρέπει να σκεφτώ πιο πριν; Απαντά η mentor του Women On Top, Αθηνά Τριανταφυλλίδου, CEO & Creative Manager.

Καταρχάς, συγχαρητήρια για την απόφασή σου να ξεκινήσεις αυτή τη νέα περιπέτεια! Το να ανοίξεις τη δική σου boutique ρούχων, είναι μια πολύ δημιουργική και γεμάτη προκλήσεις διαδικασία. Από τη δική μου εμπειρία στο χώρο, μοιράζομαι μερικές σκέψεις που ελπίζω να σου φανούν χρήσιμες:

Για αρχή γνώρισε την αγορά σου. Σκέψου ποιοι είναι οι πελάτες που θέλεις να προσελκύσεις, τι είναι αυτό ψάχνουν, καθώς και τι κάνει τη δική σου πρόταση ξεχωριστή. Ίσως πρόκειται για ιδιαίτερα ρούχα, ποιοτική εξυπηρέτηση ή ένα ζεστό, φιλόξενο περιβάλλον.

Μετά θα πρέπει να διαλέξεις το σωστό σημείο για την boutique ρούχων, καθώς η τοποθεσία παίζει μεγάλο ρόλο. Το ιδανικό είναι να βρίσκεσαι σε μια εύκολα προσβάσιμη περιοχή που περνάει κόσμος, αλλά κάτι τέτοιο ενδεχομένως να είναι πιο κοστοβόρο. Από την άλλη, αν η boutique σου βρίσκεσαι σε μια ήσυχη γειτονιά, ίσως να χρειαστεί να ρίξεις μεγαλύτερο βάρος στη διαφήμιση και το μάρκετινγκ.

Το επόμενο πολύ σημαντικό βήμα πριν ξεκινήσεις, είναι να σκεφτείς το budget σου, να τακτοποιήσεις όλες τις νομικές λεπτομέρειες και να υπολογίσεις προσεκτικά τα έξοδά σου. Από τις άδειες και τις συμβάσεις, το ενοίκιο και τη διακόσμηση, μέχρι την αγορά αποθεμάτων και τις ετήσιες αλλά και μικρές, καθημερινές δαπάνες, ένα όσο το δυνατόν πιο αναλυτικό πλάνο θα σε βοηθήσει να έχεις τον έλεγχο. Εάν δεν ξέρεις πώς να φτιάξεις αυτό το πλάνο, μην ανησυχείς!

Υπάρχουν πολλά σεμινάρια εκεί έξω που θα σε βοηθήσουν. Στη συνέχεια, η ποιότητα των ρούχων σου να ξέρεις πως είναι το «κλειδί» για να επιστρέφουν οι πελάτες και οι πελάτισσές σου. Για τον λόγο αυτό, αναζήτησε συνεργάτ(ιδ)ες που θα σου προσφέρουν αξιόπιστες επιλογές και ευελιξία στις παραγγελίες, και μην διστάσεις να πας σε εκθέσεις στο εσωτερικό και εξωτερικό και να δημιουργήσεις σχέσεις με καλές προμηθεύτριες και προμηθευτές.

Επιπλέον, καλό είναι να δώσεις βαρύτητα στον χαρακτήρα της boutique σου! Αυτό περιλαμβάνει επιλογές από το όνομα και το λογότυπο, μέχρι τη διακόσμηση και τον τρόπο που εξυπηρετείς τις πελάτισσες και τους πελάτες σου, με απώτερο σκοπό τη δημιουργία μιας ατμόσφαιρας που να αντικατοπτρίζει το δικό σου στυλ και κάνει τους/τις επισκέπτες/ριες να νιώθουν άνετα.

Και τώρα που έχεις οργανώσει το επιχειρηματικό σου πλάνο και φτιάξει την εμπειρία του φυσικού σου καταστήματος, σειρά έχει να γίνεις ορατή και στον ψηφιακό κόσμο, με μια δυνατή παρουσία στα social media και ένα απλό, αλλά ελκυστικό site. Φρόντισε να δημοσιεύεις τακτικά περιεχόμενο, με φωτογραφίες, βίντεο και stories που δείχνουν τη ζωή της boutique σου, και να αλληλεπιδράς με τους ακόλουθούς σου. Ειδικά το τελευταίο θα κάνει σημαντική διαφορά!

Τέλος και -ίσως- το πιο σημαντικό: η καλή εξυπηρέτηση! Χτίσε σχέσεις με τους πελάτες και τις πελάτισσές σου, ρώτα τη γνώμη τους, θυμήσου τις προτιμήσεις τους. Αυτά τα μικρά πράγματα μπορούν να μετατρέψουν έναν/μία περαστικό/ή σε τακτικό/η πελάτη/ισσα. Μην σταματάς να μπαίνεις στη θέση τους και να τους/τις αντιμετωπίζεις όπως θα ήθελες και θέλεις να αντιμετωπίζουν εσένα στα καταστήματα που επισκέπτεσαι.

Κλείνοντας, να θυμάσαι πως αυτή η διαδρομή μπορεί να έχει τα πάνω της και τα κάτω της, αλλά κάθε βήμα αξίζει. Μην αγχώνεσαι αν κάτι δεν πάει όπως το περίμενες! Είναι όλα μέρος της εμπειρίας. Εγώ θα σου πω να μην φοβηθείς να ζητήσεις βοήθεια ή να κάνεις λάθη – αυτά θα σε κάνουν πιο δυνατή και πιο σοφή. Να πιστεύεις στον εαυτό σου, να το απολαμβάνεις και να μην ξεχνάς να γιορτάζεις τις μικρές νίκες. Καλή αρχή, λοιπόν, και να θυμάσαι: η boutique σου θα είναι τόσο ξεχωριστή όσο εσύ!

Στείλε κι εσύ την ερώτησή σου εδώ.

Exit mobile version