Ask the Mentor: Πώς να κάνω πράξη την ιδέα που έχω για μία mobile εφαρμογή;
- 19 ΦΕΒ 2025

Έχω μία ιδέα για ανάπτυξη μίας εφαρμογής για κινητά (mobile app) ωστόσο δεν ξέρω πώς να ξεκινήσω και πού να απευθυνθώ.
Απαντά η μεντόρισσα του Women On Top, Μάγκυ Κοντού, Co-Founder – Lead Product & UI/UX Designer, SimpleApps.
Πριν ξεκινήσουμε να αναπτύσσουμε μία mobile εφαρμογή, το πρώτο βήμα είναι να ξεκαθαρίσουμε την ιδέα και το στόχο της εφαρμογής, θέτοντας κάποια ερωτήματα στον εαυτό μας. Αρχικά, ποιο είναι το πρόβλημα που θέλουμε να λύσουμε; Και ποιο είναι το κοινό-αγορά μας; Έπειτα, ποια χαρακτηριστικά του θα είναι διαθέσιμα; Και τι περιμένουμε εμείς όταν η mobile εφαρμογή θα είναι πλέον διαθέσιμη (πχ. έσοδα);
Εφόσον έχουμε σχηματίσει μία αρχική εικόνα του έργου, το επόμενο βήμα είναι η αναζήτηση μιας εξωτερικής συνεργάτιδας ή συνεργάτη (freelancer developer), ή ακόμη και μιας εταιρείας (mobile app agency) που θα το υλοποιήσει.
Στην πρώτη επιλογή, θα πρέπει να έχεις υπόψιν σου τυχόν «δυσκολίες» που μπορεί να καθυστερήσουν την ανάπτυξη του έργου. Για παράδειγμα, εάν επιθυμείς η mobile εφαρμογή να είναι διαθέσιμη για iOS (App Store) και Android (Google Play), υπάρχει περίπτωση ο/η συνεργάτης/ιδα να μπορεί να αναπτύξει τη mobile εφαρμογή σε μία από τις 2 πλατφόρμες, να μην μπορεί να υποστηρίξει την ανάπτυξη τυχόν διαχειριστικού συστήματος για web ή να αναλάβει μόνο τον αισθητικό σχεδιασμό (UI/UX) του έργου, και να χρειαστεί να αναζητήσεις επιπλέον άτομα.
Η άλλη επιλογή είναι η συνεργασία με κάποια εταιρεία ανάπτυξης mobile εφαρμογών (mobile app agency), που συνήθως προσφέρει μία πιο ολιστική προσέγγιση καθοδήγησης (αναφορικά με τις τεχνολογίες, τις τεχνικές δυνατότητες/προδιαγραφές, τις ανάγκες) και σχεδόν πάντα έχει το σύνολο των επαγγελματιών που θα χρειαστείς. Η φερεγγυότητα που προσφέρει μία εταιρεία για την ολοκλήρωση και την άρτια παράδοση του έργου (και το portfolio της από αντίστοιχες mobile εφαρμογές συνεργατών) την καθιστά τη συνηθέστερη επιλογή.
Στη συνέχεια περνάμε στα στάδια ανάπτυξης μιας mobile εφαρμογής, με πρώτη την Έρευνα και τον Σχεδιασμό, όπου ξεκινάμε με το UX/UI Design και σχεδιάζουμε τη δομή και την εμπειρία χρήσης της εφαρμογής, ώστε να είναι εύχρηστη και ελκυστική για τους χρήστες. Έπειτα, ακολουθεί η Ανάπτυξη (Development) ώστε να εξασφαλιστεί ότι η εφαρμογή θα λειτουργεί σωστά και θα υποστηρίζεται από τα λειτουργικά συστήματα (όπως το iOS και το Android). Μετά, περνάμε στη διαδικασία των Δοκιμών (Testing), για να εξασφαλίσουμε ότι η λειτουργία της είναι σταθερή και απαλλαγμένη από σφάλματα. Είναι πολύ σημαντικό να βεβαιωθούμε ότι οι χρήστες δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα κατά τη χρήση της! Τέλος, ολοκληρώνουμε με την Δημοσίευση και Προώθηση, όπου η εφαρμογή δημοσιεύεται στα app stores (App Store, Google Play) και χρειάζονται στρατηγικές μάρκετινγκ, όπως διαφημίσεις, SEO, ASO και καμπάνιες στα social media, για να προσελκύσουμε στοχευμένα άτομα που θα κατεβάσουν και θα χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή.
Σημαντικό είναι επίσης να πραγματοποιούνται τακτικές (1-2 φορές το χρόνο) τεχνικές αναβαθμίσεις για να παραμείνει η εφαρμογή λειτουργική και ανταγωνιστική. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την προσθήκη νέων λειτουργιών, τις διορθώσεις σφαλμάτων, τη βελτίωση της απόδοσης, καθώς και την «ενημέρωσή» της με βάση τα νέα updates των λειτουργικών.
Μην αμελήσεις να συνυπολογίσεις πως το τελικό κόστος και ο χρόνος παράδοσης του έργου εξαρτώνται από τα χαρακτηριστικά που επιθυμείς να υλοποιηθούν και την πολυπλοκότητά τους. Μια καλή συμβουλή είναι να ετοιμάσεις μια λίστα με απαντήσεις στα αρχικά ερωτήματα και να ορίσεις ένα εύρος διαθέσιμου budget, τα οποία θα διευκολύνουν πολύ την επικοινωνία με τις εταιρείες και την αναζήτηση του κατάλληλου ατόμου για συνεργασία για την υλοποίηση της ιδέας σου.
Εύχομαι καλή αρχή και καλή επιτυχία!
Στείλε κι εσύ την ερώτησή σου εδώ.