ΚΑΡΙΕΡΑ

Ask The Mentor: Πώς να βρω διάθεση να συνεχίσω να προσπαθώ για την οικογενειακή επιχείρηση μου;

Pexels

Ασχολούμαι με την οικογενειακή επιχείρηση τα τελευταία 7 χρόνια. Λόγω των σπουδών, στην αρχή λίγο και πλέον εξολοκλήρου. Με τις απανωτές κρίσεις στη χώρα μας και την αύξηση των τιμών η δουλεία έχει πάρει την κατηφόρα. Σκέφτηκα να το κλείσω, αλλά αξίζει σαν δουλειά και με ένα μικρό «σπρώξιμο» μπορεί να αναπτυχθεί πάρα πολύ (υπάρχει τεχνογνωσία και μηχανήματα, λείπουν οι πωλήσεις). Το πρόβλημα μου είναι πως ό,τι κινήσεις και αν κάνω για να βρω πελάτες δεν αποδίδουν και εχω απογοητευτεί με αποτέλεσμα να μην εχω τη διάθεση να το τρέξω. Τι μου προτείνετε για να ξαναβρώ την διάθεση να συνεχίσω;

Απαντά η mentor του Women On Top, Ανδριανή Στάμου– Διευθύνουσα Σύμβουλος & Ιδιοκτήτρια, Στάμου ΑΕ

Φαίνεται από τα λεγόμενά σου ότι η επιχείρηση έχει όλες τις προϋποθέσεις να αναπτυχθεί, άρα έχεις το σημαντικότερο υπόβαθρο για να συνεχίσεις. Μήπως οι κινήσεις που κάνεις δεν είναι οι καταλληλότερες για τη συγκεκριμένη επιχείρηση στο συγκεκριμένο χρονικό σημείο; Ποιο είναι το μικρό «σπρώξιμο» που χρειάζεται;

Αναθεώρησε τις προσδοκίες σου: Όσο υψηλότερες είναι οι προσδοκίες, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να απογοητευτείς. Είτε πρόκειται για μια προσδοκία από τον εαυτό σου, από τα άτομα γύρω σου στη δουλειά ή ακόμα και έξω από την εταιρεία, πρέπει να ελέγξεις αν αυτό που προκαλεί την απογοήτευσή σου είναι κάτι που πραγματικά θα έπρεπε να έχει γίνει ή εσύ περίμενες ότι θα γίνει με σχετική ευκολία, χωρίς να έχεις υπολογίσει όλα αυτά τα εμπόδια που παρουσιάστηκαν -χωρίς φυσικά να μπορείς να τα ελέγξεις ή και να τα προβλέψεις.

Ζήτησε βοήθεια από έμπιστους ανθρώπους που μπορούν να σε καθοδηγήσουν και να σε βοηθήσουν να βγεις από αυτό που εσύ βλέπεις ως αδιέξοδο.

Δεν είναι απαραίτητο αυτοί οι άνθρωποι να είναι της δουλειάς, πολλές φορές άνθρωποι που δεν έχουν την καθημερινή τριβή με το αντικείμενό μας μπορούν να αποδειχθούν πολύτιμοι με την εφευρετικότητά τους αλλά και την αντικειμενικότητά τους.

Εξέτασε πιθανότητες και ευκαιρίες: υπάρχουν εναλλακτικοί οδοί πωλήσεων που δεν έχεις δει, π.χ. το διαδίκτυο; Μπορείς να επαναπροσεγγίσεις παλιούς σας πελάτες και πελάτισσες, και να τους επαναφέρεις στη δουλειά σου; Έχεις μήπως παραβλέψει να ζητήσεις την πολύτιμη γνώμη των υπαλλήλων σου;

Εφόσον έχεις μία υγιή επιχείρηση, έχεις ένα τεράστιο πλεονέκτημα ήδη. Εχεις τη δική σου προσωπικότητα, τη δική σου προσέγγιση και με τον επαγγελματισμό και την αξία σου θα καταφέρεις να την επανακινητοποιήσεις!

Στείλε κι εσύ την ερώτησή σου εδώ.