ΚΑΡΙΕΡΑ

Ask the Mentor: Τι χρειάζεται να γνωρίζω για τις οικονομικές ανάγκες ενός μικρού καταστήματος με ρούχα;

Pexels

Τι χρειάζεται να γνωρίζω για τις οικονομικές ανάγκες ανοίγματος ενός μικρού καταστήματος με ρούχα; Χρειάζεται να δημιουργήσω και e-shop;

Απαντά η mentor του Women On Top, Ξένη Ελένη Βανικιώτη, Ιδρύτρια & Creative director, Ode to Socks

Το άνοιγμα ενός καταστήματος χρειάζεται να «πιστεύεις» στο προϊόν σου (και μια μεγάλη δόση πίστης στον εαυτό σου). Είσαι έτοιμη να παρουσιάσεις τα προϊόντα σου στον κόσμο; Είσαι σίγουρη για την ποιότητα και την εικόνα τους;
Αν στις παραπάνω ερωτήσεις οι απαντήσεις σου είναι θετικές, τότε έχεις κάνει ήδη την αρχή. Μια καλή αρχή.

Τι άλλο χρειάζεται να έχεις διασφαλίσει πριν το άνοιγμα; Ότι:
• Υπάρχει απόθεμα προϊόντων
• Έχεις το απαιτούμενο κεφάλαιο για επόμενες παραγγελίες, ώστε να μην κινδυνεύεις να μείνεις με άδεια ράφια
• Έχουν τεθεί οι σωστές βάσεις για αποδοτικές συνεργασίες (εμπιστοσύνης) με εξωτερικούς συνεργάτες/ιδες (προμηθευτές/ριες, βιοτεχνίες κ.α).

Σχετικά με το αρχικό σου κεφάλαιο, είναι πολύ σημαντικό να βρεις ένα χώρο με χαμηλό ενοίκιο, ώστε το ρίσκο σου να είναι όσο το δυνατόν πιο μικρό στην αρχή. Ακόμη καλύτερα θα είναι αν ο χώρος που θα βρεις δεν χρειάζεται πολλές εργασίες επισκευής ή/και ανακαίνισης.

Αν βρεις ένα μικρό «ερείπιο», τότε μην ξεχάσεις να υπολογίσεις στο προϋπολογισμό σου και τις εργασίες που πρέπει να πραγματοποιηθούν για να πλησιάσει το κατάστημά σου την εικόνα που έχεις οραματιστεί.

Τι άλλο χρειάζεται να σκεφτείς; Το πιο πιθανό είναι ότι, στην αρχή τουλάχιστον, θα είσαι η μόνη «υπάλληλός» σου. Όμως, καλό θα ήταν να λάβεις από τώρα υπόψιν σου ότι τα ωράρια των καταστημάτων είναι αρκετά απαιτητικά για έναν άνθρωπο μόνο, άρα θα πρέπει να έχεις στο νου σου ότι είναι πολύ πιθανό στο άμεσο μέλλον να χρειαστείς βοήθεια. Καλύτερα, λοιπόν, να υπολογίσεις έναν ακόμη μισθό στον αρχικό σου προϋπολογισμό ή κάποιους μήνες μετά τα εγκαίνια!

Μην αγχώνεσαι όμως! Έχε στο νου σου ότι η ομάδα σε κάθε επιχειρηματικό εγχείρημα αποδίδει συνήθως πολλά περισσότερα κέρδη. Ανεβαίνει η διάθεση όλων, υπάρχει περισσότερη ξεκούραση λόγω του ότι μοιράζεται η δουλειά και μένει χρόνος για φρέσκες, δημιουργικές ιδέες!

Τέλος, θα πρέπει να έχεις υπόψιν σου και τα υπόλοιπα λειτουργικά έξοδα όπως ρεύμα, internet, λογιστή/τρια, νομική υποστήριξη κ.α.

Σε ό,τι αφορά στο e-shop, κατά τη γνώμη μου δεν είναι προϋπόθεση για να έχεις φυσικό κατάστημα. Αν όμως το πάρεις απόφαση, πρέπει να ξέρεις ότι χρειάζεται να αφιερώνεις αρκετό χρόνο στην προβολή του μέσω των social media. Από την εμπειρία μου, αν δεν το κάνεις, το e-shop είναι πολύ πιθανό να μην πάει καλά.

Στα αλήθεια, αν έχεις e-shop είναι σαν να έχεις παράλληλα και μια δεύτερη επιχείρηση με τις δικές της απαιτήσεις αντίστοιχα! Οπότε σκέψου το και καλή επιτυχία

Στείλε κι εσύ την ερώτησή σου εδώ.

Exit mobile version