ΜΗΤΡΟΤΗΤΑ

ΕΛ.ΑΣ.: “Καταλαβαίνουμε ότι είσαι υπερήφανος γονιός, αλλά…”

Ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα που δύσκολα θα μοιραζόσουν δημόσια. Θα έδινες τη διεύθυνση του σπιτιού σου ή τον λογαριασμό της τράπεζας σε έναν άγνωστο; Δε θα το έκανες. Τότε γιατί να ποστάρεις το πρόσωπο του παιδιού στα social media; Μία αθώα κίνηση που κρύβει κινδύνους που δεν είχες μέχρι τώρα υπολογίσεις.

Οι φωτογραφίες των παιδιών σου μπορεί να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία ψεύτικων προφίλ, για τη δημιουργία διαφήμισης, να είναι η αφορμή για να δεχθεί bullying από τους συμμαθητές του ή μπορεί να καταλήξει στην οθόνη οποιουδήποτε παιδόφιλου.

Ο Guardian σε εκτενές ρεπορτάζ του αναφέρει πως φωτογραφίες μικρότερων παιδιών χρησιμοποιούνται ακόμα και από σελίδες που προωθούν υιοθεσίες.

Η Ελληνική Αστυνομία με ένα tweet της προτρέπει τους γονείς να μην ποστάρουν τα πρόσωπα των παιδιών τους στα social media.

«Καταλαβαίνουμε… είσαι περήφανος γονιός και θες να αναρτήσεις φωτογραφία με το παιδάκι σου στα social media! Αν επιμένεις τουλάχιστον κάνε το με στυλ! Προστάτεψέ το…», αναφέρει το tweet.

 

Βρετανική έρευνα του 2017 έδειξε πως οι γονείς μοιράζονται κυρίως στα social media α) τη στιγμή που βάζουν τα παιδιά τους για ύπνο (28%), συμβουλές διατροφής (26%), θέματα πειθαρχίας (19%), καθημερινή φροντίδα (17%) και προβλήματα συμπεριφοράς (13%). Σύμφωνα με τις συστάσεις των νομικών, όλα ανήκουν στη λίστα με τα “Don’t”, για τους προφανείς λόγους -κάνει τα παιδιά στόχους.

Το 74% των ερωτηθέντων, σε έρευνα του University of Michigan, εξέφρασαν τις αμφιβολίες τους για τα ποσταρίσματα φωτογραφικών με μωρά, στο διαδίκτυο, αλλά τελικά, ακολούθησαν το κύμα και το έκαναν και οι ίδιοι.

Το 51% των γονιών που δημοσίευσαν φωτογραφίες των παιδιών τους, είχαν πρόχειρες και προσωπικές πληροφορίες, όπως για παράδειγμα τη γεωγραφική θέση. Όποιος έβλεπε το στιτμιότυπο ήξερε και πού βρίσκεται το παιδί. Το 27% έχουν ποστάρει ανάρμοστες φωτογραφίες του μωρού τους.

Οι μισές μητέρες και το 1/3 των μπαμπάδων έχουν συζητήσει θέματα υγείας του μωρού και συμβουλές διαπαιδαγώγησης στα social media.

Την επόμενη φορά που θα είσαι έτοιμη να πατήσεις το post σκέψου καλύτερα αν η φωτογραφία πρέπει να δημοσιευτεί. Προστάτεψε το παιδί σου.

Επ, που πας; Εσύ πήρες μέρος στην έρευνα του Ladylike;