WOMAN TODAY

Greta Gerwig: Γράφει ιστορία με την Barbie. Το πιο επιτυχημένο ντεμπούτο από σκηνοθέτιδα

Wiktor Szymanowicz/Anadolu Agency via Getty Images/Ideal Images

Οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια. Μπορεί η Le Monde να χαρακτήρισε την Barbie της Greta Gerwig «κιτς γελοιότητα», ωστόσο, το κοινό έχει τη δική του, πολύ διαφορετική άποψη. Fact Νο1: Η ταινία κέρδισε 377 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο σαββατοκύριακο κυκλοφορίας της. Fact No2: Αυτό είναι το πιο επιτυχημένο εισπρακτικό ντεμπούτο που έχει κάνει ποτέ ταινία σκηνοθετημένη από γυναίκα. Fact No3: Το Oppenheimer του Christopher Nolan κέρδισε το ίδιο σαββατοκύριακο 174 εκατομμύρια δολάρια, με το Barbenheimer να δημιουργεί το πιο επιτυχημένο box office που έχει μέχρι στιγμής σημειωθεί το 2023.  

Η Greta Gerwig μάς είχε προειδοποιήσει. Είτε αγαπάς, είτε μισείς την Barbie, αυτή η ταινία είναι για εσένα. Και απ’ ό,τι φαίνεται, πολλοί συμφώνησαν μαζί της.

Κάπως έτσι η Gerwig έγραψε ιστορία, καθώς η Barbie πέτυχε στο πρώτο της σαββατοκύριακο ένα εντυπωσιακό box office 377 εκατομμυρίων δολαρίων σε όλο τον κόσμο, καθιστώντας το το μεγαλύτερο ντεμπούτο που έγινε ποτέ για ταινία σκηνοθετημένη από γυναίκα. Στο box office της Βόρειας Αμερικής – συνδυάζοντας ΗΠΑ και Καναδά – η Barbie κέρδισε την πρώτη θέση με τεράστιες πωλήσεις εισιτηρίων 155 εκατομμυρίων δολαρίων, ξεπερνώντας το The Super Mario Bros Movie και κάθε ταινία της Marvel που κυκλοφόρησε φέτος. Έγινε έτσι το πιο επιτυχημένο κινηματογραφικό ντεμπούτο της χρονιάς.

Το φαινόμενο Barbenheimer

Η «συγχώνευση» δυνάμεων της Barbie της Greta Gerwig και του Oppenheimer του Christopher Nolan, γνωστό και ως Barbenheimer τροφοδοτήθηκε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και έφερε τους θεατές του σινεμά πίσω στις αίθουσες. Πολλούς θεατές. Συγκεκριμένα, τόσους πολλούς που μιλάμε για αριθμούς ρεκόρ. Το Oppenheimer εκτινάχθηκε επίσης στα ύψη των προσδοκιών, κερδίζοντας 80,5 εκατομμύρια δολάρια από 3.610 κινηματογράφους στις ΗΠΑ και τον Καναδά, καθιστώντας την ταινία το πιο εμπορικό ντεμπούτο του Nolan (χωρίς τον Batman) και ένα από τα καλύτερα ξεκινήματα που έγιναν ποτέ για ένα βιογραφικό δράμα, ακατάλληλο για ανηλίκους.

Είναι επίσης η πρώτη φορά που μια ταινία έκοψε περισσότερα από 100 εκατομμύρια δολάρια, ενώ παράλληλα μια άλλη ταινία περισσότερα από 80 εκατομμύρια δολάρια το ίδιο σαββατοκύριακο. Σύμφωνα δε με τον Guardian πιθανότατα μιλάμε και για το τέταρτο μεγαλύτερο box office σαββατοκύριακου όλων των εποχών, με περισσότερα από 300 εκατομμύρια δολάρια.

Το Barbenheimer επηρέασε επίσης τις εισπράξεις και του Mission: Impossible: Dead Reckoning Part I, μειώνοντάς τις πωλήσεις εισιτηρίων κατά 64%, μετά από ένα υγιές, αλλά όχι εντυπωσιακό σαββατοκύριακο.

Στα πιο ποιοτικά χαρακτηριστικά αυτών των box office, οι γυναίκες αποτέλεσαν το 65% του κοινού που ψήφισε Barbie δαγκωτό. Το 40% ήταν κάτω των 25 ετών. Συγκριτικά, το κοινό του Oppenheimer ήταν 62% άνδρες και 63% άνω των 25 ετών, με ένα εντυπωσιακό 32% ηλικίας μεταξύ 18 και 24 ετών.

Μετά το Barbenheimer το χάος;

Αυτό ήταν το σαββατοκύριακο που ονειρευόταν το Χόλιγουντ από την πανδημία του Covid19. Για να είμαστε δίκαιοι υπήρξαν και άλλες ταινίες που έκαναν εντυπωσιακό ντεμπούτο στις κινηματογραφικές αίθουσες. Τα Spider-Man: No Way Home, Top Gun: Maverick, Avatar: The Way of Water, ήταν μερικές από αυτές. Όμως το γεγονός ότι δύο ταινίες πετυχαίνουν ταυτόχρονα τέτοια επιτυχία, είναι πραγματικά αξιοσημείωτο.

«Ήταν ένα πραγματικά ιστορικό σαββατοκύριακο και συνεχίζει τη θετική δυναμική των εισιτηρίων του 2023», δήλωσε ο Michael O’Leary, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Ιδιοκτητών Κινηματογράφων στις ΗΠΑ. «Το κοινό αναγνώρισε ότι κάτι ιδιαίτερο συνέβαινε και ήθελαν να είναι μέρος του».

Κι όμως στο βάθος φαίνεται η καταστροφή, καθώς τα στούντιο του Χόλιγουντ συνεχίζουν να βρίσκονται σε πόλεμο με ηθοποιούς και σεναριογράφους, οι οποίοι απεργούν διεκδικώντας δίκαιες πληρωμές. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ταινίες Barbie και Oppenheimer ήταν οι τελευταίες ταινίες στο ημερολόγιο του 2023, που πραγματοποίησαν μια τεράστια παγκόσμια περιοδεία Τύπου. Η στήριξη της Margot Robbie στο συνδικάτο των ηθοποιών SAG-AFTRA, έγινε viral, ενώ η πρεμιέρα του Oppenheimer στο Λονδίνο ξεκίνησε μια ώρα νωρίτερα από το προγραμματισμένο, καθώς οι πρωταγωνιστές Emily Blunt, Matt Damon και Cillian Murphy θα έπρεπε να φύγουν για να συμμετάσχουν συμβολικά στις διαμαρτυρίες.

Exit mobile version