H Emily Ratajkowski κατηγόρησε τον φωτογράφο, Jonathan Leder, για σεξουαλική επίθεση. Εκείνος απάντησε με slut shaming
- 16 ΣΕΠ 2020
Οι χαρακτηρισμοί «σέξι», «καυτή», «εκρηκτική», συχνά συνοδεύουν το πρόσωπο της Emily Ratajkowski στους τίτλους των διαφόρων θεμάτων που την αφορούν. Αυτή τη φορά κανένας από αυτούς τους χαρακτηρισμούς δεν ταιριάζει σε όλα όσα έγραψε σε άρθρο της στο “The Cut” ένα άρθρο που αφορά την εικόνα της και τον αγώνα που χρειάστηκε να δώσει για να νιώθει ότι της ανήκει.
Το άρθρο της αφορά την ιδιοκτησία των εικόνων ενός μοντέλου από άνδρες με τους οποίους είτε γνωριζόταν και ήταν κοντά είτε όχι, άνδρες που συχνά χρειάστηκε να έρθουν σε αντιπαράθεση για να αποφανθούν σε ποιον ανήκει μία εικόνα που εξαρχής δεν ήταν δική τους. Η Emily Ratajkowski αναφέρθηκε και στη σεξουαλική επίθεση που υπέστη από έναν φωτογράφο ο οποίος επίσης εκμεταλλεύτηκε εμπορικά φωτογραφίες που είχε τραβήξει μαζί της. H απάντησή του βασίστηκε ακριβώς στους αρχικούς χαρακτηρισμούς που σου ανέφερα. Και στην επικρατούσα εικόνα της Emily Ratajkowski.
Η Emily Ratajkowski ισχυρίστηκε στο άρθρο της στο “The Cut” ότι ο φωτογράφος, Jonathan Leder, της επιτέθηκε σεξουαλικά και έβαλε τα δάχτυλά του στον κόλπο της χωρίς τη συναίνεση της μετά την ολοκλήρωση μίας γυμνής της φωτογράφισης στο σπίτι του στο Catskills τον Μάιο του 2012. Όπως περιγράφει το 29 ετών σήμερα μοντέλο, το 2012 βρέθηκε για μία φωτογράφιση για το περιοδικό Darius για την οποία δεν πληρώθηκε, στο σπίτι του φωτογράφου.
Emily Ratajkowski: «Θυμάμαι τα δάχτυλά του ξαφνικά μέσα μου»
Εκείνος φρόντιζε το ποτήρι με κρασί που έπινε η Emily Ratajkowski να μην αδειάζει ποτέ κι εκείνη να μην τρώει πολύ πριν τη φωτογράφιση. Κακός συνδυασμός. Η γυμνή φωτογράφιση κράτησε ως αργά τη νύχτα και ήταν προαποφασισμένο ότι η Emily Ratajkowski θα διανυκτέρευε σε έναν από τους ξενώνες του φωτογράφου. Μετά τη φωτογράφιση οι δυο τους βρίσκονταν στον καναπέ του Jonathan Leder κι εκείνος τη ρωτούσε για τους συντρόφους της, καθισμένος με τέτοιο τρόπο ώστε να ακουμπά πάνω της.
«Τα περισσότερα απ’ όσα ακολούθησαν είναι θολά εκτός από την αίσθηση. Δεν θυμάμαι να με φιλάει αλλά θυμάμαι τα δάχτυλα του ξαφνικά να βρίσκονται μέσα μου. Όλο και πιο δυνατά, να σπρώχνουν και να ξανασπρώχνουν όπως κανείς δεν με είχε αγγίξει ως τότε και δεν με έχει αγγίξει μετά από αυτό. Μπορούσα να νιώσω το σχήμα μου και πραγματικά πονούσε πολύ. Ενστικτωδώς έφερα το χέρι μου στον καρπό του και το τράβηξα έξω με δύναμη. Δεν είπε λέξη. Σηκώθηκε απότομα και εξαφανίστηκε στο σκοτάδι της σκάλας», περιγράφει η Emily Ratajkowski.
«Μπήκα στο δωμάτιο όπου κάναμε τη φωτογράφιση και ξάπλωσα στα λεπτά φλοράλ σεντόνια. Έτρεμα ανεξέλεγκτα. Ήμουν εξίσου μπερδεμένη ως προς το γιατί ο Jonathan έφυγε χωρίς να πει λέξη και τρομοκρατημένη ότι θα επέστρεφε. Άκουγα για κάποιο σημάδι κίνησής του μέχρι που το φως της αυγής μπήκε από το παράθυρο. Σκέφτηκα την κόρη του», συνεχίζει σε άλλο σημείο το μοντέλο.
Στα 20 της χρόνια τότε η Emily Ratajkowski ήταν ένα άγνωστο μοντέλο. Δεν γνώριζε από πριν ότι θα φωτογραφιζόταν με εσώρουχα και τελικά γυμνή. Δεν ήθελε να φανεί μικρή και να μην δεχτεί το κρασί που της προσφέρθηκε όπως ισχυρίζεται στο κείμενό της. «Με είχαν διδάξει ότι είναι σημαντικό να κερδίσεις τη φήμη της σκληρά εργαζόμενης και της άνετης. “Δεν ξέρεις ποτέ ποιος θα είναι ο επόμενος άνθρωπος που θα φωτογραφίσουν” μου έλεγε συχνά ο ατζέντης μου», αναφέρει χαρακτηριστικά το μοντέλο,
Η απάντηση του Jonathan Leder στην Emily Ratajkowski
Ο Jonathan Leder αρνείται όλες τις κατηγορίες της Emily Ratajkowski. Όταν το “The Cut” ήρθε σε επαφή μαζί του είπε ότι «Αυτές οι κατηγορίες είναι πολύ φθηνές και παιδιάστικες για να απαντήσω». Κι έπειτα πέρασε στο slut shaming.
«Ξέρετε για ποια μιλάμε έτσι; Αυτό το κορίτσι πόζαρε γυμνό στο περιοδικό “Treats” και χοροπηδούσε γυμνό στο video clip του Robin Thick εκείνη την εποχή. Αλήθεια θέλετε κάποιος να πιστέψει ότι ήταν θύμα;», αναρωτήθηκε ο Jonathan Leder κι εμείς αναρωτιόμαστε, αλήθεια ακόμα μπερδεύουμε τη συναίνεση με οτιδήποτε άλλο;
Η συναίνεση δεν έχει να κάνει ούτε με το επάγγελμά μας, ούτε με τις πράξεις μας, ούτε με το πώς ντύνουμε ή γδύνουμε το σώμα μας, δεν έχει να κάνει με τη δική μας σεξουαλικότητα. Είναι η απαιτούμενη συνθήκη για οποιαδήποτε σεξουαλική επαφή. Θύματα σεξουαλικών επιθέσεων και παρενόχλησης είμαστε κάθε φορά που αυτή η απαιτούμενη συνθήκη παραβλέπεται. Κι ας χοροπηδούσαμε γυμνές όχι σε videoclip αλλά μπροστά στα μάτια σας.
Ο Jonathan Leder συνέχισε να αρνείται τις κατηγορίες και σε δήλωση του στη Daily Mail. «Οι κατηγορίες είναι εντελώς ψευδείς. Νιώθω άσχημα για εκείνη που είναι σε τέτοιο σημείο στην καριέρα της που πρέπει να καταφύγει σε τέτοιες τακτικές για να κερδίσει τη δημοσιότητα. Είναι ντροπιαστικό. Επίσης νομίζω ότι είναι ντροπιαστικό και για τον τίτλο που εκδίδει τέτοιες αισχρές, φτηνές και αναπόδεικτες κατηγορίες εναντίον οποιουδήποτε», ανέφερε ο φωτογράφος.
Οι παλιότερες δηλώσεις για τη φωτογράφιση
To 2016 ο Jonathan Leder κυκλοφόρησε ένα βιβλίο με τις Polaroid φωτογραφίες της Ratajkowski που δεν χρησιμοποιήθηκαν από το περιοδικό. Ταυτόχρονα μια γκαλερί σχεδιάζει να τις εκθέσει. Παρόλο που τα δικαιώματα των φωτογραφιών δεν είναι του Leder ούτε της εκδοτικής εταιρείας του Imperial Publishing. Τουλάχιστον αυτό ισχυρίζεται η Ratajkowski καθώς όπως λέει, δεν υπέγραψε ούτε η ίδια, ούτε ο ατζέντης της την άδεια χρήσης των φωτογραφιών εκτός του περιοδικού. Ωστόσο ο δικηγόρος της την συμβούλευσε να μην προχωρήσει σε μήνυση γιατί θα ήταν άκαρπη και πολυέξοδη. Το βιβλίο κυκλοφόρησε χωρίς προβλήματα. Οι θολές μνήμες της από εκείνο το βράδυ παραμένουν ζωντανές στις σελίδες του.
Η Emily Ratajkowski είχε μιλήσει ξανά γι’ αυτή τη φωτογράφιση προσπαθώντας να εμποδίσει την κυκλοφορία του βιβλίου του Leder το 2016. Σε μια σειρά από tweets τότε είχε πει ότι «Το βιβλίο και οι εικόνες μέσα σε αυτό είναι παραβίαση» και ότι η χρήση των εικόνων χωρίς την άδειά της «είναι το παράδειγμα του ακριβώς αντίθετου από αυτό που πρεσβεύω».
Ο Jonathan Leder είχε επίσης μιλήσει γι’ αυτή τη φωτογράφιση έναν χρόνο αργότερα. Μιλώντας στο Highsnobiety είχε πει ότι η Emily Ratajkowski ήταν «ένα από τα πιο άνετα μοντέλα που έχω δουλέψει ποτέ σε σχέση με το σώμα της. Δεν ήταν ντροπαλή ούτε ένιωθε άβολα με κανέναν τρόπο. Το να πω ότι διασκέδαζε να είναι γυμνή είναι λίγο. Δεν ξέρω αν την ενδυνάμωνε ή αν απολάμβανε την προσοχή αλλά μπορώ να πω ότι από τις 100 Polaroids που βγάλαμε ελάχιστες είχαν ρούχα», είχε πει ο Leder καταλήγοντας ότι ήταν «μια φανταστική φωτογράφιση, με καλή συζήτηση, που κράτησε ως αργά τη νύχτα».