PROFILE

Η Maud Le Pladec θα κάνει την πιο φεμινιστική τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων. La femme du jour

JOEL SAGET/AFP

H Maud Le Pladec είναι η διευθύντρια του Centre Choregraphique National d’Orléans. Είναι μεγάλη υπόθεση στη Γαλλία, για την κουλτούρα της χώρας να εργάζεσαι ως καλλιτέχνης σε ένα δημόσιο φορέα.

Σημαίνει ότι κουβαλάς μεγάλη ευθύνη στους ώμους σου για την εκπροσώπηση της χώρας σου στο εξωτερικό. Και πρέπει να ικανοποιήσεις το απαιτητικό κοινό του Παρισιού. Για την χορογράφο των Ολυμπιακών Αγώνων δεν ήταν ιδιαίτερο δύσκολο να ικανοποιήσει τους πάντες.

Είναι μοντέρνα, έχει πειθαρχία, ξέρει τι συμβαίνει στους δρόμους που δημιουργούνται οι νέες χορευτικές κουλτούρες (το Krumping) και έχει πείρα. H Maud Le Pladec είναι μια από τις πιο αξιόλογες χορογράφους και χορεύτριες της γενιάς της και εξετάζει πάντα ζητήματα πολιτιστικής ταυτότητας στα έργα της.

Ως μέλος της ομάδας του Thomas Jolly, η Maud Le Pladec είναι υπεύθυνη για τον καθορισμό του χορογραφικού οράματος για τις τελετές, τη δημιουργία πρωτότυπων κομματιών και τη συνεργασία με άλλα μεγάλα ονόματα του χορού για τη δημιουργία των χορογραφιών για τις 4 τελετές του Παρισιού 2024.

Φυσικά και επιλέχθηκε για να περάσει το μήνυμα της ισότητας των φύλων, φαινομενικά, πολύ σημαντικό ζήτημα για το Paris 2024. H χορογράφος Maud Le Pladec ανεβάζει τα πιο φεμινιστικά έργα της Γαλλίας. Είναι η γυναίκα που δημιούργησε το φεστιβάλ Femmes Modernes.

Γιατί είναι τόσο σημαντική χορογράφος; 

Η Maud Le Pladec είναι η διάσημη χορογράφος που διευθύνει το Centre chorégraphique national d’ Orléans από το 2017. Ξεκίνησε ως χορεύτρια στο CCN (Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο) στο Μονπελιέ. Εκεί δούλεψε με τους  Georges Appaix, Loïc Touzé, Mathilde Monnier, Mette Ingvartsen και Boris Charmatz.

Maud Le Pladec AP Photo/Aurelien Morissard

Το 2010 δημιούργησε το πρώτο της έργο Professor (Βραβείο Χορογραφικής Αποκάλυψης από την Ένωση Κριτικών), το πρώτο μέρος ενός δίπτυχου γύρω από τη μουσική του Fausto Romitelli και στη συνέχεια το 2011 δημιούργησε το δεύτερο μέρος: Poetr . Το 2016 εργάστηκε στην Opéra national de Paris με τον Thomas Jolly στη σκηνοθεσία της όπερας Eliogabalo. Το 2021, παρουσίασε το Static shot με το CCN — Ballet de Lorraine, και την παράσταση Counting stars with you, μια δημιουργία αφιερωμένη στη μουσική κληρονομιά. Και το 2022, δημιούργησε το Silent Legacy στο Φεστιβάλ της Αβινιόν. Η Maud Le Pladec θα διαδεχθεί τον Petter Jacobsson την 1η Ιανουαρίου 2025, ο οποίος είναι διευθυντής του Εθνικού Χορογραφικού Κέντρου από το 2011.

Τα έργα της έχουν βραβευτεί με πολλά βραβεία και διακρίσεις: βραβείο χορογραφικής αποκάλυψης του Συνδικάτου των Γάλλων κριτικών το 2009, βραβείο Garden of Europe το 2010, το παράσημο Ordre des Arts et des Lettres (Ιππότης του Τάγματος των Τεχνών και των Γραμμάτων) το 2015. 

H Maud Le Pladec ξέρει ότι λαχταράμε από επιθυμία να νιώσουμε κάτι και να δούμε κάτι διαφορετικό. Και θα μάς κάνει το χατήρι.