«Μίλησέ μου»: Η καμπάνια ευαισθητοποίησης απέναντι στην έμφυλη βία
- 25 ΝΟΕ 2020
Η 25η Νοεμβρίου είναι η ημέρα η οποία έχει οριστεί από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1991 ως η Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών. Σκοπός της είναι να αναδείξει ένα σημαντικό πρόβλημα με παγκόσμια διάσταση. Ένα ζήτημα θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Ένα σημαντικό εμπόδιο για μια συνεκτική και ισότιμη κοινωνία.
Με αφορμή την ημέρα αυτή, τα κομμωτήρια Anastasios Hair Style Studio παρουσιάζουν την καμπάνια «Μίλησε μου», προβάλλοντας ένα σαφές μήνυμα: Η έμφυλη βία πρέπει να τελειώσει. Η έμφυλη βία διακρίνεται από τις άλλες μορφές βίας. Πηγάζει από την ιστορικά διαπιστωμένη ανισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών. Όσο οι γυναίκες βιώνουν διακρίσεις τόσο θα παραμένουν ευάλωτες στη βία.
Η βία κατά των γυναικών σε νούμερα
Η βία κατά των γυναικών μπορεί να λάβει πολλές μορφές. Από την ενδοοικογενειακή βία και τη σεξουαλική παρενόχληση στον χώρο εργασίας μέχρι τη λεκτική και ψυχολογική βία, τη σωματική βία ακόμα μέχρι και τη γυναικοκτονία. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΗΕ, 1 στις 3 γυναίκες κάποια στιγμή στη ζωή της θα αντιμετωπίσει σωματική, ψυχολογική ή σεξουαλική βία από τον σύντροφό της. 1 στις 5 γυναίκες θα πέσει θύμα βιασμού ή απόπειρας βιασμού, ενώ 500.000 με 2.000.000 άνθρωποι στον κόσμο, κυρίως γυναίκες και παιδιά, εκτιμάται ότι διακινούνται παράνομα κάθε χρόνο με σκοπό τη σεξουαλική εκμετάλλευση και την εξαναγκαστική εργασία.
Σε ότι αφορά ειδικότερα την Ελλάδα, στοιχεία της Ελληνικής Ιατροδικαστικής Εταιρίας (ΕΙΕ), δείχνουν πως σωματική βία αναφέρει ότι έχει υποστεί το 24% των γυναικών, ενώ σεξουαλική βία αναφέρεται από το 6% των γυναικών. Τα περιστατικά βιασμών υπολογίζονται στη χώρα μας σε 5.000 ετησίως. Ωστόσο, μόνο 150 από αυτά πιστοποιούνται και ακολουθούν τη νομική οδό.
Η καμπάνια «Μίλησε μου» by Anastasios
Οι Λένα Παπαλιγούρα, Αντιγόνη Κουλουκάκου, Κωνσταντίνα Μιχαήλ, Μαριέλλα Σαββίδου και Κατερίνα Μισιχρόνη, αναγνωρίσιμα πρόσωπα από τον χώρο της υποκριτικής, αποδέχτηκαν την πρόσκληση του Aναστάσιου να συμμετάσχουν στην καμπάνια “Μίλησε μου”, για την οποία θα επιμεληθεί ο ίδιος την εικόνα τους ώστε να φωτογραφηθούν, συμβάλλοντας η κάθε μία με αυτόν τον τρόπο σε μια σημαντική ενέργεια ευαισθητοποίησης απέναντι στην έμφυλη βία.
Ο φακός της Ιωάννας Τζετζούμη αποτυπώνει το προσωπικό τους συναίσθημα σε άσπρο και μαύρο, το πορτρέτο αποκτά παλμό, γίνεται θέση, δήλωση. Μια πρόσκληση απέναντι στον ρόλο που οφείλουμε όλοι να διαδραματίσουμε προς την εξάλειψη του φαινομένου.
Η καμπάνια προσφέρει οικονομική ενίσχυση
Παράλληλα η καμπάνια «Μίλησε μου» θα λάβει και τη μορφή οικονομικής ενίσχυσης. Λόγω lockdown η ενέργεια θα πάρει παράταση μέχρι το τέλος του 2020 και αφότου ανοίξουν πάλι τα κομμωτήρια.
Mέρος των εσόδων από τις υπηρεσίες που θα πραγματοποιούνται στα κομμωτήρια Anastasios Hair Style Studio σε Αθήνα και Ιωάννινα καθώς και από κάθε αγορά προϊόντων, θα δοθούν στο Κέντρο Διοτίμα, τη γυναικεία μη κερδοσκοπική οργάνωση που δραστηριοποιείται από το 1989 με όραμα τη συστηματική ανάδειξη και αντιμετώπιση των διακρίσεων σε βάρος των γυναικών, και αποστολή την πρόληψη και αντιμετώπιση της έμφυλης βίας.