BUSINESS

Μύθοι & αλήθειες για την επιχειρηματικότητα: 3 mentors του Women On Top απαντούν

24Media Creative Team

Παρά τις προόδους, οι γυναίκες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σημαντικές διακρίσεις στον επιχειρηματικό τομέα. Σύμφωνα με έρευνα του Women On Top, στην ΕΕ μόνο το 11% των επενδύσεων κατευθύνεται σε επιχειρήσεις που έχουν τουλάχιστον μια γυναίκα στην ιδρυτική τους ομάδα. Ταυτόχρονα στην Ευρώπη, οι start-ups με αποκλειστικά άντρες ιδρυτές προσελκύουν το 93% των επενδύσεων. Το 5% του κεφαλαίου καταλήγει σε επιχειρήσεις με μικτές ιδρυτικές ομάδες και μόνο το 2% σε start-ups με αποκλειστικά γυναίκες ιδρύτριες. Tο 62% των γυναικών χρηματοδοτούν οι ίδιες το επιχειρηματικό τους ξεκίνημα. Το παραπάνω και άλλα σημαντικά ευρήματα σε σχέση με το έμφυλο χάσμα στη χρηματοδότηση επιχειρήσεων στην Ελλάδα αποτυπώνονται στην πρόσφατη έρευνα που εκπόνησε το Women On Top με την υποστήριξη της Βρετανικής Πρεσβείας στην Αθήνα.

Την ίδια στιγμή, η χώρα μας καταλαμβάνει μια από τις πρώτες θέσεις στη γυναικεία επιχειρηματικότητα ανάγκης, με το 37,4% των γυναικών επιχειρηματιών στην Ελλάδα να δηλώνει την ανάγκη ως βασικό κίνητρο επιχειρηματικότητας. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της McKinsey (2023), οι γυναίκες επιχειρηματίες έχουν 27% λιγότερες πιθανότητες να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση από επενδυτές σε σύγκριση με τους άνδρες. Επιπλέον, μελέτη της Harvard Business Review δείχνει πως οι γυναίκες συχνά κρίνονται με αυστηρότερα κριτήρια, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις τους αποδίδεται λιγότερη εμπιστοσύνη για τα ηγετικά τους προσόντα. Αυτές οι διακρίσεις δεν είναι απλώς κοινωνικές, αλλά έχουν πρακτικό αντίκτυπο, εμποδίζοντας τις γυναίκες να αποκτήσουν τους πόρους, τη δικτύωση και την αναγνώριση που χρειάζονται για να πετύχουν.

Με αφορμή τη φετινή Ημέρα Γυναικείας Επιχειρηματικότητας*, 3 mentors του Women On Top, απομυθοποιούν κοινές παρανοήσεις που έχουν να κάνουν με το επιχειρείν. Η Αρετή Γεωργιλή, Co-leader του Lean in Νеtwork Greece, ανατρέπει μύθους όπως «δεν είναι υπάρχει γυναικεία και ανδρική επιχειρηματικότητα. Ίδιες είναι οι ευκαιρίες και οι δυνατότητες για όλους και όλες», «Οι γυναίκες δεν έχουν την ίδια ικανότητα  με τους άνδρες στη διοίκηση μιας επιχείρησης» και «Η καλή επιχειρηματική ιδέα είναι που μετράει στη χρηματοδότηση, όχι το φύλο».

Από τη μεριά της η Αγγελική Σαββίδου, Σύμβουλος Επιχειρηματικής & Οικονομικής Ανάπτυξης, ιδρύτρια FinFish & Finance Lady, partner Financial Fitness, εξηγεί γιατί πράγματα όπως «οι γυναίκες από μια ηλικία και μετά, είναι μεγάλες για να ασχοληθούν με την επιχειρηματικότητα», ή «η επιτυχία για τις γυναίκες επιχειρηματίες σημαίνει ότι θα θυσιάσουν την προσωπική τους ζωή» και «οι γυναίκες λαμβάνουν περισσότερη υποστήριξη και χρηματοδότηση λόγω στοχευμένων προγραμμάτων λόγω φύλου ή/και ηλικίας», δεν είναι τίποτα παραπάνω από μύθοι.

Last but not least η Ειρήνη Σοϊλέ ιδιοκτήτρια 24 Goat & δημιουργός, ανατρέπει μύθους όπως «Όταν είσαι αφεντικό μπορείς να δουλεύεις όσο θες εσύ», ή «όταν έχεις την δική σου επιχείρηση τότε μπορείς να βρίσκεις χρόνο να ασχολείσαι και με άλλα πράγματα», αλλά και «αν μια μέρα κάνεις ένα πολύ καλό ταμείο είσαι πλούσια».

Αν θες να σταματήσεις να πιστεύεις σε μύθους και να μάθεις την αλήθεια πάτα play στο βίντεο παρακάτω:

Η δύναμη της αλλαγής

Η υποστήριξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας δεν είναι μόνο ζήτημα ισότητας αλλά και οικονομικής ανάπτυξης. Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, αν οι γυναίκες συμμετείχαν ισότιμα στην επιχειρηματικότητα, η παγκόσμια οικονομία θα μπορούσε να ενισχυθεί κατά 5-6 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030.

Οι κυβερνήσεις, οι οργανισμοί και οι ιδιωτικές πρωτοβουλίες καλούνται να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον που θα ενισχύει τις γυναίκες. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει στοχευμένα προγράμματα χρηματοδότησης, πλατφόρμες δικτύωσης και εκπαίδευσης, καθώς και πρωτοβουλίες για την καταπολέμηση των έμφυλων στερεοτύπων.

*Η Παγκόσμια Ημέρα Γυναικείας Επιχειρηματικότητας γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 19 Νοεμβρίου, υπενθυμίζοντας τη συμβολή των γυναικών στον επιχειρηματικό κόσμο, αλλά και τις διαρκείς προκλήσεις που αντιμετωπίζουν. Σε έναν κόσμο όπου η ισότητα των φύλων αποτελεί ακόμη στόχο κι όχι δεδομένο, η γυναικεία επιχειρηματικότητα αποκτά ιδιαίτερη σημασία, όχι μόνο ως μέσο ενδυνάμωσης των γυναικών αλλά και ως μοχλός οικονομικής ανάπτυξης.

Exit mobile version