Μοντέλο άνω των 60: Τι πιο σύνηθες – και δεν το λέμε ειρωνικά
- 4 ΣΕΠ 2023
H Δανή Dorrit Bøilerehauge δεν χρειάζεται να προσπαθήσει ιδιαίτερα για να μας πείσει ότι οι γυναίκες άνω των 60 παραμένουν cool. Καμία γυναίκα δεν χρειάζεται να πείσει την κοινωνία να σπάσει τα σεξιστικά στερεότυπα που κατασκεύασε για τις θηλυκότητες. Η βιομηχανία της μόδας μεγαλώνει και γίνεται πιο συμπεριληπτική. Η επανάσταση του Greynaissance είναι η τάση της σεζόν.
Αν χρειάζεσαι μια υπενθύμιση ότι οι γυναίκες άνω των 60 παραμένουν ελκυστικές, μοντέρνες και επιθυμητές, μια βόλτα από τον ινσταγκραμικό λογαριασμό της είναι επιβεβλημένη. Είναι μοντέλο, influencer και ακαδημαϊκός, τα τελευταία χρόνια προσπαθεί να κάνει τη μόδα για ώριμες γυναίκες trend και τα social media είναι ο πιο εύκολος τρόπος για να τραβήξει την προσοχή της βιομηχανίας. Υποστηρίζει ότι η μόδα συχνά αδιαφορεί ή απλά ξεχνά τις ανάγκες των μεγαλύτερων σε ηλικία γυναικών. Και θέλει να κάνει τον όρο «greynaissance» κάτι παραπάνω από παροδική μόδα. Ξέρεις τώρα γιατί βλέπεις παντού την Iris Apfel (btw στο ίδιο πρακτορείο με την Gigi Hadid).
To greynaissance είναι εδώ, ενωμένο, δυνατό
Αν η μόδα είναι μια κοινωνική αντανάκλαση είναι λογικό να έχει εμμονή με τα νιάτα. Η ιδεολογικοποίη της Gen Z σε κάθε καμπάνια εκεί έξω είναι μια τέτοια απόδειξη. Ο κόσμος της μόδας όμως συνειδητοποιεί ότι το αγοραστικό του κοινό δεν είναι τα αρυτίδωτα 20χρονα κι ότι αν προωθεί ρούχα για γυναίκες κάτω των 40 δεν θα κάνει τζίρους. Η αναξιοποίητη αγορά των ώριμων γυναικών αναζητά πρόσωπα για να ταυτιστεί.
Στην Αμερική, οι αγοραστές άνω των 50 ετών κι 60 ετών αντιπροσωπεύουν μια οικονομική δραστηριότητα σχεδόν 8 τρις δολάρια (πες τώρα ok boomer και δεν θα γελάσει κανείς). Δεν χρειάζεται να σας πούμε ότι η Ιαπωνία γίνεται ένα έθνος ηλικιωμένων πολιτών (και δεν είναι μόνη της). Βλέπετε τις κυβερνήσεις που προσπαθούν να αυξήσουν τα όρια συνταξιοδότησης (μέχρι τα 65 θα μας βάλουν να δουλεύουμε). Ο ηλικιακός ρατσισμός είναι πλέον πασέ. Για τον απλούστατο λόγο ότι οι 55αρηδες είναι η πλουσιότερη γενιά εκεί έξω.
Κάπως έτσι έλαβε η Dorrit Bøilerehauge ένα mail από ένα πρακτορείο μοντέλων που της προσέφερε συμβόλαιο ως μοντέλο. Η αγορά ξέρει ότι δεν δημιουργήσεις εκπροσώπηση, δεν θα ταυτιστεί ο πελάτης για να ανοίξει το πορτοφόλι του. Στα 63 της λοιπόν, ποζάρει με εμπειρία ζωής για τις καμπάνιες H&M, περπατά στην Εβδομάδα Μόδας της Κοπεγχάγης και συνεργάζεται με τον κολοσσό της ομορφιάς L’Oréal. Σκοπός της είναι να υιοθετήσουμε μια πιο θετική οπτική απέναντι στο γήρας (#greynaissance). Να μην φοβόμαστε τις ρυτίδες λες και είναι η μεγαλύτερη κατάρα της ανθρωπότητας. Γιατί έτσι διαιωνίζουμε τις προκαταλήψεις για την ηλικία των γυναικών.
Λέει σε πρόσφατη συνέντευξή της στον Guardian ότι την σταματούν στο δρόμο για να της πουν ότι είναι cool. Θεωρεί ότι τα ρούχα μας είναι μια γλώσσα επικοινωνίας. Δημοκρατική. Και ακούγοντας την έκφραση «ωραία για την ηλικία της» προσβάλλεται. Φυσικά, έχει δίκιο. Μήπως ήρθε η ώρα να μην παραγκωνίζεται η γενιά των boomers από τη μόδα και να αναλάβει την αφήγησή της ιστορίας της; Η φιλοδοξία είναι αγέραστη. Και οι γυναίκες άνω των 60 δεν είναι αόρατες, αλλά παντού γύρω μας.