WOMEN TODAY

Νάντια Θεοχαράκη, ιδρύτρια KOOLFLY: “Αποτυχία είναι να μην προσπαθήσεις”

Σε μια εποχή με πολλαπλές και δύσκολες προκλήσεις για το Ελληνικό επιχειρείν, κάποιοι ξεχωρίζουν για το θάρρος και την τόλμη τους. Πηγαίνουν κόντρα στα εμπόδια και μέσα σε όλη αυτή τη μουντάδα όχι μόνο δεν απελπίζονται, αλλά με εργατικότητα και όρεξη για δημιουργία, καταφέρνουν να χαμογελάσουν. Σε αυτή την ξεχωριστή ομάδα ανθρώπων ανήκει και η Νάντια Θεοχαράκη, η οποία πριν από περίπου 3 χρόνια δημιούργησε την πρώτη ολοκληρωμένη e-commerce πλατφόρμα μόδας στην Ελλάδα, το KOOLFLY. Τη συνάντησα ένα μεσημέρι, στα γραφεία της εταιρείας της  και συζητήσαμε για την πορεία της, για τις δυσκολίες και τις ωραίες στιγμές της.

Έχω τελειώσει Πολυτεχνείο. Είμαι πολιτικός μηχανικός και έχω κάνει μεταπτυχιακά στην Αμερική, σε project management. Εκεί έμεινα 5 χρόνια και δούλεψα για 3 χρόνια στην Bechtel.

Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, εργάστηκα στην VIOLEX-BIC και μετά στην Deloitte & Touche.

Σταμάτησα να εργάζομαι όταν γεννήθηκε το πρώτο μου παιδί.

Ώσπου το 2011, με τα παιδιά μου να έχουν μεγαλώσει αρκετά και με την ανάγκη για δημιουργία να μην κατευνάζει μέσα μου, πήρα την απόφαση να δραστηριοποιηθώ και πάλι στο επιχειρηματικό περιβάλλον.  Μετά από έρευνα και αρκετή σκέψη, αποφάσισα να ξεκινήσω μια δική  μου επιχείρηση  που να δραστηριοποιείται σε digital περιβάλλον. Έτσι ξεκίνησε το KOOLFLY, όπου παρεμπιπτόντως το όνομα του το “ανακάλυψαν” τα παιδιά μου

Τον Δεκέμβριο του 2012 στείλαμε την πρώτη μας παραγγελία.

Οφείλω να ομολογήσω πως η διαδικασία για να στήσουμε την εταιρεία  ήταν εξαιρετικά δύσκολη, καθώς η γραφειοκρατία που έπρεπε να αντιμετωπίσουμε ήταν απίστευτη!

Με συστηματική δουλειά, ξεκινήσαμε συντεταγμένα, πραγματοποιήσαμε έρευνα και είδαμε τι κενό υπήρχε στην αγορά.

Ήταν, είναι και θα είναι ένα καθημερινό ρίσκο, αλλά το KOOLFLY πάει πολύ καλά και το αποτέλεσμα μας δικαιώνει.

Το KOOLFLY στελεχώνουν 23 άτομα, ενώ οι αποφάσεις λαμβάνονται από μια μικρή ομάδα ανθρώπων, που συνεργάζονται πολύ στενά σε καθημερινή βάση.

Το να ζεις την ένταση και το ρυθμό της δουλειάς στο KOOLFLY , είναι κάτι που το απολαμβάνω, όπως απολαμβάνω ιδιαίτερα το να μαθαίνω  από τους  συνεργάτες μου, οι οποίοι ανήκουν σε αυτή την γενιά που μεγάλωσε στο διαδίκτυο.

H ψηφιακή τεχνολογία  εξελίσσεται συνεχώς, πράγμα που σημαίνει ότι στη δουλειά μας χρειάζεται, μέρα με τη μέρα, να εξελισσόμαστε και εμείς και να προσαρμοζόμαστε ανάλογα.

Είναι daily challenge και υπό συνθήκες, που δυστυχώς δεν ευνοούν την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στην χώρα μας.

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του KOOLFLY είναι ότι αποτελεί μια ολοκληρωμένη fashion πλατφόρμα. Πέρα από τις εταιρείες που επιλέγουμε, δημιουργούμε και trends. Οι τάσεις στηρίζονται από τα προϊόντα και τα προϊόντα από τις τάσεις!

Μου αρέσει η μόδα, ασχολούμαι. Ανέκαθεν ασχολούμουν. Νομίζω ότι η μόδα σχετίζεται με  πολλές εκφάνσεις της κοινωνικής και προσωπικής μας ζωής όπως για παράδειγμα το είδος της μουσικής που ακούγεται πιο πολύ, ή οι κινηματογραφικές ταινίες που προβάλλονται, ακόμα και οι έκφραση στις τέχνες τη δεδομένη χρονική στιγμή. 

Η μόδα έχει γρήγορες εναλλαγές. Αυτό μας κάνει να μην εφησυχάζουμε ποτέ, αλλά  να αντιδρούμε και να προσαρμοζόμαστε γρήγορα στις “ απαιτήσεις”  της.

Κάθε μέρα είναι διαφορετική και στο KOOLFLY την “χρωματίζουμε” με κέφι και θετική διάθεση. Αλλωστε το internet είναι 24/7!!

Θα χαρακτήριζα ως μεγάλα milestones  για το KOOLFLY,  τον διπλασιασμό του κύκλου εργασιών μας στο κλείσιμο του 2015 σε σχέση με το 2014, όπως και τα σημαντικά βραβεία που κατακτήσαμε σε Ελλάδα αλλά και σε διεθνώς αναγνωρισμένους θεσμούς. Greek Evolution awards 2014, Innovation in Fashion Sales , Greek Evolution awards 2015 και 2016  Best Fashion E-shop ,  Greek Evolution awards 2016, Globalized E-Business. Web-IT Founders Game Finalists 2014, Κωνσταντινούπολη, WGSN Global Fashion Awards 2015, top 4 finalists, Λονδίνο  Μάιος 2015.

Η μεγαλύτερη όμως χαρά και ικανοποίηση έρχεται στο inbox μας, από τα e-mails των ευχαριστημένων πελατών μας! 

To ηλεκτρονικό εμπόριο, ήρθε για να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού προς το καλύτερο για τον καταναλωτή, αφού έχει την δυνατότητα να πραγματοποιήσει τις αγορές του 24 ώρες την ημέρα, άνετα, γρήγορα και με τον πλέον ασφαλή τρόπο. Μπορεί επίσης να ενημερώνεται συνεχώς και να διασταυρώνει πληροφορίες τόσο σε επίπεδο προϊόντων, όσο και σε αυτό των τιμών.

Νομίζω ότι αυτός ο ανταγωνισμός, είναι και μια ευκαιρία για τα offline καταστήματα στο να γίνουν ακόμα καλύτερα.

Στο άμεσο μέλλον, πρωταρχικός μας  στόχος μας είναι να προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες στην  Ελλάδα με βελτίωση των τεχνολογικών μας υποδομών, με νέες συνεργασίες, με  μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων και ακόμη πιο ανταγωνιστικές τιμές. Και βέβαια να  αυξήσουμε την παρουσία μας στο εξωτερικό, όπου ήδη καταγράφουμε το 30% των πωλήσεων μας.

Μακροπρόθεσμα, στόχος μας είναι το KOOLFLY  να “μεγαλώσει” και να αποκτήσει  γραφεία και σε άλλα σημεία, ακόμα και στο εξωτερικό – γιατί όχι ;

Κάνοντας μια αναδρομή, νιώθω μεγάλη ικανοποίηση για όλα αυτά που έχουμε καταφέρει μέχρι σήμερα  αλλά και μεγάλη ευθύνη έναντι των πελατών μας και των συνεργατών μας. Και αυτό γιατί η επιτυχία έχει χτιστεί με πολλή δουλειά και προσπάθεια και σε μια βάση αξιοπιστίας στις σχέσεις και τις συναλλαγές μας,  με πελάτες και προμηθευτές.

Ως γυναίκα δεν αντιμετώπισα κάποια δυσκολία, λόγω φύλου.  Άλλωστε, δεν θα επέτρεπα πότε στον εαυτό μου να δεχθεί κάτι τέτοιο.

Θα συμβούλευα μια νέα γυναίκα να ακολουθήσει το όνειρο της, με πίστη, σκληρή δουλειά και αυτοπεποίθηση, ακόμα και με οποιεσδήποτε δυσκολίες ή αποτυχίες προκύψουν.  Πρωταρχικό ρόλο στην προσπάθεια αυτή, παίζει και η επιλογή των κατάλληλων ανθρώπων, όπως και να ξέρεις να ζητάς τη βοήθειά τους όταν την χρειάζεσαι.

Να είσαι αγωνιστής, αυτό είναι το μότο μου. Don’t give up.!  

Αποτυχία δεν είναι να πέσεις. Είναι να μην προσπαθήσεις.

*Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου-Watkinson