VICTORIA'S SECRET

Στην τελευταία καμπάνια της Victoria’s Secret ποζάρει μοντέλο με καμπύλες. Οι καμπύλες άργησαν μια μέρα

Evan Agostini/Invision/AP

Είχα πει κάποτε, ότι θα νιώσω ικανοποιημένη από τη βιομηχανία της μόδας, όταν δω τη φωτογραφία ενός τρανσέξουαλ ή ενός μοντέλου με καμπύλες να περπατάει στην πασαρέλα ή να ποζάρει για μια καμπάνια μόδας και τα νέα αυτά να μου περάσουν αδιάφορα. Η μέρα αυτή δεν έχει έρθει (σύντομα), έχουν όμως υπάρξει στιγμές ηθικής ικανοποίησης για πράγματα που συμβαίνουν στη μόδα και που με κάποιον τρόπο, βοηθούν ν’ αλλάξει ο τρόπος οπτικής μας. Όχι για να ποτιστούν τα μυαλά μας με έναν καινούργιο τυποποιημένο τρόπο σκέψης, απλά για να τον διευρύνουμε. Η στιγμή αυτή δεν ξέρω αν ήρθε σήμερα, σίγουρα πήρε μια αιωνιότητα και μια ημέρα για να φτάσει, αλλά κάτι είναι κι αυτό.

Διάβασε ακόμη: H Valentina Sampaio είναι το πρώτο transgender μοντέλο της Victoria’s Secret και ναι, ακόμη και αυτός ο ροζ κόσμος δείχνει να πηγαίνει μπροστά

Η Victoria’s Secret δεν είναι, αυτό που πιστεύουν πολλοί-μαζί τους κι εγώ-, ένα ποικιλόμορφο brand. Έχει κολλήσει καιρό τώρα σε ένα συγκεκριμένο είδος ομορφιάς, ίσως σε έναν πιο στερεοτυπικό, και κοιτάει (ή τουλάχιστον κοιτούσε) μόνο προς αυτή την κατεύθυνση. Αφού όμως, πολλοί ξεσηκώθηκαν με τον περιοριστικό τρόπο που αντιμετώπιζε τη γυναικεία εικόνα, αποφάσισε ότι είναι καλό να κάνει κάτι γι’ αυτό. Επειδή οι διαφορετικές απόψεις, έκαναν την εταιρία να δει τα πράγματα αλλιώς; Επειδή είναι καλό marketing; Κανείς δεν ξέρει στα σίγουρα, ακόμα κι αν πιστεύουμε ότι η απάντηση κλίνει προς το δεύτερο ερώτημα.

Δες ακόμη: H Barbara Palvin αποκαλείται ως “το πρώτο plus size αγγελάκι της Victoria’s Secret” και χρειαζόμαστε εξηγήσεις γι’ αυτό

Αφού περήφανα κήρυξε την Barbara Palvin ως το πρώτο “plus size” μοντέλο που θα περπατήσει στην πασαρέλα του επερχόμενου show της Victoria’s Secret, οι αντιπαραθέσεις συνεχίστηκαν. Η αποτυχία ήταν βέβαιη, από την στιγμή που η Palvin δεν ήταν η καλύτερη εκπροσώπηση αυτού που η βιομηχανία ορίζει ως “plus size”. Οι προσπάθειες συνεχίστηκαν όταν η Valentina Sampaio έγινε το πρώτο transgender μοντέλο που θα πρωταγωνιστούσε σε καμπάνια του brand. Τότε πια καταλάβαμε ότι η εταιρία εσωρούχων έχει αρχίσει να παίρνει στα σοβαρά την έννοια της διαφορετικότητας. Τώρα συνεχίζει τις προσπάθειές του με την Αli Tate Cutler.

Σε συνεργασία με το Λονδρέζικο brand εσωρούχων Bluebella, η Victoria’s Secret για την καμπάνια της συλλογής φιλοξενεί τη βρετανίδα Cutler στις φωτογραφίες για το promotion της σειράς. Η Cutler ως μια γυναίκα με καμπύλες και η οποία, πιο δικαιολογημένα από την περίπτωση της Palvin, έχει «βαφτιστεί» ως ένα plus size μοντέλο την καθιστά την πρώτη γυναίκα με size ρούχων 14 που πρωταγωνιστεί σε καμπάνια της Victoria’s Secret.

Με την καμπάνια να θέλει να περάσει το μήνυμα ότι σχεδιάζει ρούχα για όλες τις γυναίκες, ανεξαρτήτως μεγέθους, η συλλογή αυτή προμοτάρει την ενδυνάμωση των γυναικών. H Cutler από τη μεριά της, ελπίζει η παρουσία της να ανοίξει τον δρόμο ώστε περισσότερα plus size μοντέλα να αρχίσουν να εμφανίζονται για τόσο αναγνωρισμένα brands.

Και ιδού το ερώτημά μου: Δεν το έχουν κάνει αυτό, ήδη άλλα brands; Η Ashley Graham πρέσβειρα του body positivity και μοντέλο έχει σε πολλές περιπτώσεις ποζάρει με εσώρουχα για καμπάνιες και φωτογραφίσεις μόδας και μάλιστα λόγω της έλλειψης της διαφορετικότητας που υπήρχε πριν μερικά χρόνια, συνεργάστηκε με το brand Addition Elle και οργάνωσε μια επίδειξη μόδας με μοντέλα διαφορετικών μεγεθών. Πραγματικά διαφορετικών μεγεθών και όχι με  γυναίκες όπως την Cutler που έχει απλά λίγο μεγαλύτερη περιφέρεια από αυτή ενός «κανονικού» μοντέλου.

Δεν κατηγορούμε την Cutler σε καμία περίπτωση, ούτε την Murnoe Bergdorf, το transgender μοντέλο που έχει κι αυτή μια θέση στην καμπάνια της εν λόγω συλλογής, αλλά γιατί πρέπει να επικροτήσουμε την προσπάθεια ενός τεράστιου brand σαν αυτό που πουλάει μάλιστα εσώρουχα, ένα τόσο ευαίσθητο ζήτημα για μια γυναίκα, καθώς πρόκειται για ένα προϊόν που μπορεί πραγματικά να της προσφέρει αυτοπεποίθηση, και που είναι χρόνια στον χώρο της μόδας και που τώρα, εν έτει 2019, αποφάσισε να «φέρει» την αλλαγή; Κι όλα αυτά αφού έχει δημόσια δεχθεί επιθέσεις για την έλλειψη διαφορετικότητας στις καμπάνιες, πασαρέλες του κτλ; Γιατί πρέπει να πούμε «μπράβο» σε ανθρώπους που δείχνουν να μην πιστεύουν πραγματικά σε έναν σκοπό; Το μόνο που ζητάμε είναι για να να συμπεριλάβει όλες τις γυναίκες. Χωρίς εξαιρέσεις.

Η προσπάθεια μετράει πάντα, δεν λέμε, και ευτυχώς (και δυστυχώς) ζούμε σε μια κοινωνία που τέτοια δεν περνάνε έτσι. Ο κόσμος θα σχολιάσει, θα εκφράσει τη γνώμη του, άλλες φορές εμπεριστατωμένα, άλλες λιγότερο, και η προβολή που μπορεί να λάβει ένα ζήτημα δεν δίνει άλλη εναλλακτική στα brands πέρα από το να αλλάξουν τις τακτικές τους. Αυτό κάνει τώρα και η Victoria’s Secret με το rebranding της εταιρίας, τη συλλογή αυτή και την παρουσία της Alie Tate Cutler στην καμπάνια της. Μπορεί να άργησε, να έφτασε εδώ καταϊδρωμένη, αλλά έτρεξε και προσπάθησε. Αυτό θα το δώσουμε.

Κεντρική φωτογραφία: Evan Agostini/Invision/AP

Exit mobile version